{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  farver nogen der kan?
  • #1   3. nov 2010 det ville hjælpe en del hvis du gav et link til nogle billeder......eller skrev hvilken far og mormis har

  • #2   3. nov 2010 mormis er sort tortie tabby med hvidt



  • #3   3. nov 2010 nå jeg fandt dem
    1 = brun tabby evt med hvidt
    2 = rød tabby evt med hvidt
    3 = sort
    4 = sort tortie med hvidt
    5 = brun tabby evt med hvidt.....

    det er altså svært at afgøre hvor meget og hvor lidt hvidt de har....tror ingen af dem har nok til at få betegnelsen bicolour


  • #4   3. nov 2010 Okay tak..:)

  • #5   3. nov 2010 Haneben, der er der ikke noget som hedder Brun smiley

    Mor er Sort Tortie Makrel Tabby & Hvid
    1: Sort Makrel Tabby
    2: Rød Makrel Tabby Evt med Hvid
    3: Sort
    4: Sort Tortie evt Makrel Tabby & Hvid
    5: Sort Makrel Tabby

    Er ikke helt sikker på de er Makrel, det er svært at se på billederne. Kan du ikke tage nogle flere og så fra siden? smiley


  • #6   3. nov 2010 Mormis er sort tortie makrel tabby med hvid.

    Killing 1: Sort tabby
    Killing 2: Rød tabby
    Killing 3: Sort
    Killing 4: Tortie (ikke tabby)
    Killing 5: Sort tabby


  • #7   3. nov 2010 Stine A - Sort tabby hed før i tiden brun tabby, så du vil stadig se nogle af de "gamle i gårde" bruge det udtryk indimellem :o)

  • #8   3. nov 2010 Den røde, den tortie, og den sidste sort tabby kan i øvrigt se ud til at være med hvid, men det er svært at se på billederne.
    Grunden til at jeg kun har skrevet tabby, og ikke hvilken slags tabby, er at jeg ikke kan se det på billederne - man skal helst have et fra oven, og et fra siden for at kunne sige det :o)


  • #9   3. nov 2010 Ja, der kan man bare se Eva smiley

    Nr. 1 er uden hvid, kan se jeg skrev forkert.

    Mit gæt ville være at de er Makrel, når du kigger på billedet hvor de ligger ved deres mor, meeen er ikke helt sikker smiley
    Når du kigger på samme billed, ser det umidlbart ud til, at kun én er uden Tabby, derfor jeg skrev Tabby ved Tortie pigen smiley


  • #10   3. nov 2010 Det hedder ikke brun tabby mere, det hedder sort tabby.

  • #11   3. nov 2010 Hov, jeg ventede vidt lidt for længe med at poste mit svar...

  • #12   3. nov 2010 *GG* Bedre sent end aldrig Annie smiley

  • #13   3. nov 2010 Eva man behøver nu ikke være gammel i gård forstadigvæk at kalde det brun . Jeg skiller imellem sort og brun her hjemme ,også når man ikke kan få det på stamtavlen.
    Jeg synes det er så synde at det er blevet samlet under sort.
    Da det for mig er en stor farve forskel på f.eks en brun tabby og en sort tabby eller en brun tortie og en sort tortie. SMIL
    Og jeg elsker brun.


  • #14   3. nov 2010 I har ret....men jeg bruger stadig ordet bruntabby....men det er så sorttabby...det var ikke for at forvirre...sorry



  • #15   3. nov 2010 Heidi - Jeg synes det er godt at det hedder sort tabby, da det så skaber mindre forvirring ifht genetikken, En sort tabby er jo bare en sort med brune/grå striber smiley Men du har ret i at der kan være stor variation, jeg har også en brun tabby herhjemme :oD Især her i sommers hvor det sorte også blev brunt af solen, hehe...

    Stine - Prøv at kigge på det sorte på tortie-pigen, det ser ikke stribet ud, så jeg tror ikke at hun er tabby :o)



  • #16   3. nov 2010 Eva , det kan godt være at det ikke giver så meget forvirring for nogen. men ville nu gerne havde beholdt betegnelsen brun. Smil
    Og er enig med Eva synes heller ikke jeg kan se det store tabby på tortie pigen.


  • #17   3. nov 2010 Eva og Hedi I har sikkert ret. Kan heller ikke se det på enkelt billedet. Jeg synes bare på det billed, hvor de ligger og de, at nr. 4 killing godt kunne se lidt Tabby ud smiley Men det snyder nok bare smiley

  • #18   27. nov 2010 Jeg bruger lige denne her tråd, for ikke at fylde avlsforummet op med farvespørgsmål. Hvis der er nogle der har lyst, så må de meget gerne komme med bud på farverne på mine killinger.

    Killing 1: Blå tortie (cremefarvede pletter) jeg er dog i tvivl om den er med sølv, så jeg har taget et nærbillede af pelsen.

    Killing 2: Tortie (kom gerne med uddybning)

    Killing 3: Tortie (må også gerne uddybes)

    Killing 4: Sølv tortie tabby, men er den også blå?

    Killing 5: Sort tabby

    Faren er sølv creme og moren er sort tabby. (Moren kan ses under min profil og hedder Alma)


  • #19   27. nov 2010 1: Blå Tortie er i tvivl om den er smoke.....
    2: Sort Tortie Tabby (Kan ikke se hvilken slags Tabby)
    3: Sort Tortie Tabby (Kan ikke se hvilken slags Tabby)
    4: Sort Sølv Tortie Tabby (Kan ikke se hvilken slags Tabby)
    4 Sort Tabby (Kan ikke se hvilken slags Tabby)

    Mor er Sort Makrel Tabby
    Ved du hvilken slags Tabby farmand er?


  • #20   27. nov 2010 Nå, kan se jeg ikke har sat nr rigtigt smiley

    Der skal byttes om på nr 4 og nr 3 smiley


  • #21   27. nov 2010 Også glemte jeg også lige at skrive at umidlbart vil jeg sige nej til at killing nr 1 er Smoke smiley

  • #22   28. nov 2010 Mange tak for hjælpen:)

Kommentér på:
farver nogen der kan?

Annonce