atypisk opførsel, fra missemor efter fødsel {{forumTopicSubject}}
da jeg i går morges kom hjem fra arbejde kom missemor mig i møde, hun smed sig på gulvet midt i stuen, og hendes fødsels var tydeligvis gået i gang. slimsækken var ude af hende. hun gik på bakken og da jeg gik i seng lagde hun sig i hundekurven ved siden af senge og gav sig til at føde.
da jeg vågnede lidt senere havde hun fået de første 2 killinger.
da hun opdagede at jeg var vågen miavede hun og hoppede op i min seng og krævede nus. jeg nussede hende og rose killingerne og hun lagde sig ned til dem igen. og jeg sov videre.
da jeg senere vågnede var der kommet 2 killinger mere, og missemor gentog sin opførsel,miuav op i sengen, nus og ros til killingerne.
da jeg kl 15.30 stod op var der endnu en killing, og missemor gentog for 3 gang sin opførsel.
jeg stod op og satte mad og vand hen til hende, nussede hende igen og forlod soveværelset.
missemor fulgte efter mig hun miaver ofte og opsøger mig, noget hun ellers normalt ikke gør. hun virker rastløs og vil gerne ud. når killingerne kalder spæner hun ind til dem lægger sig ved dem nurser dem som hun skal men forlader dem så snart der er ro på og de har diet.
så opsøger hun mig igen, stadig miavende og rastløs. hvis jeg går ind til killingerne følger hun med og lægger sig ved dem.
nogle der har en ide til hvad der er galt med hende, hvorfor hun opfører sig sådan???
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men jeg er ret imponeret over, at du kan sove fra hendes fødsel.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
Jeg ved desværre ikke hvofor den miaver så meget, men jeg er sikker på der er nogle herinde der kan svare.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 9 Emner: 3 Svar: 64
jeg har nat arbejde og er på i 12 timer om natten, så vigtigheden i at sove er stor
sep 2008
okt 2008
hun får sin mad og sit vand og under den process kæl, men ellers ikke.da hun ikke gider.
hun ved hvad ddeet vil sige at have killinger, det er ikke første gang hun har, da jeg overtog hende havde hun 3 killinger med.
jeg har set kattefødsler før men jeg har aldrig oplevet missemor være så "ligeglad" med sine babyer at hun er gået fra dem de første døgn, jo for at tisse og æde og drikke men ikke bare gået som hende her gør.
da jeg ved fra de tidligere killinger at hun er en god og meget beskyttende mor, undre det mig at hun nu søger mig når jeg er alle andre steder end ved hendes killinger.
at sove fra hende sagtens, der er i mit liv vigtigere ting end katte, og mit arbejde er en af dem. at møde ind uden søvn er ganske enkelt for farligt. og at tage en syge dag for en kat nej det gør jeg nu altså heller ikke.
hun må føde som naturen har bestemt hun skal og hun må klare det selv.
hun får lov at komme ud igen i næste uge, hun er vant til at selv bestemme om hun er ude eller inde og det skla hun blive ved med. det fungerede ved sidste kuld og kan også fungere her.
undrede mig bare over at hun går fra dem når de er så nye.
okt 2008
og så var det jo ikke selve fødslen der er var spørgsmålet her, den forløb som den burde.
det er hendes adfærd efter fødslen
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
her i huset har vi persere og de må ganske enkelt ikke føde selv pga killingernes store hoveder og de tit vender forkert, man er nødt til at holde øje med at ingen killing sætter sig fast , så her er vi på skifte hold til at våge over hunnerne de sidste dage op til en fødsel og faktisk synes jeg det er rart at være der når hun føder for skulle det ende med dyrlæge kender jeg jo hele forløbet så vi ikke skal gætte og frem
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det andet vil jeg slet ikke kommentere på.
okt 2008
det har INTET med fødslen at gøre, den har hun klaret til ug og alle 5 killinger spiser og ser normale ud.
det er hendes opførsel efter fødslen altså hendes opførsel nu der er mit spørgsmål.
og nej jeg er ikke først meldt ind i dag jeg har været på denne side i flere år, men ja min profil er rettet til i dag,
missemor er ikke stald kat, men har fri adgang til udendørs livet. og passet det bliver skam alle dyr.
mine katte har et frit liv, forstået sådan at de kan rende ud og ind som det passer dem, der er kvalitets foder og vand dagligt.
jeg har glade missere der kom springende når jeg kalder, der putter i sofaen eller ved den varme radiator alt efter eget ønske, men missemor PLEJER ikke at ønske nogen videre kontakt.
