{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Flyning af killinger - råd søges {{forumTopicSubject}}

Leonora fik som i en tidligere tråd beskrevet 6 dejlige kilinger.

HUn har ligget i fødekassen med dem i 2 gøgn. Med rent underlag, nede i kælderen hvor der er fred og ro. -Der har været lidt med hende, så har derfor været obs og skulle tage hendes temperatur, men hun lader til at have det fint. Jeg håber ikke det har stresset hende for meget, hun har ikke virket sådan, hun spinder når jeg kommer derned og vil gerne nusses osv. Nogle gange er hun kommet op for at hente mig hvis jeg var væk i lang tid.

Nu har hun så flyttet killingerne, til et meget meget upraktisk sted. Under en seng, lige ved siden af fødekassen. Der ligger vildt mange ting, troede slet ikke hun kunne komme derind. Men det kom hun.

Jeg prøvede at flytte dem tilbage men samtidig flytter hun dem ind under igen, så det måtte jeg lade hende gøre, og hun ligger der nu så.

Men hun kan helst ikke blive liggende der. Det er et køligt kældergulv, der er dog væg-til-væg gulvtæppe, men killingernes kløer sidder fast. Derudover er det bare et ubeskriveligt dårligt sted.

Hvad skal jeg gøre? Vil det være alt for stressende for hende hvis jeg rykker dem igen? Kan jeg rykke dem til et andet værelse og lukke døren derind til? -Hvor lang tid skal jeg evt. vente med at rykke dem igen?

Jeg kan hverken komme til at veje eller se dem som det er nu, og ej heller tage mormis temperatur som jeg skal holde øje med. Da der er så mange vil jeg også helst gerne kunne holde øje med vægten.

Håber nogen kan hjælpe. Jeg er ret fortvivlet og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vil jo ikke stresse hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flyning af killinger - råd søges
  • #3   15. jun 2011 Hun har en fødekasse, med tag og det hele. En jeg har bygget efter den model der ligger på norskskovkat.dk.

Jeg er kommet frem til efter en lang snak med både doktormanden og opdrætter, at jeg må få rykket hende op på det værelse jeg egentlig har indrettet til formålet. Og så lukke døren så hun kan få helt ro. Sørge for at fødekassen er mørk osv. (har skiftet underlag, så den burde ikke lugte)

Jeg er bare så bange for at stresse hende for meget. MEn tror i længden at hun vil få mere ro på deroppe.

Jeg håber virkelig på at hun accepterer det og kan falde til ro af det.

• #4   15. jun 2011 Jeg har haft samme problem da Ciddi havde killinger. Selv om hendes kasse var mørk, så ville hun osse have de små ind under senge, hvor der trak forfærdeligt. Jeg blev ved med at flytte dem tilbage og til sidst blev hun med dem. Men det hjalp så osse at jeg var meget sammen med hende, lå og så tv osv, så hun ikke følte sig alene. Det hjalp hende osse meget.
    Hvis det ikke trækker under din seng, så kunne du måske lave en lille kurv, med tæpper og så lade hende blive. Det kommer meget an på hvor meget hun stresser af at du flytter killingerne tilbage.

• #5   15. jun 2011 Vil hun død og pine ha' dem under sengen så lad hende.

Læg et stykke flamingo (med betræk om) på gulvet - ovenpå en en hule eller hvad du har de alel kan være i.

Du skal ikke flytte for meget rundt med hende ...

• #6   15. jun 2011 Problemet er at sengen er en seng der bare står i kælderen. kælderen er kold, især på gulvet. Derudover er den meget lav, så inde ved væggen hvor hun lå kan jeg på ingen måde nå. Selv mit hoved er for stort til at kunne være under sengen.

Jeg har fået rykket hende op på "katteværelset" nu. Hun tog det faktisk fint, blev liggende i fødekassen og gik straks i gang med bare at amme. -Og spise.

Jeg håber hun accepterer det og ikke stresser. Der er mere ro hvor hun er nu - og derinde kan hun flytte dem hvorhen hun ellers vil, uden at det er "dårlige" steder. - så behøver jeg ikke at stresse hende med at skulle flytte dem og blande mig hvis hun finder på ngoet andet.

Og tak for råd! - Har lagt et ekstra tæppe over kassen, så der er mere mørkt. KUn en lille revne "åben".

• #8   15. jun 2011 Kirsta: Ja jeg kan godt se hun synes stedet er godt. Der er møkt og absolut ingen har adgang, hun kan dårligt nok selv være der smiley -Jeg vil gerne lade hende være i fred, næsten alt det hun ønsker, men jeg vil altså også kunne have mulighed for at tjekke at alting er ok, veje dem en gang i mellem osv.

Som skrevet tidligere fik jeg hende rykket derop. Der kan hun gøre hvad hun vil - og når de begynder at ville ud fra kassen er det også fint. - og når de er store nok til at rende rundt i resten af huset må døren bare åbnes / babygitteret fjernes. smiley

Værelset ligger ved siden af stuen og vores soveværelse - det er rarere for os end i kælderen. Så er hun lidt tættere på os, de kan vænne sig til lydene og hun kan stadig have ro derinde.

Kommentér på:
Flyning af killinger - råd søges

Annonce