670 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
killing vægt tab killing vægt tab
Hej alle sammen min kat har fået 6 fotte killinger d. 23/3 og de har taget fint på de to op til 30g på om dagen og de var alle sammen kommet op på over 400-480g men nu efter 3,5 uge er de begyndt at tabe sig over 6g om dagen. katte mor virker pluslig stresset og flytter killingerne op i sofaen og vil ikke rigtig ligge inde hos dem som hun gjorte så flot først.
HJÆLP mig hvad skal jeg gøre! vil jo helst ikke miste dem
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Har du tjekket om moderen rent faktisk har mælk nok til killingerne? Det kunne måske være en årsag, og ellers vil jeg få tjekket om moderens helbred er helt OK. Det kan jo være, at hun har fået betændelse i underlivet eller noget helt tredje.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
oh mums de killinger er ret skønne
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 12
jeg har lavet en kravlegår og sat en lille bakke, mad og vand skål der ind og deres redekasse er lige til at komme ud ind af.
kan ikke helt finde ud af om jeg syntes hun har for lidt mælk for hendes patter ser store ud men meget tynde og ikke som om de virker vildt fyldte. men det kan vel også være forskelligt for når killingerne har pattet hos hende ::( er helt på bar bund
har aldrig gevet mine katte p-piller for min Vanilla (killingernes mor) har aldrig vist tegn for at være i løb, så har måtte have hanne her hjemme en måned for at være sikker på hun var drægtig
hun har ikke flytte killiger idag men vores anden kat mynthe er begyndt at ligge sig ind sammen med dem i redekassen håber ikke det har noget at sige.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Men super, at du holder øje med killingernes vægt, og det tror jeg du skal forsætte med. Det kan jo være at det kun er en lille periode, hvor de ikke tager på. Ellers har jeg læst på et andet katte-relateret forum, at det er muligt at starte op på opblødt føde og killingevådkost. Jeg vil lige sende dig linket til tråden via en PB, da det vist ikke er tilladt at reklamere for andre forums herinde.
jul 2007
vejer killingerne ver dag og nolge gang tager de på og andre gange taber dig sig og det har de gjort lidt på skift, men idag havet de bare allesamme tabt sig
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Din hunkat stresser pga hun ikke kan mætte de små kun med mælk - så igang med at lave babymad 4 x dagligt. Start med at give dem det på en finger eller på en lille teske.
jul 2007
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Har selv for nylig stået med et kuld der ikke tog på - forklaringen kom da moprkatten kastede orm op. Da morkat killinger og huset andre beboere blev behandlet kom der gang i vægten
jul 2007
tør jeg give killingerne orme kur?
nov 2008
Jeg behandlede med Panacur - og lige et råd, sig ikke ja til den flydende - de skummer ud af munden. Jeg opløste en halv 250 mg pille (250 mg er til 5 kg kat) i lidt vand, vejede killingerne og trakt mængden de skulle have op i en engangssprøjte. Behandling i 3 dage en gang om dagen.
Kan bruges til drægtige hunner - der står intet om det ikke må gives til killinger.
nov 2008
killing vægt tab