577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Renlighed ved drægtighed Renlighed ved drægtighed

Min dejlige kat er drægtig, og er 57 dage henne, så ventetiden er ikke så lang mere. Men mit endelig spørsmål er om jeg skal hjælpe hende med at holde hende ren, nå hun har været på bakken er der stadig lidt afføring tilbage, hun kan ikke længer nå ned og slikke sig ordenligt pga, maven størelse Nå jeg vil røre hende i nærheden bliver hun sur, men sker der noget ved at det ikke bliver fjernet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighed ved drægtighed
  • #1   5. apr 2011 Helene der sker ik noget....så længe det kun er lidt smiley når hun har født gør hun sig ren

held og lykke med det hele

• #2   5. apr 2011 Takker

• #4   5. apr 2011 Jeg ville også hjælpe katten med at holde sig ren bagi.
    Katte er ret sippede og det irriterer hende sikkert, at hun ikke kan nå om bagi.
    Desuden samler afføringsresterne bakterier og der kán ske overførsel til killingerne under fødslen.

Som Susanne foreslår, så brug en fugtig engangsvaskeklud.

• #5   5. apr 2011 Det vil jeg da prøve at gøre så, ja hun plejer selv og bruge mig tid på at gøre sig rent, også derfor jeg syntes det er synd for hende. Og vil ikke risikere de små får nogle udnødvendige bakterier

• #6   6. apr 2011 Lige en sidebemærkning:

Det er vigtigt at rengøre katte med diarré bagi - til trods for, at de selv kan nå derom.
    Skulle katten nemlig selv gøre det (ikke alle vil), smitter de blot sig selv igen og igen, hvis diarréen skyldes bakterier.

Jeg havde for øvrigt i starten af mit opdræt en mormis med helt små killinger. Den ene fik dårlig mave og var totalt smurt ind i afføring.

Missemor gjorde den ikke ren. Hun flyttede derimod de andre killinger og lod den lille "lortekilling" alene tilbage.
    Først da jeg havde vasket og tørret den, ville hun igen kendes ved den.

Kommentér på:
Renlighed ved drægtighed

Annonce