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Og tillykke med de små
Jeg tror bare, at du skal være så meget sammen med missemor og de små som muligt, her de første 2-3 dage.
Det lyder som om hun simpelthen henter dig, når du er gået for langt væk.
Det er da faktisk ret sødt; tænk at hun forlader sine små nyfødte for at hente dig
Jeg tror, hun er lidt forvirret over det nye, der er sket - men det går jo over, når hun vænner sig til de små ny..
Lyder som om hun er "førstegangsfødende" ?
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Du skriver hun har født killinger før, for du fik hende da hun havde killingerne, så du kan jo ikke vide, hvordan hun regerer når hun føder og lige har født. Hun er nok lidt forvirret, utryg og stresset over det nye og hver fødsel er ny for en missemor, nogle gange kan hun være lidt stærkere i psyken og andre gange utryg, lige som vi mennesker kan have det og særlig når katte/mennesker lige har født.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Eftersom du ikke har set fødslen, så har du nok heller ikke talt om alle moderkagerne er kommet ud. Det kan give en syg kat, der er meget rastløs.
okt 2008
hendes nye kuld altså dem hun fødte i går, ser stor og fine ud. og hun passer dem da også, men det undre mig at hun ikke er mere om dem eller lige så meget om dem som hun var om de andre.
hun spiser og drikker som hun bør og hun bliver forkælet, med alverdens lækre ting, der serveres tæt på barsels sengen. men hun forlader stadig tit sine babyer.
at blivve hjemme ved hende er ikke en mulighed!
jeg må vente og se om hun falder til ro.
okt 2008
aug 2008
Måske hun ikke i det daglige er meget for den tætte kontakt, men det betyder jo ikke, at hun ikke er knyttet til dig.
Og det ER jo en helt særlig situation, når det pludselig myldrer rundt på kroppen med små missedyr.
Og fem killinger er mange. Husker da min søsters lille kat fik 5 dejlige sunde killinger. De måtte hjælpe hende meget, fordi hun var helt udmattet af alle de krav, der blev stillet... Hun var en rigtig god mor, og det lyder osse, som om din missemor er det...
Men Missemor skulle da gerne være faldet til ro inden for 3 dage, ellers må du ha hende tjekket...
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Jeg tror, jeg trækker mig nu, inden jeg kommer til at sige noget rigtig grimt.
aug 2008
Det FORRIGE kuld + missemor blev leveret i en kasse i nyfødt tilstand ;D
sep 2008
Enig med Natasja. Lidt større ansvarsfølelse for dine dyr ville klæde dig. Det her er en debat, og den udvikler sig, som den vil. Du gav selv oplysningerne om, at du ikke deltog i kattens fødsel af hensyn til søvn.
aug 2008
Hvor har du dyrene henne ?
Jeg mener, hvor langt væk fra, hvor du selv sidder/ligger ?
aug 2008
okt 2008
susan>> hvad der i fremtiden skal ske med missemor, har intet med denne sag at gøre. hun ksla ikke have flere killinger. og dette kuld var bestemt heller ikke hverken planlagt eller ønsket, men nu er de her og så skal de selvfølgelig passes.
men inden jeg kan gøre noget ved det så skal hun jo altså lige føde det kuld hun jo så er kommet med.
Anne>> tak for din evne til at se objektivt på sagen og holde en pæntone, for ikke at lade dig styre af dine følelser.
missemor har valgt at føde lige ved siden af min seng, så en hånd ud over kanten så er killinlgerne lige der.
når jeg er oppe og feks sidder i sofaen, så er missemors barselsseng 5-6 meter fra mig hun kan altså se mig hele tiden
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Man skal ikke flytte med nyfødte killinger - den tid hvor morkatten selv gør det kommer tids nok
okt 2008
jeg har på ingen måde flyttet på hendes killinger. hun ligger med dem præcist hvor hun har valgt at føde dem
jul 2009
aug 2008
Lyder hyggeligt med misserne så tæt på. Hun vil såmænd bare ha mere af dig
Jeg har utrolig krævende katte, så kan sagtens forestille mig, at hun kommanderer med dig: "Op i kassen med dig, skal jeg virkelig ligge her helt alene med alle de rollinger"
okt 2008
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Vil bare lige sige at det er meget stor forskel på hvordan folk behandler deres kæledyr og det må man respektere.Nogle køber dyre Louis Vuitton-senge til deres katte og andre giver dem en papkasse. Bondemanden, som har en masse gårdkatte, slipper ikke alt hvad han har i hænderne fordi at en af hans katte er ved at føde og andre tager nærmest orlov fra deres arbejde og har stillet en hel operationsstur op.
