9. feb 2005 Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Hvad kan denne adfærd skyldes? Hvad kan denne adfærd skyldes?
Min Aput som er til parring nu hos Sylfiden (også her fra galleriet) er begyndt at afvise ham (igen).
Lad mig starte fra begyndelsen:
Aput kom d. 24/2 - 2006 til parring hos Sylfiden, som har sit eget hus m. varme, og sin egen løbegård... - Så de to katte kunne være i fred, og lære hinanden at kende.
De to første dage var der noget hvæsen og sprutten, men derefter blev de perlevenner, og begyndte at ligge sammen, spise sammen, gå sammen og nusse/vaske hinanden. De hyggede sig gevaldigt i hinandens selskab!
Så for et par dage siden begyndte Aput igen at ændre adfærd overfor Sylfiden, og hvæse og sprutte ad ham, selvom han hele tiden har været en rigtig gentleman overfor hende, og ladet hende spise først, sunget seranader for hende og ellers bare værnet om hende konstant!
Jeg er godt klar over at katte har deres egne personligheder, og selvfølgelig også kan blive uvenner, men ikke at de bærer nag, nu da det ellers gik så godt mellem dem. Nu ligger de hver for sig.
Sylfiden´s opdrætter og jeg har besluttet os for at det er bedst for begge kattene, at jeg henter Aput hjem i morgen, og ellers komme med hende igen, når hun engang ellers viser tegn på løbetid!
Hun har ikke vist tegn på løbetid overhovedet - eller det har Sylfiden´s opdrætter ikke lagt mærke til, men så kom jeg til at tænke på, om hun måske allerede kan være blevet parret? Jeg synes at have hørt et sted, at en drægtig hunkat beskytter sit ufødte afkom mod andre - specielt hankatte. Og ved også at andres katte er blevet parret en enkelt gang, uden først at have vist tegn på løbetid, og så være blevet drægtige. Måske er det sket for Aput, uden at det er blevet observeret?
Har I nogen erfaringer på dette område? Kan Aput´s ændrede opførsel betyde at hun er med killinger?
Alle svar modtages med kyshånd! Og på forhånd mange tusinde tak!
Poteknus, -kram & -klem herfra.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
feb 2005
feb 2005
Mange tak for dit svar!
Men tror ikke at hun ikke føler sig hjemme dér - jo, måske lige nu, men ikke i de ca. tre uger hvor det gik sk... godt. Hun er blevet rigtig forkælet med rejer, fisk, kylling o. s. v. Hun blev børstet og kælet for. Hun faldt rigtig godt til!
Jeg har læst og hørt (begge dele) at en parring ALTID skal foregå på hannen´s territorie, så derfor kom hun dér. Det har været meget hårdt at undvære hende, men har gjort det i den tro at det var sådan det skulle gøres.
Du har sikkert ret i at en kat kan gå ud af løb, hvis den kommer et fremmed sted hen, men Aput var til at begynde med ikke i løb. Jeg tog hende bevidst derover, for at hun skulle falde godt til, inden hun kom i løb.
Poteknus herfra.
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Jeg tror ikke hun er parret, for jeg har slet ikke set tegn på løb eller bare det der ligner. Jeg tror simpelthen bare at nu vil hun HJEM igen.
Men fordelen er jo så, at nu kender hun hankatten og stedet, til NÅR hun kommer i løbetid, og derfor er chancen for at hun går ud af løb når hun ankommer, ikke så stor.
. /\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
feb 2005
Mange tak for jeres svar venner! Jeg tror I har ret! Vi ses i morgen formiddag, "Sylfiden". *SSS*
Poteklem herfra.
feb 2005
Okay, og mange tak for svaret! *SSS*
Potekram.
Hvad kan denne adfærd skyldes?