{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.870 visninger | Oprettet:

Main Coon/Hellig Burma {{forumTopicSubject}}

Hej alle, en nær ven af familien har den smukkeste blanding jeg har set.
Han er en blandig af Main Coon og Hellig Burma.
Kunne ekstrem godt tænke mig at lave sådan en blandin engang.

men hvad er fordelene og ulemperne ved at blande de to racer????

Jeg har Main coon, men aner intet om Burmaen.

Fortæl, fortæl.

HUSK!! Ideen er stadig på tegnebrædtet, om den kommer vidre vil tiden vise. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Main Coon/Hellig Burma
  • #1   25. sep 2011 Ulempen er de arvelig sygdomme, der kan være i begge racer. Men derudover mener jeg det er dumt at lave blandingsracer, dem er der rigeligt af.
    Nu ved jeg så godt at der kommer et geni og fortælle at mange racer er blevet til ved hjælp af krydsning af racer. JA, dette er korrekt, men så skal man have en hel del forstand på det man laver og årelang erfaring med opdræt, så man ikke ender op med noget rigtigt skidt.

• #2   25. sep 2011 En anden ulempe vil sikkert være pelsen.
    Har du forresten ikke oprettet en tråd om nøjagtigt det samme emne for ikke så længe siden?

• #3   25. sep 2011 Hmm...... Har jeg????
    Det syntes jeg ikke, men måske husker jeg forkert. Hmm...... Ik godt når man kun er knap 35, hm....
    Tjekker lige også sletter jeg tråden hvis det er. smiley

• #4   25. sep 2011 Marianne N: Nu har jeg heller ikke planer om det i nærmeste frem tid, som sagt ligger det på tegningsbræddet og det er ikke sikkert at det kommer vidre. hvis det evt skulle gøre det så bliver det ikke inden for nærmeste fremtid da jeg vil avle Main Coon.

Tinka D: Syntes ikke lige jeg kunne finde nogen tråd ang det, der var en anden med Hellig burma, men det var ikke krydset med Main Coon. smiley
    Men finder du den tråd så skriv da lige. smiley

• #6   26. sep 2011 Ja jeg vælger også Main Coon frem for at blande. Og jeg ved også godt bare fordi forældrene måske er super dejlige er afkom ikke betinget.
    Men igen det er også KUN en tanke. Hvis jeg skulle lave sådan en blanding ville jeg da først undersøge om der var køber til sådan et kuld. Men som sagt er det også blot en tanke.

Kender godt til det at avle dog ikke på katte men grund ideen er jo den samme.

Nu er alle ulemperne her næsten, ingen for dele???

HUSK DET ER BLOT EN TANKE. smiley

Eks hvad har Hellig Burma som der kunne være godt sammen med en Main Coon???

• #7   26. sep 2011 *Eks hvad har Hellig Burma som der kunne være godt sammen med en Main Coon???*

Absolut ingenting !!!!

Andet end at de kan give semilanghåret killinger der sælges til horrible priser .....

• #10   26. sep 2011 Hvis tanken er at du vil være registreret opdrætter af main coon, hvilket er at foretrække, så tror jeg ikke det er en god ide at blande racer.

Det er det generalt ikke men tror du ville spænde ben for dig selv ellers det er ikke særlig velset at blande racer som du kan høre,
    Og hvis man endelig skal gøre det, så ville det være aller bedst om man kendte alle linjer til katten. Og det gør du jo kun med stamtavle, og hvis du er registeret opdrætter må man ikke blande vedmindre man har søgt og fået godkendelse ved sin klub, og det er vist meget sjælent og med en rigtig god begrundelse hvis man gør dette.

Nu er jeg ikke opdrætter, så har jeg fået noget forkert så sig endelig til. smiley

• Tine L
    Tine L Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 20 Følgere: 19 Svar: 1
    #11   30. sep 2011 Og PS. Det hedder Maine Coon

Kommentér på:
Main Coon/Hellig Burma

Annonce