{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.033 visninger | Oprettet:

ÆGTE ragdoll killinger u tavle/papirer {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det folk vil give 3000 kr for en sådan kat?
Det er jo en huskat når forældrene ikke har stamtavle.

3000 for 1 vaccination??

tja min mindste udregning for resten af pakken for en hunkat skal ordnes vil være 2600 og så vil du stadig måske kunne skulle give mere i pris.
Hvorfor vil man "spare" hvis man gerne vil have en ragdoll som er ægte??

nå ja jeg lærer ALDRIG og forstå BYB avl, men igen må jo være fordi de ikke vil avle under de regler som Fife stiller op og betale alle de penge som vi registrerede opdrættere gør.

Synes det er bondefangeri og at snyde folk og sælge dem på denne måde.

Et lille opstød fra mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ÆGTE ragdoll killinger u tavle/papirer
  • #1   28. maj 2011 hvad med alle de sygdomme som de ægte uden stamtavle også kan have. HCM, PKD osv???

    dem bruger de heller ikke penge på.


  • #2   28. maj 2011 Det er bare en rigtig trist tendens at folk skrive ÆGTE race killinger u tavle - åh ja så får du lige en uviden person til at falde i med begge ben..



  • #3   28. maj 2011 Jeg ved ikke om det er den kloge der narrer den mindre kloge.

    Jeg er ved at være træt i hovedet. Har flere gange oplevet folk der hellere vil give 4500 for en stambogsført killing med en vaccine og en chip - end 5000 for en killing med to vacciner, chip, registrering og neutraliseret.

    Det går virkelig over min forstand ...


  • #4   28. maj 2011 Lis - os endnu en trist måde, for det er jo så vigtigt at give de små en god start på livet..

  • #5   28. maj 2011 ja det er meget trist

    Lis: ja det er sørgeligt at 500 kr. kan skille folk sådan. smiley


  • #6   28. maj 2011 Christa jeg tror vi er mange der stiller nettop det spørgsmål. Som du selv er inde på, så må det jo være prisen, som umiddelbart er "billigere".
    For mig er det osse kritisk at det i den grad er voldsomt skadende for racerne, især for de racer der er belemret med arvelige genetiske sygdomme. Men i bund og grund er den slags sket fordi en opdrætter har solgt en fertil hunkat/hankat til en person der i forvejen ikke er opdrætter. Det sker stadig ofte og jeg fatter slet ikke hvorfor man skyder sig selv i foden på den måde og heller ikke forråder den race man påstår at elske og respekterer. Bybbere er i min verden helt uden respekt og etik for kattene. Men så lang tid der er et marked, så vil det opstå og især når opdrættere sælger fertile dyr til den slags mennesker. Det er der vi skal sætte ind med lovgivning.
    For os der har haft katte i mange år og har set/hørt og oplevet lidt af hvert. Ved vi hvor fatalt det kan være for en køber at få en Byb-kat uden tavle. Det kan koste en formue for ikke at snakke om den psykiske belastning og sorg når sådan en kat bliver syg og dør i en meget ung alder. I en Bybbers verden er det jo fint, for så sælger vi jo en mere. Nogen lærer dog af den pinsomme erfaring og vælger at få en kat, hvor forældredyr er tjekket, for det der skal tjekkes for.
    Og så er der dem der laver kopiprodukterne, som jeg vælger at kalde blandingskattene. Sjovt nok siger mange af dem at det er snobberi med stamtavle, men det er så dem der som det første pointerer at deres kat er halvt et eller andet. Hvor ikke bare sige at det er en kat. Det værste er at blandingskattene efterhånden er ved at udslette den danske huskat.

    Vi er helt enige Christa, men det er i første omgang dem der sælger fertile dyr til ikke registrerede opdrættere du skal have fat i, altså vores kolleger.


  • #7   28. maj 2011 Jeg undrer mig meget over hvordan de som har "ægte" ragdoll uden tavler overhovedet kan vide at det er en ragdoll. Hvordan kan de se om det ikke er en birma eller birmablanding ???

  • #8   28. maj 2011 Camilla : Enig

    Marianne N: her i huset kommer ingen kælekatte ud af huset UDEN og være neutraliseret uanset om det er han eller hunkat.
    Ja som opdrætter "tjener" man ikek så mange penge ved og gøre alt det her vi nu gør, men jeg opdrætter ikke for og tjene penge, jeg opdrætter for hobby skyld. Jeg elsker min race og nyder de små der render rundt i min stue og som min søn kysser godmorgen hver dag.


