9. feb 2005 Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Svinsk og løgnagtig opdrætter - ingen udhængning! Svinsk og løgnagtig opdrætter - ingen udhængning!
Hej alle.
Min veninde og hendes forlovede havde for nogen tid siden købt en skøn Maine Coon pige, som de holdt/holder meget af!
Der skete så desværre dét at katten efter nogen tid stak af under en ferie, og var væk i månedsvis, hvorefter den for nyligt var blevet fundet tæt på det sted den forsvandt.
På én eller anden måde får Kattenes Værn så fat i den, og kører den til en anden by, mange km. fra det sted hvor den blev fundet, og den bliver afleveret til en ven af opdrætteren, så vidt jeg har forstået.
Katten er chipmærket i opdrætteren's navn, og adressen blev aldrig ændret til min veninde's. Opdrætteren leverede aldrig stamtavlen til min veninde, men sagde at den kunne ses online. Det eneste der beviser at katten er min veninde's, er katten's sundhedsbog, som jeg har rådet hende til at beholde, til trods for at opdrætteren vil have den tilsendt.
Opdrætteren er begyndt at lyve om div. ting mht. katten, og nu siger hun også at hun ikke vil levere katten tilbage til min veninde, som har betalt for den for længe siden, samt undlader at besvare telefonopkald osv.
Min veninde er gået ned med en depression nu!
Nogle der ved hvad hun kan gøre for at få hendes kat hjem igen? Hvem kan man kontakte?
Jeg hænger ingen ud ved navne overhovedet, men beder om hjælp til at få løst dette herigennem.
Linket til denne tråd videresendes til min veninde.
Potekram herfra.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Det er fandme (undskyld mit sprog) tyveri af værste skuffe at undlade at ville levere en kat tilbage til ejer, når den er betalt for!
Skete det samme for mig, havde jeg skaffet advokathjælp og gået til medierne - med oplysning om navn og hele svineriet!
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
feb 2005
Men min veninde har sundhedsbogen, som jeg bad hende beholde, til trods for at opdrætteren bad hende sende den. Hvilket jeg i øvrigt ikke kunne se hvorfor hun skulle gøre.
feb 2005
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
feb 2005
Men aner ikke andet end det hun har fortalt mig, og at hun har sundhedsbogen.
Potekram.
maj 2007
Der er mange måske'er og ? i denne sag.
Måske havde opdrætteren på salgsdagen endnu ikke selv modtaget stambogen.
Måske var killingen købt på afbetaling og stambogen derfor tilbageholdt (hvilket opdrætteren ikke må)
Måske var der i kontrakten nogle punkter, som din veninde ikke har overholdt.
Måske var katten i så misserabel tilstand (og måske drægtig), at opdrætteren ikke vil tilbagelevere den.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
"Måske var katten i så misserabel tilstand (og måske drægtig), at opdrætteren ikke vil tilbagelevere den"
hvis katten har været bortløben i flere måneder, så kan køber vel næppe klandres for at katten var i dårlig stand!? Det må vel antages at være noget der er sket som følge af at katten har været væk og den derfor naturligvis ikke har fået det fodre/pleje som den ellers vil have fået.
Jeg tvivler på at folk der køber racekatte er ligeglade med om den løber væk eller forsvinder.
Men jeg håber det lykkes at få løst problemet til alles bedste.
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 43
Katten var betalt og blev passet og plejet efter alle kunstens regler, den stak ud ved et uheld og det er jo altså en ting der kan ske, normalt kom den ikke ud.
I denne her sag kan jeg ikke på nogen måde se at opdrætter kan tillade sig ikke at udlevere katten eller ikke udlevere stamtavle, det kalder jeg svindel.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
I forhold til misligholdelse af kontrakt, så kan man som opdrætter ikke bare lige beholde katten. Så træder der altså nogle paragraffer i forhold til købeloven i kraft. Hvilket vil sige at der skal køres en sag. Den sag skal startes af opdrætter. Det andet er selvtægt.
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 43
Jeg ved at der er en kontrakt på katten.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 19
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Håber det bedste
dec 2004
Det SKER altså at vi ikke når at modtage de stamtavler vi bestiller og er derfor nødt til at lade en kopi af rekvisitionen følge killingen i det nye hjem.
feb 2005
Potekram.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
din veninde har vel navn og adresse på opdrætter så det er nemt nok, der er 4 klubber i dk : jyrak-racekatte-katteklubben og darak find tlf nummer på dem og ring til formanden i de klubber så vil i finde ud af hvor hun er medlem og sikkert osse kunne få et godt råd hvad i kan gøre..... pøj pøj med det.
maj 2007
feb 2010
Men når der nu er en kontrakt, bør sagen være ligetil i forhold til TS's veninde. Så ejer hun katten og opdrætter kan dermed IKKE beholde den. Gå til hendes klub og lad dem hjælpe.
jul 2009
jeg har snart hørt SÅ mange dumme undskyldninger omkring det med at tavlen ikke lige skal med og hvorfor der ikke skrives kontrakt.....
Men moralen i dette må jo være at man som køber skal ruste sig bedre inden køb både hvis det er ved reg. opdrætter eller alm. person med kat til salg..... vi kommer nok desværre aldrig dertil hvor verden er fyldt med ærlige mennesker
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 45
Hun prøver og hjælpe mig.
