{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Forebyggende mod ve-stop ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg mener at have læst i en tråd på et eller andet tidspunkt, at man kan give katten noget forebyggende mod ve-stop.. Grunden til, at jeg spørger er, at sidste gang min Zindy fik et kuld killinger, fik hun ve-stop og den sidste killing kom først ud 26 timer efter de andre 3 og var ikke levedygtig smiley Nu er hun drægtig for anden gang og jeg vil jo gerne gøre noget, hvis der kan gøres noget forebyggende, så det samme ikke sker igen smiley Jeg mener at kunne huske et elller andet om at det kan være kalk de mangler ? Hvordan giver man en kat kalktilskud ? Er det det samme som til mennesker ? Håber der er nogle der ved lidt mere om det og kan komme med et råd eller to smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forebyggende mod ve-stop ???
  • #1   6. okt 2010 har skrevet på din tråd et af de andre steder:)

• #2   6. okt 2010 Takker for hjælpen Søs smiley

• #3   6. okt 2010 var så lidt vil altid hjælpe:)

• #4   7. okt 2010 Det er IKKE ualmindeligt, at en kattefødsel foregår ad to gange, også med et par døgn imellem, og killingerne fra sidste omgang kan sagtens være levedygtige.
    (Jeg har selv oplevet det flere gange).

Alfa og Omega er bare, at hunkatten IKKE må have presseveer i "venteperioden". Ligger hun rullet sammen og afslappet med sine killinger, er det OK.

Desuden skal man IKKE selv fifle med vestimulerende midler.
    Har livmodermunden lukket sig, kan det forårsage, at livmoderen sprænger. Der kan også opstå så kraftig en ve-storm, at hunkatten slet ikke kan føde.

• #5   7. okt 2010 Mega.. Jeg ved godt at der kan opstå pause i fødslen, men sidste gang var killingen ikke levedygtig , fordi den nok skulle have været ud noget før smiley I hvert fald hvad dyrlægen sagde... Det var også dyrlægen der sagde, at hun nok havde haft ve-stop og hun fik også efterfølgende livmoderbetændelse smiley Så det er lidt en prøve denne gang om det samme sker igen, fordi så må vi jo bare neutralisere hende... Men hvis hun får lidt kalk forbyggende og jeg så har mistanke om ve-stop igen denne gang, så ringer jeg til dyrlægen og så kan de tage stilling til hvad der skal ske smiley Jeg tager ikke chancer med noget, når det gælder mine katte smiley Vil ikke gøre noget uden dyrlægens samtykke smiley

• #6   7. okt 2010 Jeg har flere hunner der deler fødslen op - en gør det faktisk over TRE døgn.

Nej jeg syntes ikke det er morsomt - men de har haft det fint og der er ingénting gjort andet end at vente.

Man kan IKKE bruge menneskekalk - tag du en snak med din dyrlæge om det.

Jeg vil give dig ret i forholder det sig som du tror - så er det ikke en avlshun:-(

• #7   7. okt 2010 Jeg snakker med dyrlægen i næste uge, hvor jeg skal ned og have revaccineret mine sidste to ankomne killinger smiley

Og ja Lis, er desværre bange for, at det skal gentage sig med livmoderbetændelsen osv. men så er der jo ikke noget at gøre ved det smiley Så må hun bare pensioneres smiley Hun er så dejlig en mis af sind osv. så det lidt ærgeligt hvis hun ikke kan bruges mere, men sådan er der jo så meget... Hun skal i hvert fald ikke bruges igen, hvis det gentager sig, for det første er det jo ikke godt avlsmateriale for det andet er det jo også synd for hende smiley

• #8   7. okt 2010 Man kan heller ikke give "kalk" forebyggende. Faktisk kan det gøre mere skade end gavn.

• #9   7. okt 2010 Okay smiley Gør ikke noget før jeg har snakket med dyrlægen smiley Jeg ringer mandag og bestiller tid til revaccine af Freja og Frida og så snakker jeg med dem der smiley Når nu nogle af jer erfarne har talt, så lytter jeg da efter det smiley

Kommentér på:
Forebyggende mod ve-stop ???

Annonce