  • #9   28. maj 2011 Christa, der kommer heller ikke fertile katte herfra, men nogen gør jo, ellers ville det jo ikke opstå. Jeg har taget det op med nogen af dem med samme race som jeg selv og desværre er der osse nogen af dem der sælger fertile dyr. De ved at jeg tager kraftigt afstand fra det. Jeg mener vi bør tage det op i FD og underklubber og få det indført som en skreven regel.
    Jeg kender bestemt ikke nogen der tjener penge på opdræt, det er og bliver for de fleste en elsket hobby. Jeg er holdt op med at lave regnskab på alt det jeg reelt har i omkostninger. Det beløb kostede en hårfarvning, og nogen mente jeg burde mental-undersøges smiley
    Helt enig Chicabee. Jeg sidder osse og undre mig over at nogen påstår at deres kat er det ene eller andet, når det endda ofte er helt tydeligt at den er hverken det ene eller andet. Det kan selvfølgelig være fordi forældredyrene er så dårligt typede at de slet ikke skulle have været avlet på.


  • #10   28. maj 2011 Jeg har set den annonce og er også lidt forarget. Punkt 1 er det overpris så det gør noget og for det andet kan jeg da ikke se om det er ragdoll, synes nemlig birmaer minder om.... Men der er mange der vil have en for så kan man lave killinger der "er" noget og tjene penge på det. En god kat fra et seriøst opdræt kan jo ikke avles på og tror det er det mange vil ved at købe uden tavle.

  • #11   28. maj 2011 Kristine: er svært og konkurrerer med priser på 3000 kr. for en ÆGTE ragdoll uden stamtavle når folk ikke forstår at den kat kan bliver både dobbelt og 3 gange så syr som en med tavle da du har flere rettigheder osv.

    Har du evt. et forslag til hvor vi kan oplyse folk om tingene?
    For jeg har da tit haft folk der har ringet op og bedt om en kat men ikke ville give den pris når de kunne få en som kun kostede 2500-3000 kr.
    Som opdrætter kan jeg kun forklare at den IKKE er ÆGTE men jeg kan jo ikke bestemme om folk skal købe en kat hos mig.


  • #12   28. maj 2011 Maria P: ENIG.

    Denne annonce ved jeg at ejeren faktisk prøvede og købe en af mine gamle avlspiger som dog aldrig kunne lave killinger og derfor blev solgt. Man ville købe hende fertil for når hun ikke kunne få killinger var det alligevel synd og neutraliserer hende. Så måtte jeg pænt forklare at hun ikke kom ud af huset fertil og var mere synd katten var fertil resten af sit liv. Denne person ville heller ikke kunne købe en kat herfra da jeg tjekker op på stamtavn osv. før folk får lov og købe en fertil kat.


  • #13   28. maj 2011 Det irretere mig bare at man ikke tænker på racens ve og vel. Lige pludselig er det gået som det er for Mco, alle avler fordi der er penge i det...... tænker self uregistreret og så har man katte med dårligt ry mhp sygdomme osv... Jeg har selv Bengal som heller ikke er en stor race herhjemme, og jeg har da besluttet af mine kommende killinger blir neutraliseret inden salg, da andre ikke skal have muligheden for at se profit i dem.

  • #14   28. maj 2011 Hej

    Jeg er helt enig med jer ang. salg af "ægte" killinger og salg af fertile racekatte til ikke-opdrættere. Jeg er også enig med Kirstine J. Jeg bliver igen og igen og igen stillet spørgsmålet: "Hvorfor har du en kat der koster så meget?", og spørgsmålet er ofte tilknyttet kommentare som: "det er jo sindssygt" eller "du kan jo få dem smidt i nakken" osv. Når man så snakker lidt med dem og får forklaret dem hvilke udgifter opdrætteren har inden killingen når ud til sin nye ejer, så er folk tit mere forstående. Der er altså rigtig mange derude der tror at opdrættere tjener kassen på deres killinger - og derfor (tror jeg) vælger nogle at købe de billigere killinger - der har udseendet, men ikke stamtavlen - for den skal de jo alligevel ikke bruge til noget. De kender ikke noget til at i skal betale for en parring, tænke over genetikken, alle dyrlægebesøgene, samt foder osv. Hvordan man får det formidlet ud ved jeg ikke - jeg er ikke opdrætter, men fortæller i de folk der kontakter jer og ikke vil betale prisen hvordan det forholder sig?


  • #15   28. maj 2011 Kristine har du overhovedet være på min hjemmeside?
    og nej jeg vil ikke betale for at min hjemmeside kommer frem først når man leder efter ragdoll. Jeg er tilfreds med min hjemmeside som den er, og tror ikke på den ændrer noget. På min side står der havd du får for 5500 kr så der kan jeg ikke ændrer noget.


  • #16   28. maj 2011 Jeg forstår godt hvad du mener. Dog mener jeg ikke at jeg har behov for og ligge mellem de 3 første hits i Goggle. Jeg burde nok ligge en del under ragdolls hits da vi udstiller meget og har vundet en del.
    Og ja går da ud fra folk der vil købe en ragdoll søger lidt mere end bare 3 hits på goggle.