Personligt ville jeg ALDRIG kunne lægge mig til at sove, hvis en af mine katte skulle føde og jeg ville være helt oppe at køre over hver enkel killing, der kom ud. Men sådan er alle ikke og jeg syntes i dette her tilfælde at det kunne ha' været meget værre. Katten har en kurv at ligge i med sine små killinger, inde i varmen og hun har mad og vand til rådighed. På de fleste gårde ville en fødende kat aldrig blive lukket ind, da den bare kan gå hen i stalden og føde. Jeg siger ikke hvad der er rigtigt og forkert, men blot at man ikke kan tillade sig at "overfalde" Rikke, fordi at hun tillod sig at sove imens hendes kat fødte, lige ved siden af hende.
Rikke> Held og lykke med de små og missemor
sep 2008
okt 2008
sep 2008
okt 2008
aug 2008
Når man som jeg rejser i det store udland, må man hærde sig, når man ser hvor frygtelige liv dyr kan have....
sep 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvis du en anden gang skulle komme i en lignende situation, så fortæl, at katte, der VED, at de fodres jævnligt og nok, fanger MANGE flere mus og rotter end de katte, der skal leve af deres bytte. De fanger nemlig "for sjov".
Men katte, der skal leve af det bytte, de fanger, bruger ikke unødige dyrebare ressourcer på en unødvendig fangst.
De fleste gårdejere ved det i dag og fodrer derfor også deres gård- og staldkatte.
Det ses også i naturen, hvor hjortedyr kan græsse i fred ganske tæt på en mæt løve - men ve dem, når løven igen bliver sulten, for så går jagten ind.
aug 2008
Jeg er medlem af WASP, en forening, der redder dyr rundt om i verden - og jeg får osse deres medlemsblad.
Desværre kan jeg slet ikke holde ud at læse alle de skrækkelige historier og fremfor alt ikke holde ud at se billeder med grusomme masseaflivninger (=henrettelser) af diverse dyrearter.
Jeg syns faktisk osse, at det er unødvendigt at gøre det så voldsomt og så makabert: Hvis jeg får at vide, at der er dyr, der lider, behøver jeg ikke alle detaljer for at kunne forestille mig det...
Ovenstående er faktisk, hvad jeg har overvejet at skrive til WASP
Thanks for listening !
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Har også støttet dem.
aug 2008
Men syns WASP lyder bedre .... ;D
Nej.......da jeg blev ringet op af dem, syns jeg, det var det de sagde, og det er så blevet hængende hos mig; syntes det var så snedigt, det med hvepsen - men altså forkert ....
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
aug 2008
Spændende, hvordan Mor Mis har det i dag - om hun er faldet lidt til ro ?
jul 2009
MEN når man spørg efter gode råd er det jo lidt svært og det kommer jo bare til at være en gang gætværk så ???? vil du ikke give mig ret i det ???
maj 2007
Hvis du lukker hende ud nu uden at give hende p-piller, kan du godt regne med endnu et nyt kuld om et par måneder.
Det vil tære alt for meget på hende. En hunkat kan faktisk ikke indtage næring nok til både at producere mælk og "vedligeholde" sit eget næringsbehov, og det uanset hvor meget og hvor godt, hun spiser, og missemor kunne i forvejen godt trænge til lidt mere sul på sidebenene.
Det må selvfølgelig også helt blive din egen sag, om du vil fylde huset med killinger, men de killinger får altså også killinger på et tidspunkt.
Så tænk dig om og se rundt omkring - også herinde - hvor "markedet" bugner af killinger, folk ikke kan finde hjem til.
PS: Og så skriver du, at hun faktisk ikke er køn
Vel er hun så - meget endda
maj 2007
Hold ekstra godt øje med hende, når killingerne er ca. 12 dage, for med alt det, hun har ydet af mælk, kan du risikere, at hun får eklampsi (kalkchok), og bliver der så ikke sat ind omgående, dør hun.
aug 2008
Hvor gamle er de, når de holder op med at være fertile, Mega ?
