{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.950 visninger | Oprettet:

Killingens udvikling Hvornår sker hvad {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål til de kloge, omkring killingens udvikling.

Hvornår begynder en killing at kunne indtage fast føde (opblødt killingefoder)?

Hvornår begynder killingen at besørge selv og er der en periode hvor de gør det ved siden af kattebakken?

Hvis der ellers er nogle der har nogle guldkorn til hvornår jeg skal være opmærksom på hvad, modtager jeg gerne gode råd :o)

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killingens udvikling Hvornår sker hvad
  • #2   26. aug 2010 Mine killinger plejer at begynde med fast føde omkring 4 - 5 ugers alderen, jeg sætter maden frem og så plejer de selv begynde at spise når de er klar...når de er begyndt på fast føde begynder de også at bruge bakke, sæt dem op i bakken og hold dem på et mindre areal så de ikke er langt fra bakken og husk at købe ikke klumpende grus da de gerne vil smage på varen også..go fornøjelse :0)

  • #3   26. aug 2010 hi hi Felis du kom først :0)

  • #4   26. aug 2010 Tusinde tak for svarene :o)

    De er 3½ uge nu, og er inde for de sidste par dage blevet mere livlige, mere stabile på benene, mere nysgerrige og opdagelsesinteresseret, samt begyndt at småslås med hinanden :o)

    Men jeg vil gøre det hele klart til dem, så de selv har muligheden for at "vælge" om de vil benytte sig af det eller ej.


  • #5   26. aug 2010 4-5 uger var også der de begyndte at spise dem jeg havde, jeg blødte dog ikke maden op, og de havde ingen problemer med at spise det smiley

    De var alle 4 renlige som 5 ugers smiley


  • #6   26. aug 2010 Mine har fra fødslen adgang til killingefoder, da det er det mormis får serveret, så de kender det. De begynder som regel at kigge, snuse og slikke på det mellem 3 og 4 uger og spiser så selv omkring denne tid. Selvfølgelig tanker de op hos mormis. Jeg koger osse selv noget torskerogn som de fleste spiser inden de hopper helt på tørfoder. Men mellem 4-5 uger spiser de det meste selv og drikker mindre fra mor.
    Kattebakke kommer frem lige så snart de kommer ud af kassen og i løbet af 2-3 uger er alle renlige.
    Men der vil altid være undtagelser og det er ikke sikkert der er noget i vejen med killingen af den grund.


Kommentér på:
Killingens udvikling Hvornår sker hvad

Annonce