{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

at finde en misse-far? -og hvornår er hun klar? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Der er helt sikkert blevet spurgt om dette før, men er lidt ny herinde, så har ikke fulgt med:)

Har en dejlig missekat fra midt i juni 2011, der til sommer gerne skulle have et kuld killinger - hun er godt nok en blandingskat, men synes hun har det mest fantastiske udtryk i hovedet, jeg gerne vil 'føre videre' (perser, skovkat og ragdoll).

Mine spørgsmål kommer nu:
- Er lille Gucci gammel nok som 1 årig (hun har allerede haft flere løbetider...)
- Hvordan finder man lige en far-mis? (søger helst en norsk skovkat) har undersøgt på den blå avis, men synes ikke at 'markedet' på sjælland var så stort...

Håber at I kan hjælpe:)

Mvh Cecilia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at finde en misse-far? -og hvornår er hun klar?
  • #3   1. mar 2012 Din kat er viiiirkelig lækker , men jeg er enig med Susan smiley
    Det er SÅ mange katte på internater osv som ikke har noget hjem og produktionen af killinger er løbet helt løbsk ..


  • #4   1. mar 2012 Hejsa,
    Vil bare sige hvis ikke du får hende parret her til sommer (den diskussion gider jeg ikke tag op) så er det MEGET vigtigt du sterilisere din smukke pige fordi mange løbetider kan give livmoderbetændelse og det kan tag livet af din kat- katte er meget svære at mærke sygdom på- de overkompensere langt langt hen af vejen og når de så 'vælter' kan de være svære at redde! Så bare et godt råd- lad ikke din kat gå i løb hele tiden!!!!


  • #5   1. mar 2012 I princippet kunne du finde en tilfældig han , men må give susan ret
    At få killinger er et stort arbejde, og ikke bare pussehyggeligt
    Har du tænkt på hvis der er noget der går galt under fødslen?
    At komme til dyrlæge klokken rigtig sent til kejsersnit ? Med risiko for at miste mormis og/eller killinger ?
    At beholde alle killinger fordi du ikke kan komme af med dem ?
    Der er så mange katte og killinger på internaterne og på diverse salgssider at det vil være synd og skam at sætte flere til verdenen

    Mit råd til dig er at være god ved din kat og få hende neutraliseret


  • #7   1. mar 2012 Jeg syntes du skal læse denne artikel før du begynder at lede efter hankat: http://www.bearcloud.dk/artikler/vil-du-avle/


  • #8   1. mar 2012 Inden du får killinger ville det os være en god ide at købe bogen:
    praktisk katteopdræt af pil refstrup smiley

    Den er jeg ved at læse, jeg synes nemlig det med opdræt af sambogførte katte er super spændene og kunne godt selv tænke mig at opdrætte engang så denne bog har en masse indformation omkring det at få killinger den er selvfølgelig skrevet udfra opdræt af stambogførte dyr, så det er os skrevet en masse om udstilling og genetik osv. Men den kan klart anbefales.

    Men som de andre siger er der mange hjemløse katte på internater som bare venter på at finde en dejlig familie, så når man vælger at få killinger, skal man være klar på evt. Selv at skulle kunne beholde Killingerne hvis der ikke er nogen køber til dem, der skal være penge til at give kattene den bedste start på livet, det betyder at de skal have ormekur, hvis nødvendigt loppekur, 1 eller 2gange vaccine og evt. Neutralisering så vi kan få bugt med alle de uønskede katte. og evt. En madpakke til de første dage i det nye hjem. smiley

    Du må have held og lykke med jagten på den rigtige hankat hvis du fortsat vælger at få killinger på katten. smiley


  • #11   10. mar 2012 For det første:
    Hold da op, hvor er jeg skuffet over denne måde at føre diskussioner på (er det virkelig sådan det foregår herinde?!)
    Hvorfor skrive det samme igen og igen, når det er skrevet i diskussionen - og i øvrigt ikke var det jeg søgte hjælp til?

    Jeg synes det er flot at I nævner det (at der er alt for mange katte i verden allerede - og det er gået over og blevet et problem med alle de katte) - fordi det viser, at I er ansvarlige mennesker der tænker på dyrene og ikke ønsker flere små misser aflivet... Og det har jeg dyb respekt for. Men jeg behøver ikke få det at vide flere gange for at forstå det? -Desuden, viste jeg det godt i forvejen (men det kunne I ikke vide).

    Hvad jeg laver generelt, og hvor gammel jeg nu engang er - kommer sådan set ikke denne diskussion ved. Det kaldes at gå efter manden og ikke bolden - det er dårlig argumentationsstil. Jeg har mit eget, købte, sted at bo, der er stort nok til killingerne - og har den rette tid - samt planlagt detaljeret hvordan det kommer til at foregå. Desuden mange bekendte, der tålmodigt venter på at få et afkom af Gucci. Den side af sagen har jeg selvfølgelig tænkt på, og det var slet ikke det jeg ønskede hjælp til/ ønskede at få jeres mening omkring.

    - Få af jer svarede på det jeg egentlig spurgte om, men til de af jer, vil jeg sige tak smiley


  • #13   11. mar 2012 Cecilia - jeg kan kun give dig ret. Jeg læste også svarene igennem og tænkte oO( Hold da ferie)Oo, det du spørger om bliver der ikke svaret på, men folk herinde har så travlt med at holde fanen højt og dyrke janteloven. Jeg er nok lige så skuffet over dine svar som du selv er. Pøj pøj med jagten

  • #14   11. mar 2012 Ceclia,

    Du skal vide at et parring nemt kan koste 5000-6000 - derudover har hankatteejer visse krav til test på din hunkat.

