807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Opdræt på sigt - Stamnavn nu..? Opdræt på sigt - Stamnavn nu..?

Hej,

jeg har længe gået med tanken om at opdrætte,
og efter mange timers gennemtænkning
og læsning omkring emnet ''at opdrætte''
har jeg nu taget beslutningen at jeg vil opdrætte.

Jeg har købt bogen Praktisk opdræt, og har læst den.
jeg har brugt siden her, og lært en masse.

Jeg har en dejlig kastrat af den dejlige race jeg gerne vil opdrætte, nemlig den Hellige Birma, og ham udstiller jeg også, altså er jeg også meldt ind i en klub (Jyrak)

Udover dette er jeg også medlem af Klubben for Den Hellige Birma.

Jeg ved at begge klubber afholder kurser for nye opdrætter og det er min plan at deltage når disse bliver afholdt, så jeg er godt rystet til at være opdrætter når jeg skal i gang.

Meeen så kommer min forhindring, jeg bor i en lejlighed med 3katte og ikke mulighed for at få flere i denne lejlighed.
Altså sætter det lige drømmen lidt på pause, men når der er noget man virkelig brander for så vil man jo gerne i gang.

og mit næste skridt må jo være at søge stamnavn.
jeg har lagt hovedet i blød og fundet 5 navne, jeg har været inde og kigge om de evt. skulle være taget, og det ser ikke ud til det.

Men er det tosset af mig at søge nu?
der går måske 1-3 år før det rigtige hus/lejlighed er der, og så jagten efter den helt rigtige avls pige og så skal hun jo os blive gammel nok til at blive parret.

Så hvad tænker i?
er det dumt.

Undskylder det meget lange indlæg.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdræt på sigt - Stamnavn nu..?
  • #2   1. maj 2012 Jeg har via lidt bogstav leg kommet frem til et jeg synes er super godt, og som har stor betydning da det er min barndoms hund's navn. Bare byttet rundt på bogstaverne

Resten er også gode, og er også udfra lidt bogstaver fra alle 3katte som jeg har nu.
    Og så mit efternavn. Så er godt tilfreds med de muligheder de får at vælge imellem.

Så tror jeg da jeg vil søge nu smiley

• #3   1. maj 2012 Camilla, jeg syntes du skal søge det nu...så har du det på plads til dagen kommer. I mellemtiden kan du jo bruge navnet til at opnå rabatter hos zooplus og Royal Canin. ;0)

• #4   1. maj 2012 Ja, det er rigtig. ;P

så er det betalt, venter bare lige på godkendelse af betalingen,
    og så bliver der søgt. smiley
    Bliver spændene at se hvilket det bliver.
    så kan 4-6 uger godt virke som 100 år. heh.

• #5   1. maj 2012 Så er de sendt afsted, bliver spændene. bnfjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj - det var så lige hvad o'malley havde at sige til den sag. heh. smiley

• #6   2. maj 2012 Kan det ikke godt passe du også er inde på Klubben for den Hellige Birma på fb?

For har i hvert fald set din utroligt smukke O'Malley før - er helt væk i ham smiley

• #7   2. maj 2012 Jo det er jeg også. smiley
    Heh mange tak, han er heller ikke til at stå for. smiley

Det er altså os helt vild sødt det billede du har lagt ud af lille Diego, for det er da dig ikk? smiley det er lige med at finde rundt i de forskellige navne på de forskellige forums. smiley

• #8   2. maj 2012 Nu fik jeg jo søgt stamnavn igår, og tjekkede grundigt igennem at der ikke var tastefejl eller noget, da jeg så for e-mailen med kvitering for ansøgning kan jeg se at der på min valg nr. 2 er kommet et mellemrum ind imellem bogstaverne så der står Malob ee's og det gjorde der ikke da jeg sendte ansøgningen var inde og tjek bagefter.

Skal jeg gå udfra at det er en fejl i mailen eller kan jeg sende en mail ind og sige det?

• #10   2. maj 2012 Okay, så har jeg skrevet en Mail.

Er godt nok spændt på hvad det bliver. smiley

• #11   2. maj 2012 Hej Camilla...bare rolig der er taget højde for at systemet laver krummelurer i formularen. Det bliver rettet inden den sendes til Fife. ( Det er mig der er stamnavnsdame hos Jyrak - så du er i gode hænder hvis jeg selv skal sige det )

• #12   2. maj 2012 Heh, ja det så jeg godt - så tænkte nok det ikke kunne gå helt galt. smiley

Dejligt, så begøver jeg ikke være nervøs for det mellemrum smiley

Kommentér på:
Opdræt på sigt - Stamnavn nu..?

Annonce