679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

65 dage, kom nu Duchesse :-) 65 dage, kom nu Duchesse :-)

Så nu må det da snart ske, havde lidt håbet på hun havde født idag på min fødselsdag, men der er ingenting sket.
Det kan lige passe at hun føder i morgen når vi skal til fødselsdag i Århus smiley

Hun virker nu som om hun har det fint, hun spiser og drikker en masse, men er ved at have lidt svært ved at hoppe op, og ved at gøre sig selv helt ren, men det sidste hjælper Hawkeye hende heldigvis med:-)

Lige et spørgsmål.
Når hendes fødsel går igang, skal vi så forsøge at holde hende og Hawkeye i forskellige rum, så han ikke blander sig?

Knus og kram
Trine, Hawkeye, Duchesse og de 4 små blobber inde i maven smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  65 dage, kom nu Duchesse :-)
  • #1   15. maj 2010 ja, det synes jeg. Hun kan ændre adfærd. Men igen, kan det være svært at sige, for nogle katttemødre vil gerne have den "moralske" støtte. Men normalt vil en fødende kat helst være fri for andre katte.

• #2   15. maj 2010 Mange gange tillykke med fødselsdagen:) håber at du har hadt en god dag! Ja når hun føder så skal den anden kat ik være der og 14dage efter skal hende og killingerne været i et rum for sig selv så de kan få ro ellers kan hun blive meget stresset

• #3   15. maj 2010 Jeg ville ikke skille mine katte fra hinanden, medmindre den fødende kat viser tegn på hun er utryg ved de andre katte.

• #4   15. maj 2010 tillykke med fødselsdagen smiley
    måske det sker i nat, lad os håbe det så du er hjemme og kan være en støtte, hvis der blir behov....
    jeg ville sige du skal holde dem adskilt så hun får lidt ro de første dage

• #5   15. maj 2010 Mange tak til jer, ja har haft en fantastisk dag, men når man ser på vejret har jeg måske ikke været så artig, hehe...

OK, jamen så kan hun komme ind i soveværelset med dem, og få noget fred og ro, vi har heldigvis i forvejen 2 kattebakker, så det hele er egentlig klart til at hun kan føde, nu mangler vi bare at hun går igang, hehe...

• #6   15. maj 2010 Er hun helt normal eller er hun lidt rastløs?? smiley

• #7   15. maj 2010 Syntes hun har virket rastløs i mange dage, hun sover rigtig meget og det har hun også gjort i mange dage, men det er nok meget normalt op til en fødsel:-)

• #8   15. maj 2010 ja det er meget normalt:) Det må snart ske:) spændt på at hører når der er sket noget

• #9   15. maj 2010 Ja, hun står og piver og kradser på døren ind til soveværelset, derinde ligger hendes far, som er den bedste i hele verden ifølge hende smiley

Men jeg kan se der er godt liv inde i mavsen, når hun ligger og putter så kan man se hendes mave hoppe rundt, så det er dejligt smiley

• #10   15. maj 2010 så luk hende derinde er godt at hun bare er der hun vil være:) held og lykke med det:9 skriv når det går igang:)

• #11   15. maj 2010 nu har jeg jo "sofapuder" (læs persere)....og min han har elsket de små fra første syn...(også selv om de slet ikke var hans....han ved bare ikke bedre ....fnis)
    jeg vil lade dem kigge/ snuse, og ved den mindste agressive adfærd...skille hankatten fra

• #12   15. maj 2010 Det ville jeg også gøre efter fødslen, men var mere i tvivl om han skulle holdes adskilt under fødslen:-)

Han er en meget nysgerrig kat, og da vi fik Duchesse var han bare rigtig god, han gik i røven af hende, og gjorde ingenting selvom hun langede ud efter ham og hvæsede og spyttede....

• #13   15. maj 2010 sådan er fertile hankræ....altså min (zottehan) vasker stadig sine (tror han da) børn på 1½ år....men perser og zotter er meget meget meget meget venlige og sociale kræ

• #14   15. maj 2010 under alle omstændigheder vil jeg lade mormissen alene under fødslen...også de første timer efter....hun har brug for ro, for at tage sig af de små

• #15   15. maj 2010 Håber bare hun vælger at føde i fødekassen, den kan heldigvis transporteres hvis det er smiley

• #16   15. maj 2010 tilykke smiley hun føder i nat / tidlig morgen - det gjorde min baby dag 65/66 kl 5 om morgenen var det overstået ss kryser fingre

• #17   15. maj 2010 Jeg håber, selvom hun bare vader rundt lige nu, spiser lidt og så hen og putte...

Bare det ikke bliver imens vi er i Århus smiley

• #18   15. maj 2010 jamen jeg mærkede ikke på baby det skulle ske den dag hun har været meget stille og har kunne mærke det var nu for vandet var gået i fødekassen så intet grisseri der smiley

• #19   16. maj 2010 Tror ikke hendes vand er gået endnu, har ikke lagt mærke til noget, hun har gemt sig nu, ved ikke om det er i hendes hule hun selv har lavet, eller om det er under sofaen.

• #20   16. maj 2010 Lad nu være med at få røde knopper, hvis hun ikke føder endnu smiley
    Jeg har flere gange oplevet, at hunkatte først har født på dag 72, og jeg var sikker på parringstidspunktet.

Jeg har heller aldrig isoleret en kat pga. fødsel.
    Vil hun være i fred, skal hun nok gøre opmærksom på det. Lad hende bare være på et roligt værelse, men lad døren stå på klem, og så skal du ikke have en kattebakke derinde. Hun vil søge så langt væk fra killingerne som muligt, når hun skal på bakken. Dette instinktivt for ikke at tiltrække rovdyr pga. lugten.

Og så har mine hankatte altid været omsorgsfulde fædre over for de små.

Kommentér på:
65 dage, kom nu Duchesse :-)

Annonce