552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Regler Regler

Hej jeg er lige blevet den heldige ejer af en Main Coon på 1,5 og en Tyrkisk Angora på 4 mdr.jeg fik dem fra en opdrætter der ønskede at komme af med alle sine katte da hun ikke havde mulighed for at beholde dem mere pga private årsager.Hun sagde til mig at jeg kun måtte få dem hvis jeg fik dem neutraliseret,da jeg ikke måtte avle på dem.Det var heller ikke min mening at avle,men vil høre jer om en opdrætter kan forlange det ?? Anita

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler
  • #1   22. jan 2011 Selvfølgelig kan hun forlange dette - du har jo også sagt "ja" til det, da du tog imod dem.

• #2   22. jan 2011 Tak for dit svar:) dejligt at få et kort men konkret svar når man spørger smiley og nej jeg skal ikke avle,men var nysgerrig om at høre ang regler inden for race katte:) Jeg vil dog udstille dem begge når den tid kommer smiley

• #3   23. jan 2011 Ja det kan hun godt, der er vel skrevet en kontrakt på det også...

• #4   23. jan 2011 hej Randi,nej vi har ikke skrevet nogen kontrakt,hun kontaktede mig 14 dage efter jeg havde overtaget Jewel og spurgte om jeg ville have en kat mere fra hende,det sagde jeg ja til fordi vi var blevet enige om at Jewel skulle have en legekammerat smiley hun gav mig stamtavlen og sagde at hvis jeg fik brug for hjælp når engang jeg ville prøve at udstille dem,så skulle jeg bare sige til smiley

• #5   23. jan 2011 uden kontrakt, ville jeg ikke mene hun kunne bestemme noget! men hun kan håbe du opfylder hendes ønske.

• #8   23. jan 2011 Enig med Lotte..

Plus en aftale er da en aftale, især når du slev siger ja, man kan da ikke være andet bekendt..

Camilla.. Ja, håber og bede til.. plis håbe at man overholder den aftale man har lavet,, og igen en mundtlig aftale binder også

• #9   23. jan 2011 Er enig med de andre, uanset hvad så bør man overholde aftalen smiley
    Som Lotte siger, så er en mundligt aftale bare lidt sværre at bevise!

• #10   23. jan 2011 Hvis ikke der er skrevet en kontrakt, så kan hun vel i princippet ikke bestemme det.. Hvilket er en af grundene til, at man som opdrætter ALTID skal lave en kontrakt. Men når du nu selv har accepteret at hun ikke vil have du avler på dem og det var et krav i forhold til at overtage dem, så skal jeg ikke komme nærmere ind på hvad jeg mener om dig, hvis du bryder den aftale smiley

• #11   23. jan 2011 I forhold til avl med især angoraen skal du vide en del og der vil jeg igen bede dig tage kontakt til Solveig.
    Men har du en aftale om at den ikke må avles på vil jeg synes du skal rette dig efter dette, da der meget hurtigt kan opstå ballade. Får du på et tidspunkt lyst til at prøve så tag kontakt til nogle af os der har Enten Tyrkisk Angora eller Tyrkisk Van, vi plejer at hjælpe hinanden rigtigt meget, da vi ønsker at racerne forbliver sunde og raske. Jeg kan se at du bor i vestjylland, men ikke hvor. Har du mulighed så står dørene altid åbne her hos mig og osse hos Solveig. Eller osse kan du ringe.

• #12   23. jan 2011 Hej,lyder til at nogle har misforstået mit indlæg,jeg kunne aldrig finde på at bryde en aftale uanset om den var på skrift eller mundtlig smiley Jeg spurgte kun fordi jeg er ny med racekatte smiley

• #13   23. jan 2011 Dejligt at vide Anita ..

Glæder mig til at se mere til dine smukke katte

• #14   23. jan 2011 Husk at få tavle på dem begge nu hvor du har i sinde at prøve udstillings verden og tillykke med begge misser.. Dejligt der stadig findes nogle gode sjæle derude..

• #15   23. jan 2011 Tak for svar og jo jeg fik stamtavler på dem begge.Jeg har først og fremmest mine to katte for hyggens skyld og fordi de har så meget personlighed og elsker katte der snakker og vil være med i alt :)Endnu en gang tusind tak for jers gode svar smiley

• #16   23. jan 2011 hatten af for dig Anita det er SÅ rart at vide at der stadig er mennesker der godt kan holde en aftale selvom den KUN er mundtlig smiley jeg ønsker dig al mulig held og lykke med kattene både på udstilling og i al almindelighed smiley hvem ved måske mødes vi engang på udstilling smiley

Marlene

• #17   23. jan 2011 Marlene,mange tak for dine pæne ord og jeg håber da bestemt vi mødes engang når jeg og kattene er klar smiley

Kommentér på:
Regler

Annonce