  • #17   28. maj 2011 Der er jo mulighed for at vi sparker FD i måsen og at de kommer frem i medierne i stil med hvad DCH har gjort. Ligeledes er det osse en opgave for underklubber og specialklubberne. Jeg har længe ønsket dette, da det har hjulpet lidt i hundeverdenen, selv om der stadig er nogen der er dumme nok til at købe importerede og meget syge hunde. Men de har ikke engang gidet lette sig og deltage i oplagte udsendelser. Jeg tænker på at de kan fortælle om det arbejde vi laver og vigtigheden i at det arbejde skal laves seriøst for at bevare racerne sunde og raske. Ligeledes vise hvordan en rigtig stamtavle ser ud, i dag kan man lynhurtigt lave noget der ligner på sin PC.
    Når vi som opdrætter alene undre os, kommer det meget nemt til at lyde som om vi er misundelige eller ikke kan komme af med vores killinger. Derfor mener jeg at det er FD og klubberne der skal slippe kaffekoppen og oppe sig.
    Dem der køber de billige katte, synes de har lavet en god handel og vi andre bare vil skumme fløden, selv om det er omvendt. Mentaliteten er jo at vi ikke vil betale fuld pris for noget som helst i dagens Danmark.


  • #18   28. maj 2011 Marianne: JA du har helt ret smiley

  • #19   30. maj 2011 Jeg kan kun ryste på hovedet.
    Har også lige set en ragdoll u/stamtavle som tilbydes til parring FOR EN SØLLE SUM AF 1500 kr!! Suk...

    Men vi kan jo kun blive ved med at kæmpe for at oplyse købere om hvad man får for sine penge.


  • #20   3. jun 2011 *Maria* ENIG. og det sjove er at de mennesker mener at reg. opdrættere tjener mega fede penge på deres opdræt, hvorimod de er dem der tjener penge da de ikke tester, ved hvad der ligger bag og ikke har regler og overholde.

  • #21   3. jun 2011 Ja jeg er osse helt enig.
    Hvis det er ok Christa, så vil jeg lige fortælle om en episode der har udspillet sig her i det nordjyske. Min gamle nabos datter og hendes mand købte for knap 5 uger siden en "ægte" MCO med "stamtavle, hos en "opdrætter" i nærheden af Thisted, for 3000 kr. Den lille og i øvrigt søde killing blev aflivet sidste tirsdag, årsagen skulle være FIP, den våde. De er selvfølgelig dybt ulykkelige og kontakter "opdrætteren" som er utrolig fræk og kold og henviser til "kontrakten" hvor der står at killingen er konstateret rask af både køber og sælger. Der medfølger vaccinationsattest og sundhedsbog fra dyrlæge.
    Her kommer så den sørgelige sandhed. Opdrætteren er IKKE opdrætter og stamtavlen er heller ikke nogen stamtavle, men noget der er lavet på en PC (International Maincoon Federration). Købskontrakten er ikke det papir værd den er skrevet på og forældredyr er ikke testet som det påståes i papirene. Så de er godt og grundigt blevet snydt. Jeg har så fortalt dem at de kun kan anlægge civilt søgsmål mod pågældne, men om de har overskud til det eller der i det hele taget kommer noget ud af det er nok tvivlsomt.
    Min påstand er at det er meget få alm. kælekatte-ejere der sætter sig ind i hvordan ser en stamtavle ud og hvordan bør en salgskontrakt se ud. Jo af skade bliver man klog osv. Så for mig at se så kan vi som reg opdrættere gøre alt det rigtige, men spørgsmålet er hvad skal der til for at åbne folks øjne og gøre dem begribelige at vi ikke tager unødvendigt mange penge for vores katte og hvordan får vi offentliggjort de rigtige papirer når FD ikke engang gider træde frem ? Om ikke andet så for vores racers skyld og ikke mindst alle medlemmernes skyld burde der snart komme noget ud fra forbundets side.


  • #22   3. jun 2011 bed om og se "opdrætters bevis på stamnavn" er man registreret har man det og kan fremvise det smiley

  • #23   3. jun 2011 Du har ret Christa, men igen hvor mange almindelige kælekattekøbere tænker på dette ? Og kan man forfalske en stamtavle kan man vel osse forfalske et stamnavn.
    Det ville være meget enkelt hvis alle vidste det samme som os, men sådan er det desværre ikke.


  • #24   3. jun 2011 Med de flere og flere forbund bliver det jo også sværere for kælekattekøberne at gennemskue hvornår en opdrætter er god nok.

    Jeg tror næsten jeg kan gætte hvem "opdrætteren" fra Thisted-egnen er.


  • #25   3. jun 2011 Jeg tror du har ret Chicabee, i begge dele

Kommentér på:
ÆGTE ragdoll killinger u tavle/papirer

Annonce