    Hvis du skulle finde en stambogsført opdrætter der er villig til at låne sin hankat ud (hvad jeg ikke tror) - skal du vide at du stadig ikke får racerene killinger ud af det - og at du ikke vil kunne sælge dem til dine omkostninger.

    Når det er sagt så er katte nok - alt for mange.

    Går du i gang med projektet, så sørg for at killingerne inden de forlader dit hus er vaccineret, øremærket og neutraliseret.

    Igen, de penge du putter i det - får du ikke igen.

    Og nej det er ikke et surt opstød -. det er realistist - men der er mange der ikke kan se forskellen.


  • #15   11. mar 2012 Igen, igen, igen...


    Og Lene P: Tak for din opbakning smiley


  • #16   11. mar 2012 "Igen, igen, igen... "

    til det vil jeg svare: manglende realisme - og også modenhed -.ungdoms jeg kan og jeg ved alt, beklager ...


  • #17   11. mar 2012 Altså undskyld mig, men kan du ikke selv se at det var lidt groft sagt?
    Hvis du har læst tråden, kan du se, at det du har skrevet allerede ER skrevet flere gange.. + at jeg har kommenteret, at det ER forstået og jeg godt vidste det i forvejen...

    så ja, 'igen,igen igen.. ' - er det blevet skrevet.

    Kan kun smile af din kommentar, for der er ikke mig der er den umodne her. Og manglende realisme, har jeg heller ikke... Desuden: Hvis jeg vidste alt, hvorfor skulle jeg så spørge herinde på dette forum?
    At flere har skrevet noget jeg allerede ved - og ikke spurgte om, kan jeg ikke gøre noget ved, andet end at oplyse jeg ved det i forvejen (hvorefter du skriver det igen?), og det betyder jo ikke at jeg ved alt.
    At jeg kan alt? er totalt uden for sammenhæng her.
    Sorry, men din besked giver meget lidt mening, og er ikke på sin plads.

    ja, jeg er ung, og har en masse erfaringer jeg skal have erhvervet mig endnu. Men derfor kan man da godt skrive ordenligt på et indlæg, og behandle mig med respekt og uden fordomme for unge?


  • #18   11. mar 2012 "Men derfor kan man da godt skrive ordenligt på et indlæg, og behandle mig med respekt og uden fordomme for unge?"

    Præcis - men det går nu begge veje ...

    Jeg var også meget, meget klogere da jeg var i din alder - og heller ikke specielt lydhør. Men alle lærer - som regel det der læres mest af er på den hårde måde


  • #19   11. mar 2012 Jeg er klog nok til at stoppe med at svare på dette indlæg, da ingen får noget ud af denne snak. Er der ikke kommet nogle (flere) indlæg til det jeg egentlig var interesseret i at vide indenfor et par dage, sletter jeg tråden...

    Ét er at nogle er uenige, og man holder sig til emnet i diskussionen - noget andet er, at blive kommenteret negativt personligt. som sagt er min alder, beskæftigelse, kæreste, fritid - og desuden klogskab, om jeg er lydhør, min modenhed og realisme - fuldstændig uden for sammenhæng, og laaaaangt fra hvad jeg spurgte om. Er ærlig talt træt af at være skydeskive for disse kommentarer, og synes ærlig talt, ikke at I kan være det bekendt. Måske er jeg en af de eneste der ikke synes det er acceptabelt, men det ændre ikke min mening ...


  • #20   11. mar 2012 Hmm, jeg ved ikke om mit indlæg er et af dem du er trætte af.

    Men tror grunden til at folk skriver som de gør, ihvertfald derfor jeg skriver som jeg gør er fordi der er mange der for killinger bare for at få de her søde killinger, de vælger ikke at give killingerne noget med, fordi det behøver de da ikke. Og det synes jeg uansvarligt.
    Derfor er det vigtig at informere omkring de problemer der er derude, at flere skriver det samm er nu meget normalt på et forum, specielt når det er et emne som dette.

    Jeg vil stadig anbefale bogen praktisk katteopdræt - det er en super god bog, og den vil lære dig meget om hele forløbet fra at finde hankat til når killingerne kommer og til de skal finde nye hjem. Bogen koster 300kr og er alle pengene værd.

    Som tidligere skrevet vil jeg selv starte opdræt op engang i fremtiden, så jeg har endnu ikke skulle lede efter hankat, men eftersom jeg vil opdrætte racekatte vil min søgen os foregå anderledes end når man skal finde en hankat til ikke registeret opdræt, der bliver af og til oprettet annoncer herinde hvor nogen tilbyder hankat til parring for et beløb og du kan os lave en annonce om at du har en hunkat du gerne vil have parret, skriv hvad du ønsker af hankatten og hvad du forventer at give killingerne med osv. Det viser lidt om hvor seriøst du tager det her med at få killinger og at du har sat dig ind i tingene.

    Mht. Hvornår hunkatten er klar så mener jeg man siger mellem 1år - 1,1/2år


Kommentér på:
at finde en misse-far? -og hvornår er hun klar?

Annonce