Opdrætter fik kolde fødder og tog katten retur på en meget uærlig måde.
Ud fra news på hendes hjemmeside og billeder kan jeg se hun har haft katten længere end hun siger til mig.
Har talt med kattens værn og hendes dyrelæge, som i øvrigt har nogle fejl og mangler del.. anbefaler man undgår maribo dyrelæge.. Om hun er en godkende opdrætter er svært og gennemskue da hun ikke er med i main coon klubben. hendes katte er udenlandske og hun har sin hjemmeside på engelsk nu.
Hun opdrætter også hunde og har funden ud af det går op i kroner og øre for hende.
Hun er total sammenarbejdsdygtig og er bleven snydt så groft.
Den kontrakt jeg troede var reel viser sig være mangelfuld og intetsigende. fik aldrig en ægte stamtavle men en henvisning til hendes hjemmeside hvor den var. Vil sige jeg aldrig har købt racekat før og anede ik hvilke ting man skulle have med..
Skulle nok have alarmeret mig hun kom hen til en station med katten og ikke hentede den hos opdrætter selv. hun tager ikke telefonen når jeg ringer og reagerer ikke på mails. har haft en del inde over sagen og kan ik komme vider før hun gør et udslag.. hvilket jeg ikke tror hun gør da hun jo har fået katten ærligt og pengene jeg i sin tid betalte. Politiet ryste på hovedet af mig og siger en sag om en kat ikke er så vigtig og de ikke har resurserne og tiden til det. Er så skuffet og sur. Ikke mindst ked af det da vi jo knyttede os til katten og vores egen savner en legekammerat. Hvis folk vil vide mere er de velkommen til skrive kommentere. Dog ønsker jeg ikke i svinder mine venner er blot prøvede og hjælpe.
maj 2007
Hun er total sammenarbejdsdygtig og er bleven snydt så groft.
Den kontrakt jeg troede var reel viser sig være mangelfuld og intetsigende. <b>fik aldrig en ægte stamtavle</b> men en henvisning til hendes hjemmeside hvor den var."
- - -
Som jeg har svaret dig i pb, er opdrætteren medlem af og opdrætter under TICA og dér kan man i modsætning til opdrættere under Felis Danica nøjes med at rekvirere en såkaldt "grøn slip" til sine killinger. En stamtavle er således ikke et krav og en selvfølge.
Hvad angår udlevering af katten, kan du evt. kontakte TICA i Danmark om råd.
sep 2010
jul 2009
feb 2010
sep 2010
Og ja både køber og sælger kan være lige skyldige i dårlig oplevelser generelt.
Hvis i har spørgsmål eller lig er i velkommen til kontakte mig. anser denne debat lukket nu. håber ingen andre vil opleve så dårlig en oplevelse. pas på hinanden der ude.
jul 2009
sep 2010
jul 2009
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 216
Ups, da! Jeg har ikke været medlem af Maine Coon Klubben i årevis; mine avlskatte er næsten uden undtagelse amerikanske importer, og før i tiden plejede min hjemmeside at være på engelsk.
Er det mon tegn på fusk?
/Pil - reg. opdrætter siden 1997 og efterhånden temmelig træt af at læse om "tegnene" på at der er "noget" galt...
jul 2009
feb 2010
jul 2009
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
feb 2010
Og ja, vi kan selv som opdrættere også blive bedre.
I det hele taget trænger kattene som kæledyr til at få et løft op af rangstigen, måske især på landet, hvor jeg lige er flyttet til. Der findes stadig denne ligegyldige holdning til katte som sådan.
jul 2009
sep 2010
det lokale politi ryster bare på hovede af mig
har snakket med kattens værn og forklaret min situation. de prøvede og hjælpe men kan ikke rigtig gøre noget end give mig de oplysninger de har.
har forhørt mig med en advokat men desværre er det jo omhandlene en kat og der er andre regler end en hest, og venter på opdrætters træk lige nu.
jeg har en hel bunke med papir om vores salg og den " aftale" vi indgik ved salget af katten.
forhører mig lidt forskellige steder om der er nogen der har oplevet lign og hvad de gør/ gjorde. jeg har alle intentioner om melde hende for tyveri og kræve erstatning hvis jeg ikke får katten igen. jeg har derfor gemt alle sms mails fra opdrætter og billeder vi har og navne på div.
er glad for du vil komme med dit "lange brev"
syntes det flot der er folk som dig der kæmper vores fælles kamp for dyre politi hep på dig.
har mest lyst til finde hende tage katten med hjem men så der jo regler der gør mig skurken
jun 2006
jun 2006
Det koster 200 kr at få en ny stamtavle :o)
jun 2006
dec 2004
Chanett K. din entusiasme er imponerende
Mit håb , for Lone er; at opdrætterens hovedklub vil tage sig af sagen.
sep 2010
har ikke med vilje nævn opdratteren da jeg ikke vil have en mediestorm der vender sagen mod mig, i ved stædige bange folk er utilregnedelige.
jeg venter i spænding på hvad der sker. det er mere en principsag nu end kampen for få katten. det vil være rigtig dejlig men tror det ikke.
feb 2010
Derudover mener jeg heller ikke at vores forum egner sig til udhængninger/advarsler, det hører hjemme i de respektive klubber og/eller som civilt søgsmål.
jul 2009
Svinsk og løgnagtig opdrætter - ingen udhængning!