{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.847 visninger | Oprettet:

Hvornår skal katten føde? {{forumTopicSubject}}

Vi har adopteret en kat, som skal have killinger. Vi fik den d. 1 februar. Den er ikke blevet drægtig her hos os. Men nu ved vi jo ikke nøjagtig hvornår den skal have killinger, er der noget hint, der kan give en idé om hvornår det er?
Indrømmet jeg ved ikke en dyt om katteavl. Men har hørt at katte tit klarer det hele selv?
Nogen der kan hjælpe mig her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal katten føde?
  • #1   10. mar 2011 Det er slet ikke noget man kan gætte sig frem til.

    Det eneste jeg kan fortælle dig er at katte som regel går gravide i 9 uger (63-65 dage).


  • #2   10. mar 2011 Okay. Hun er MEGET tyk, og synes også hun mjaver en del.

    Vi er heldigvis fået en god aftale med kattehjemmet, om at vi kan få hende steriliseret når killinger er 5 uger. Og at de hjælper os med at finde hjem til killingerne..


  • #4   10. mar 2011 Nu lyder mit spørgsmål ikke på om hvor vidt killingerne skal dræbes eller ej. Men om hvordan jeg bedst muligt griber situationen an. Så pas du din egen katte farm, så passer jeg den lille kat og hendes killinger.

  • #5   10. mar 2011 Da jeg åbenbart er på din filterliste på HG vil jeg henvise til denne side, held og lykke http://www.petdreams.dk/kattefodslen

  • #6   10. mar 2011 Du skal ikke bekymre dig - som du selv skriver klarer katte det selv - med mindre det går galt naturligvis ... Det kan man hvis man er heldig betale sig ud af ...

    Er du interesseret i at vide hvad der kan gå galt? - så har jeg det helkt frisk i hukommelsen - det har min konto også ...

    Det er et tilbud - så jeg forventer ikke et flabet svar for at bruge min tid på at forsøge at hjælpe


  • #9   10. mar 2011 Mia B, det forstår jeg ikke?? Har ingen på filter på HG??

    Susanne, ja det er jo et valg man tager når man har dyr. Det kan blive dyrt fra den ene dag til den anden.


  • #11   10. mar 2011 Du skal nok allerede nu finde en fødekasse til hende, så hun har et trykt sted og føde. Det kan være en papkasse med et tæppe. og så har hun brug for killingefoder også nu så hun for næring nok. Held og lykke med det hele.

  • #12   10. mar 2011 Tak Ann, vi har fundet en kasse til hende, men umiddelbart synes hun bedre om det at ligge på gulvet på toilettet, måske det er gulvvarmen hun kan lide. Og så må vi væbne os med tålmodighed..


  • #13   10. mar 2011 Der står på hg (hundegalleri) at jeg ikke kan skrive da jeg er på brugers filterliste smiley når men håber hvertfald for dig og din lille missemor at hun snart føder og at det går helt let og godt, smiley

  • #14   10. mar 2011 Jeg har haft killinger én gang. Jeg satte en papkasse frem til missemor med et tæppe i og et mørkt sted. Jeg vidste heller ikke nøjagtig hvornår fødslen skulle være, men den sidste tid var missemor utrolig kælen og gned sig op ad mig uanset hvad jeg lavede og hvor jeg var - samtidig gik hun mange gange ind til kassen og op i den. Ud af den igen (underforstået lidt urolig) killingerne - 4 stk - blev født ved egen hjælp og de kom til verden i papkassen. Måske du kan bruge det til noget. Held og lykke herfra og skriv endelig når det er overstået smiley

  • #15   10. mar 2011 da min molly skulle have killinger havde jeg os en papkasse til hende..

    den sidsteuge inden hun skulle føde gik hun ud og ind af den papkasse hele tiden og kradsede i tøppet for at lave en rede. men hun brugte rigtig meget tid på at ligge på et håndklæde ude på badeværelses gulvet..

    men det dag hun var sat til at føde lå hun i kassen hele dagen indtil killingerne kom.. hun skulle så have hjælp til alle killingerne da de kom med halen først. skal lige siges hun fik 7 killinger i første kuld.

    håber det går godt med hende.
    glæd dig det er en fantastisk oplevelse at få killinger.


  • #16   12. mar 2011 Selvfølgelig kan det gå galt, men man skal slet ikke være så nervøs smiley
    Som barn har jeg haft 4 kuld, og den klarede det hele selv. Det samme med min kæreste, de har haft omkring 6 kuld og der er det hele også gået godt, så du skal ikke være nervøs smiley
    At katten ikke gider pap kassen lige nu har intet at sige, det gad min kat heller ikke, men den dag den skulle føde lå den der med det samme smiley
    Det er en meget god ide hvis du går ud og får købt noget kvalitets killinge foder til hende for hun har brug for noget ekstra mens hun er drægtig.
    som Susanne S siger kan man mærke små spark i maven de sidste uger, det vil måske give dig en ide om hvornår det skal til at være smiley
    kattens temperatur falder også en enkelt grad hvis nok det sidste døgn omkring. Held og lykke med det hele smiley


Kommentér på:
Hvornår skal katten føde?

Annonce