Det sted jeg netop kommer fra, er en af hunkattene drægtig for tredje gang i år. Desuden har hun opfostret 3 killinger, hvis mor døde....Hun tog dem bare til sig, da moren forsvandt..
okt 2008
Missemors første kuld killinger er fra for sommeren,fra maj/ juni. (hvis altså det er det første kuld)
missemor er på ingen måde udsultet og har på intet tidspunkt mens jeg har haft hende været tynd, hun har hele tiden været godt i stand.
det er ikke planen at hun skal have flere killinger, og der skal selvfølgelig sættes ind så hun ikke får flere, men hun skulle lige føde dem her inden jeg kan give hende p-piller eller neutralisere hende.
og jeg syntes ikke hun er køn og jeg kan faktisk ikke lide tre farvet katte, men uanset hvor grim jeg end syntes hun er, så skla hun ikke bare efterlades i en kasse, så selvfølgelig er der et hjem til hende ved mig. hun er en sød kat men køn syntes jeg bestemt ikke hun er. men hun er min.
aug 2008
På det billede, hvor hun sidder alene i vindueskarmen, er hun helt fantastisk. Sikke farver - og så den asymetri ....
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
okt 2008
men det ændre ikke på a tjeg ikke syntes hun er smuk, hun er og bliver 3 farvet og det er ikke noget jeg kan lide.
sep 2008
Det jeg hæfter mig ved, er den måde hun nærmest bliver overfaldet på, f.eks. kl.18.20. Katten lider jo ikke! Den har mad, vand og en varm kurv og den ligger lige ved siden af sin ejer Rikke. Hvis det er det værste man kan forestille sig, så får man et chok når man en skønne dag opdager hvad det ellers er for en verden vi lever i. Jesus christ, der må være nogle der aldrig åbner en avis eller ser nyheder.
maj 2007
"... men uanset hvor grim jeg end syntes hun er, så skla hun ikke bare efterlades i en kasse, så selvfølgelig er der et hjem til hende ved mig. hun er en sød kat men køn syntes jeg bestemt ikke hun er. <b>men hun er min.</b>"
Det var en dejlig, varm tilbagemelding Rikke :-)) og tro mig, missemor er udmærket klar over det.
Jeg har også haft missemødre, der til daglig mere eller mindre var sig selv nok, men når de skulle have og havde fået killinger, skulle jeg helst være ved siden af dem.
Har også oplevet det modsatte, nemlig at meget kontaktsøgende og kælne hunkatte havde nok i deres killinger og godt kunne undvære mit selskab.
okt 2008
lige meget hvilket dyr jeg anskaffer mig, så skal det passes.
maj 2007
Kan man ikke det, skal man ikke anskaffe dyret.
okt 2008
det gør dog ikke at "sidder" lårene af dem, emn jeg tilbyder dem et hjem med varme, kæl og klap, faste rutiner, kvalitets mad, dyrlæge behandling når det er nødvendigt, motion, stimulering,tryghed og mulighed for så frit og naturligt liv som muligt.
sep 2008
Så kan det da undre, at katten rent faktisk har fået lov at rende og blive gravid - igen.
Bare kald mig hysterisk omkring mine dyr, det er jeg helt sikkert. De er jo mit ansvar.
okt 2008
så selv om katten er blevet gravid så tager jeg stadgi ansvar for hendes killinger også.
så pivnu kom med noget konstruktivt, eller piv et andet sted. du gavner ikke just situationen, og hvis du er så stor en katte elsker som du giver udtryk for så må det være i din interesse at hjælpe mig og mine katte så de kan få "optimale" forhold, i stedet for at jorde.
det kunne være der en dag sad en der havde knap så meget overskud og som ville føle at den her heksejagt var for meget, og helt opgav de kræ der var slæbt til huse.
når du mener det er SÅ slemt for mine katte og deres forhold så gør som du bør, som dyre elsker, meld det til rette sted og lad der komme tilsyn.
krøl dine tær hjemme bag skærmen og opfør dig ordentligt, tag dog og hjælp folk i stedet for at dunke dem i hovedet, der er ingen der lærer af måden du farer frem på.
jul 2009
ja hun har fået svar men de svar kan jo kun være gisninger.... jeg siger IKKE at hun behandler sine dyr dårligt men at det kan være svært at sige præcis hvad det kan være hvis man ikke har overværet fødslen....
er det mig du hentyder til ikke åbner avis eller ser nyheder ???? hvor gammel er du ??? synes faktisk du er lidt fræk og jo jeg ser hvad der foregår ude i verden og har MIN mening om det..... hvis man ikke vil have folks mening skal man ikke spørge
sep 2008
At fodre på en kat, fordi den er blevet kasseret af andre, har ikke nødvendigvis noget med ansvar at gøre, men en af de misforståede menneskelige egenskaber, der giver en følelse af at gøre noget godt.
