{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Foder Hjælp ? Norsk Skov kat Killing {{forumTopicSubject}}

Hej jeg bliver snart den nye lykkelige ejer af en norsk skov killing på 12 uger og sidder nu og kigge på nette og er helt væk i alt det foder der findes tænker på både nu når den er killing og når den vokser op

Har kigget mest på Royal Canin da det nok er det jeg har hørt er toppen af poppen

Så har 4 Sprøgsmål:

1) men er der nogen der er ligeså godt og måske billigere ?

2) Er der nogen forskel på baby og killing foder udover hvornår de skal havde det ?

3) og hvad er til hvad af alle de voksne foder ting der er:

http://shop.petworld.dk/products/voksen---seniortoerfoder.aspx

og det samme med Baby og Killinge foder:

http://shop.petworld.dk/products/killingetoerfoder.aspx

Håber i kan hjælpe Mvh Kasper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder Hjælp ? Norsk Skov kat Killing
  • #1   26. aug 2012 Kasper det første jeg vil sige til dig at du skal lave en blid overgang fra det foder den er vant til fra opdrætter ellers har du en killing med rigtig dårlig mave....

baby er det de får fra de tilvændes rigtig foder også frem så kan de derefter går til nogen større "piller" så de kan bruge tænderne.... jeg bruger selv mco foder fra Royal canin og er godt tilfreds med det.... smiley

arions skulle også være godt

• #2   26. aug 2012 Jeg er enig i at du skal lave en meget blid overgang fra det foder missen får nu smiley

Ellers vil jeg sige at Royal Canin ikke er toppen af poppen. Hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter et foder det er rig på protein og lav på kulhydrater (korn). Så vil jeg også indføre vådfoder/kød. De har så godt af det væske der er i vådfoder, og har rigtig godt af at få brugt deres kæber og tænder i et stykke råt kød.

Forskellen på Royal Canin Babycat og Kitten er størrelsen på pillen. Men der er muligvis også en forskel i indholdet, så meget har jeg ikke lige studeret det.

• #3   26. aug 2012 Hvis din killing er neutraliseret når du får den skal du give den voksenfoder / tørkost, og det er en rigtig god ide, at supplere med vådfoder.

• #4   27. aug 2012 Er fuldstændig enig med Cathrine B.

Jeg villle vælg et godt foder med mere protein i /kød, og af dem der er kan jeg anbefale Orijen og Applaws.
    Det skulle også gerne være billigere en Royal Canin.
    Der er ikke korn i, og det mætter hurtigt pga. proteinerne så vægten skulle gerne være stabil.
    Dertil al det vådfoder han gider spise.

Det andet har du vist fået svar på.

• #6   27. aug 2012 Når Trolden skulle flytte ind havde jeg lidt det samme dilemma. Kom dog hurtigt frem til at jeg ville over i noget foder uden korn. Jeg købte lidt forskellige Orijen og Acana i små poser som jeg blander op med det RC killingefoder han fik i sit første hjem. Orijen/Acana og sikkert andre kornfrie foder er til alle kattens livsfaser, så det er også helt fint til killinger. Synes jeg har set at Applaws har et killingefoder, men hæng mig ikke helt op på det.
    Trolden spiser dog mest vådfoder og råt, og hans store favorit er LUX fra Aldi (uden korn og sukker).
    Så den model vil jeg klart anbefale. Og Trolden også... smiley

• #7   27. aug 2012 Applaws har en killinge-udgave smiley

• #8   27. aug 2012 Hvis det er en neutrakiseret killing, har Royal Canin lavet et produkt som kan bruges fra 6 til 12 måneder som hedder, Kitten Sterilised. Måske har andre fabrikater noget tilsvarende.

• #10   27. aug 2012 Du har muligvis ret Lotte, men mine katte har nu aldrig haft problemer med urinvejene, selvom hovedparten af deres kost er tørfoder. Vådfoder er dyrt i længden og består jo mest af vand, så det duer heller ikke alene, men det skriver du jo heller ikk at det gør:-)

• #12   27. aug 2012 Orijen og applaws har altså killinge versioner..

Og ellers ja.. specialmad til kastrater ville jeg ikke to potter p*s for smiley

• #16   27. aug 2012 vil også anbefale "lidt blandet godt" smiley

mine får både tør,våd og lidt råt.

tørfoder består af hhv. orijen, porta 21 grainfree og applaws (jeg blander)
    Våd er også lidt forskelligt, men hovedsageligt cosma, lux, applaws og porta 21
    af råt vil den ene kun spise fars eller meget "smadret" kød - han vil ikke tykke ordentlige kødstykker? smiley

men de er SÅ lækre i pels og hud, døjer ikke med noget og har heller ikke tynd mave. den lille er stadig ved at vænne sig til det nye foder, og hans afføring stinker rimelig krads nogle gange - han er så heller ikke ret god til at dække det i bakken.

Kommentér på:
Foder Hjælp ? Norsk Skov kat Killing

Annonce