670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

killing vægt tab killing vægt tab

Hej alle sammen min kat har fået 6 fotte killinger d. 23/3 og de har taget fint på de to op til 30g på om dagen og de var alle sammen kommet op på over 400-480g men nu efter 3,5 uge er de begyndt at tabe sig over 6g om dagen. katte mor virker pluslig stresset og flytter killingerne op i sofaen og vil ikke rigtig ligge inde hos dem som hun gjorte så flot først.
HJÆLP mig hvad skal jeg gøre! vil jo helst ikke miste dem

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killing vægt tab
  • #1   16. apr 2011 Først og fremmest tillykke med killingerne. smiley

Har du tjekket om moderen rent faktisk har mælk nok til killingerne? Det kunne måske være en årsag, og ellers vil jeg få tjekket om moderens helbred er helt OK. Det kan jo være, at hun har fået betændelse i underlivet eller noget helt tredje.

• #3   16. apr 2011 Vil sådanset skrive det samme som lotte..

oh mums de killinger er ret skønne

• #4   16. apr 2011 hej alle sammen tak for jers hurtige svar smiley
    jeg har lavet en kravlegår og sat en lille bakke, mad og vand skål der ind og deres redekasse er lige til at komme ud ind af.

kan ikke helt finde ud af om jeg syntes hun har for lidt mælk for hendes patter ser store ud men meget tynde og ikke som om de virker vildt fyldte. men det kan vel også være forskelligt for når killingerne har pattet hos hende ::( er helt på bar bund

har aldrig gevet mine katte p-piller for min Vanilla (killingernes mor) har aldrig vist tegn for at være i løb, så har måtte have hanne her hjemme en måned for at være sikker på hun var drægtig smiley men den anden kan jeg 100% se kommer i løbetid så skal til at give dem p-piller

hun har ikke flytte killiger idag men vores anden kat mynthe er begyndt at ligge sig ind sammen med dem i redekassen håber ikke det har noget at sige.

• #5   16. apr 2011 Det kan da godt være, at Zeldrix ikke helt synes så godt om, at Mynthe-pigen gerne vil være med i det hele, og at det er derfor, at hun stresser. Det kan også flere tusind andre ting.

Men super, at du holder øje med killingernes vægt, og det tror jeg du skal forsætte med. Det kan jo være at det kun er en lille periode, hvor de ikke tager på. Ellers har jeg læst på et andet katte-relateret forum, at det er muligt at starte op på opblødt føde og killingevådkost. Jeg vil lige sende dig linket til tråden via en PB, da det vist ikke er tilladt at reklamere for andre forums herinde.

• #6   16. apr 2011 ja har tænkt på det kunne være Mynthe men så ville jeg også bare tro hun ville væsse af hende smiley

vejer killingerne ver dag og nolge gang tager de på og andre gange taber dig sig og det har de gjort lidt på skift, men idag havet de bare allesamme tabt sig smiley

• #7   16. apr 2011 Du skal begynde at give killingerne mad. Tilbyd torskerogn moset med kaffefløde eller modermælkserstatning. Hakket oksekød lunet i microovn er også et hit. Ellers har RC en babycat mousse som de små også er galde for.

Din hunkat stresser pga hun ikke kan mætte de små kun med mælk - så igang med at lave babymad 4 x dagligt. Start med at give dem det på en finger eller på en lille teske.

• #8   16. apr 2011 okay mange tak har noget hill's a/d dåse mad tror i jeg kan give dem det?

• #9   16. apr 2011 de tager helelr ikke så meget på når de bliver mere mobile.

Har selv for nylig stået med et kuld der ikke tog på - forklaringen kom da moprkatten kastede orm op. Da morkat killinger og huset andre beboere blev behandlet kom der gang i vægten

• #10   17. apr 2011 okay skal jeg behanle dem alle sammen for orm?
    tør jeg give killingerne orme kur?

• #11   17. apr 2011 Jeg SÅ med egne øjne ormen hun brækkede op - derfor blev alle husets katte behandlet.

Jeg behandlede med Panacur - og lige et råd, sig ikke ja til den flydende - de skummer ud af munden. Jeg opløste en halv 250 mg pille (250 mg er til 5 kg kat) i lidt vand, vejede killingerne og trakt mængden de skulle have op i en engangssprøjte. Behandling i 3 dage en gang om dagen.

Kan bruges til drægtige hunner - der står intet om det ikke må gives til killinger.

• #12   17. apr 2011 Lige en fodnote - killingerne hang noget med klarinetten da jeg behandlede - men det var hurtigt over.

Kommentér på:
killing vægt tab

Annonce