Ansvar er at forebygge, at problemer opstår; f.eks. ved at sørge for at neutralisere sine dyr, med mindre de er påtænkt at skulle deltage i videreførslen af deres art. Hvad skal der nu ske med de her killinger? For du har vel ikke tænkt dig at sørge for vaccinationer OG neutralisering af hele banden, før de sendes videre i nye hjem?
For først da ville vi begynde at kunne snakke om dine såkaldte 'optimale forhold', hvor historien ikke blot for lov at gentage sig med, at killingerne ender ude i familier, hvor de uuups, efter 6 måneder også lige pludselig kommer gravide hjem, fordi ansvaret for dem ikke lige blev taget alvorligt. Og så er det pludselig ikke så sjovt for familien mere, og missefamilien efterlades i en papkasse, hvor nogen så forhåbentlig tage sig af dem... men ikke neutraliserer dem... og så...
Det koster penge, ja, mange flere penge end en sæk 'kvalitetsfoder', for sådan er det at have ansvar for dyr.
okt 2008
den måde du og andre svare folk på når de stiller spørgsmål, gavner ingen, hvad i får ud af det det ved jeg, måske en lidt selvhævdelse. men i det lange løb så ender i med at skræmme folk fra at stille deres mere eller mindre dumme spørgsmål, ganske enkelt at frygt får at man bliver sablet fuldstændigt ned. og nogle af disse spørgsmål kunne være forskellen på liv eller død på de katte du så voldsomt forsøger at forsvare.
jeg kan godt leve med at du ikke holder kat som jeg gør, at du mener jeg er uansvarlig. hvad jeg ikke kan lide er det lille menneske du er når du svare på et spørgsmål.
du har ret til din mening, men tag da at hjælp folk i stedet for at dolke dem. mød mennesket bag spørgsmålet der hvor de er, så kommer du længere med at frælse verdens katte. en positiv tilgang til folk rykker mere end tilsvining.
du har på intet tidspunkt brugt energi på at hjælpe i dette spørgsmål, din energi er brugt på at få mig til at føle mig som et skidt menneske. jeg er ked af at sige det, men det lykkedes dig ikke. og det har heller ikke ændret mit syn på hvordan mine katte skal have det.
jeg vil ikke diskutere ansvarlighed med dig, for det bliver vi aldrig enige om og det kan jeg godt leve med.
du kunne lære lidt af bla Mega, Herdis, Lotte og Anne, selvom de ikke holder kat som jeg gør og at de sikkert ikke syntes at mine forhold er optimale, så formår de stadig at opfører sig som voksne kvinder og give råd frem for at svine til.
sep 2008
Det er jo fuldstændig ligegyldig debat at mene, at man skal tage ansvar for sine dyr - uden at definere hvad ansvar er.
Jeg håber du vil overveje killingernes fremtid, når debatten er stilnet af, så de ikke risikerer at gentage din missemors historie.
okt 2008
hvis så der imod havde kunne komme med et forslag til hvorfor katten i dette spørgsmål gør som den gør og måske endda en ide til hvad man gør ved det, ja så havde dit verdenssyn og din måde at skrive på måske været mere velkommen.
okt 2008
aug 2008
okt 2008
men alle lever og missemor har en god appetit, hun spiser, drikker og pøller som hun bør gøre.
de resterende spørgsmål omkring killingerne, må være forbeholdt dyrlæge eller brugere hvor jeg tror jeg får det råd jeg har brug for
jul 2009
de bedste råd vil du nok altid få af en dyrlæge, da meget jo kun bygger på gætteri fordi ingen af os jo har set killingerne og hvordan de opfører sig...
håber det bedste for dem alle og håber da ikke du har taget mine indlæg for nært ??
de bedste hilsner fra Marlene
sep 2008
Mht. til at stille spørgsmål og få svar, så har Rikke jo fået svar på alt andet end det hun spurgte om og så af nogle rare mennesker, også det hun rent faktisk spurgte om. Men tag lige og slap af! Hvor gammel er DU lige??
feb 2010
okt 2008
jeg stoler på min dyrlæge, men jeg havde håbet på nogle flere ideeer til hvad der kan være årsagen til hendes adfærd og hvad jeg kan gøre ved det.
