{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Löbetid?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig lille kat som får p-piller.. Men hun har snakket enormt meget i nat og har gået rundt med en hankat de sidste par dage.. Hun opförer sig ikke som hun plejer når hun er i löbetid, der ligger hun med röven i vejret og gör sig til hvis man tager fat i nakkeskindet og det gör hun ikke nu... Er hun alligevel kommet i löbetid eller hvad? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Löbetid??
  • #1   25. apr 2012 Det er da plausibelt. Katten kan jo være så snu ikke at spise p-pillen. Skal du ikke bruge katten i avl, vil jeg anbefale dig, at få den neutraliseret. Der kan være mange uheldige bivirkninger ved brug af p-piller.

• #2   25. apr 2012 Jeg ved hun har spist hendes p-piller for hun får dem stukket i halsen hver gang og så får hun dåsemad bagefter.. Jeg har ikke råd til at få hende steriliseret

• #3   25. apr 2012 Hun kan jo have kastet den op uden at du har opdaget - især hvis din kat er fritgående. I mine øjne er "ikke at have råd"-kommentaren ikke særlig meget værd - så må man enten spare op eller få lavet en aftale med ens dyrlæge om en afdragsordning.

• #4   25. apr 2012 Det er lidt svärt at spare et par tusind sammen på så kort tid og specielt fra en kontanthjälp.. Det kan godt väre du ikke mener den kommentar er särlig meget värd men sådan er min hverdag og jeg er trät af at betale for at få steriliseret mine katte og så går de ud og bliver kört ned bagefter.. Så har jeg andet at bruge mine penge på

• #5   25. apr 2012 Nu er jeg selv på en SU (ofte væsentlig lavere end kontanthjælpen) og har diverse udgifter til bøger mv., men jeg prioriterer nok bare anderledes.

• #6   25. apr 2012 Nu har jeg mange andre dyr også og igen så gider jeg ikke smide et par tusind ud under en bil på vejen

• #8   26. apr 2012 Så må du jo veje hva der er vigtigst for dig, en kat som går i løb trods p-piller og evt kan få meget ubehag bevirkener af p-piller, som kan kræve store beløber at behandle i den sidste ende eller katten dør..

Chancen er for at blive kørt ned store, når man vælger at have udekatte, samt de kan slæbe mange grimme sygdomme hjem feks giardia og det er heller ikk en billig sygdom at få hentet hjem eller den kan blive skadet af andre dyr.. så igen undgår du ikk udgifter på katten..

Den sidste jeg ville skrive, tror jeg godt du kan gætte mit svar på.. Hold ind døre, neutraliser den og du måske kan have katten til den dør af alderdom.. Hvis du vil glæde katten at komme ud men stadig i sikre omgivelser, så indhægn haven eller lave volier..

Men din kat, dine penge og du har lov til at have din kat på den måde du gerne vil havde det.. Dette er bare andre måder at se tingene på, men du kan ik gøre så meget med p-pillen delen og nogle kan blive drægtige trods de er på den.. Nogle er overfertile og kræver måske mere end 1 og her må du nok rådgive dig hos dyrlægen hvor meget du så skal give hende..

• #9   26. apr 2012 Så nu skal man simpelthen skamme sig fordi man ikke vil sterilisere sin kat.. OMG!!! Men i må da meget undskylde at jeg stilte et spörgsmål... Det ville da også väre dumt bare at svare på spörgsmålet når nu man har en chance for at tale ned til folk man ikke kender noget til... Men tusind tak for lort det var dejligt med svar jeg ikke kunne bruge til noget som helst

• #10   26. apr 2012 Synes da jeg giv dig til du selv kunne vælge endda snakke med dyrlægen om evt du skal give en højre dosis.. Men nej du vælger åbenbart at læse alt andet, så skam mig der siger tak for lort..

Come on kom ned fra tronen igen, du må forvente diverse meninger når du vælger at bruge sådanne et forum.. sorry.. Men vi alle har prøvet at få turen før eller siden af bruger herinde, fordi man ikk lige får de svar man ønsker..

• #11   26. apr 2012 Undskyld jeg ikke lige fik skrevet navn på det var nemlig ikke til dig cayica.. Folk må da gerne have deres meninger. Jeg vidste bare ikke at man närmest var dyremishandler fordi man ikke vil sterilisere.. Men jeg er vant til at få kommentarer man ikke kan bruge og blive snakket ned til for jeg er også på hundegalleri... Jeg vidste bare ikke lige at mange herinde er blevet ligesådan

• #12   26. apr 2012 Synes ikk der bliver snakket ned til dig, husk det skrevende kan ofte lyde meget hård når man ikk har stemmen på personen.. så tag tingene med gran salt, så bliver man måske os mindre såret i den sidste ende og føler at alle er efter en.. Tror bestemt ikk nogle har noget imod dig som person..

• #13   26. apr 2012 Måske bare lige voldsomt nok at mene at jeg ikke burde have kat bare fordi jeg ikke vil sterilisere dem... Jeg har brugt p-piller til mine katte länge uden nogensinde at have haft problemer med det... Men jeg har fået svar på mit spörgsmål for igår så jeg at hun blev parret så hun er i löbetid smiley

• #14   26. apr 2012 Nå så du har også hund.....
    Jeg kan jo kun bakke op om neutralisering. Èn ting er, at det kniber med økonomien - der kan man enten søge økonomisk støtte se evt. www.dyrlægevagten.dk, de har et link til en fond. Hvis man er en stabil kunde hos dyrlægen - altså betaler til tiden, så er det også ofte at man kan aftale en afdragsordning. Det koster at have dyr og der er altså ikke noget der hedder at man ikke gider at kaste 2000 kr. efter dem bare for at de bliver kørt ned. Hvad ville du gøre hvis den blev syg?
    Inden man anskaffer sig dyr skal man sætte sig ind i hvad det koster og det er ligegyldigt om det er hund, kat eler edderkopper.

• #16   29. apr 2012 Nu har jeg aldrig väret skideligeglad med mine dyr. De kommer altid til dyrlägen hvis de fejler noget og jeg har lige brugt en formue på dem fordi de blev syge.. Så nej ikke ligeglad men der er ret stor forskel på om man lader et dyr väre sygt eller om man bare ikke steriliserer.

Nogen dyrläger vil generelt bare ikke lave afdragsordninger og nu er jeg lige flyttet fra den ene ende af landet til den anden så det er en ny dyrläge som ikke kender mig.

• #17   30. apr 2012 En ikke-neutraliseret kat er mere udsat for sygdomme end en neutraliseret kat.
    Eks. FIV = KatteAIDS smitter ved bid og parring..........
    Kan fortælle dig, at det kan blive en dyr historie og den ender ALDRIG lykkeligt
    Endnu en grund til at lade den neutralisere.

Kommentér på:
Löbetid??

Annonce