og samtalen med dyrlægen omhandlede også p-piller vs. neutralisering.
nej marlene du var nu ikke lige en af dem der trickede mig.
sep 2008
Jeg siger lige netop at hun HAR fået svar på det hun spurgte om, men også at hun har fået svar på alt muligt andet, hun IKKE har spurgt om:-)
Tænkte godt at det ikke ville blive læst rigtigt:-)
okt 2008
ikke hendes adfærd efter fødslen. i snakker alle om selve fødslen.
men lige meget er det, der er stadig nogle af jer der har svaret i et ordentligt tonefald, og jeg takker for de svar
feb 2010
sep 2008
Marianne N> Fik aldrig sagt tak til dig. Du hjalp mig meget undervejs, med gode råd og vejledning. Ved ikke om du kan huske det? Det var i december sidste år:-)
okt 2008
feb 2010
maj 2007
"Jeg har også haft missemødre, der til daglig mere eller mindre var sig selv nok, men når de skulle have <b>og havde fået killinger</b>, skulle jeg helst være ved siden af dem."
Soja var en af den slags. Hendes killinger lå i en fødekasse på 1. sal. Alt stod vel til, men hun kom alligevel mange gange ned i stuen til mig og mjavede klagende."
Så jeg gik troligt op til fødekassen med Soja lige i hælene. Hun gik derefter ind til killingerne igen, mens jeg sad et stykke tid og fortalte hende, hvilke fine børn hun havde.
Så var Soja tilfreds
Hun gentog dette "ritual" samtlige gange, hun havde killinger.
Først når killingerne begyndte at komme ud af kassen, holdt hun op.
Om det var, fordi hun kedede sig og ville have selskab, ved jeg ikke, men jeg tror det.
sep 2008
okt 2008
jul 2009
Rikke jeg håber det går godt ved dyrlægen og killingerne vokser sig store og stærke
sep 2008
okt 2008
sep 2008
okt 2008
han kunne ikke holde varmen heller ike selv om han lå ved de andre og op ad varme dunk
sep 2008
okt 2008
aug 2008
De første dage er jo kritiske.
Måske Mor Mis nu får lidt mere overskud til de andre...
okt 2008
men sultne har de været, efter de har fået flaske har der været ro...
aug 2008
okt 2008
så er vi lige hjemvendt fra doktor dyr.
doktorens ord om missemor var
"fin mis, stor og velnæret, fine tænder øre og øjne, maven tyk men tom.
gode patter fortil, men mangler dievorter bagtil, men fin kat ingen anmærkninger"
killingerne de 4 der er tilbage er fine, en lidt hurtig. 2 drenge og 2 piger
fortsæt støtte fodring, luk først missemor ud om tidligst en uge, og giv hende piller inden.
altså kun ros fra doktor dyr
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Natten til at jeg skulle starte på min nye arbejde (det jeg har nu) viste min hunkat tegn på fødsel da jeg skulle til at gå i seng. Jeg blev oppe for at holde øje med hende, men først kl 3 om natten begyndte hun at føde. Fødslen varede 1½ time og jeg ventede en time yderligere for at se om hun var færdig, så jeg fik ca én times søvn den nat.
Èn nat kunne jeg sagtens ofre min søvn for min kat, og jeg vil gøre det igen hvis katten skulle vælge at være natteføder.
Man kan SAGTENS overleve med en enkelt nats søvnmangel, for katten føder lissom ikke hver nat. Det er dog ikke sikkert din kat overlever hvis der opstår komplikationer og du sover fra det hele.
aug 2008
Det med dievorterne vil vel sige, at hun kun er i stand til at die et begrænset antal unger ad gangen.
Må vel være derfor ungerne var sultne og hun frustreret...
Og det forrige kuld var ikke så stort, så da klarede hun det.
Men det var godt du fandt den helt simple løsning på problemet: madmangel !
aug 2008
Der er sket en del siden overskriften
dec 2007
aug 2008
dec 2007
aug 2008
jul 2009
okt 2008
dec 2007
Lægger du noget ud i forum kan du ikke selv vælge hvilken del af det der skal kommenteres på.
okt 2008
men når nu kegler og kattemishandlere som mig stiller et spørgsmål, gavner det mere at hjælpe med problemet frem for at blive ved at skrive at jeg burde være vågen.
atypisk opførsel, fra missemor efter fødsel