3.820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

selv medbringe afføringsprøve? selv medbringe afføringsprøve?

Hvis jeg gerne lige vil ha tjekket kattens afføring, og vil aflevere en prøve ved dyrlægen... hvad putter jeg så (ja undskyld) lorten i?? hvad bruger i andre??

Hun er blevet ormebehandlet, men har lige lagt mærke til at der stadig er hvid grums i hendes lort... Så ved en prøve kan de vel se hvad det er, eller skal jeg hive katten med derop? sidste behandling mod orm var den 4 august (hun er indekat, haft hende nogle måneder, og hun skulle efter sigende også ha været indekat med løbegård hos tidligere ejer, men er ik 100% sikker på det)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  selv medbringe afføringsprøve?
  • #1   29. aug 2012 Hvad med at putte den i en plastik pose? Men den skal vel være rimelig frisk smiley Altså lorten smiley

• #2   29. aug 2012 Måske kan du bruge en frysepose?

Kan det være Giardia? Hvad farve har afføringen? Er den grumset evt. lidt slimet? Lugter den?

• #3   29. aug 2012 jeg bruger hundeposer, du ved dem man kan købe og tage med på lufte tur med hunden, når jeg tømmer bakke her og jeg puttede det bare i sådan en pose og gav til dyrlægen det var længe fint smiley

• #4   29. aug 2012 Jeg har puttet det i en plastikpose. Det er ikke meget du behøver tage med overhovedet.

Hvid grums i bæen lyder ikke rigtig som giardia, men det må de jo ku fortælle ud fra en afføringsprøve og giardia test.

• #5   29. aug 2012 hun har døjet med det i noget tid nu.. dyrlægen mente orm, så ormebehandling fik hun, men det er nok ikke det alligevel... Det er for det meste lysebrun og blød, så ikke helt diarré flydende, men bare meget blød... grumset...og sidste dag var en af lortene lidt slimet, men det er kun set den ene gang..og hun dækker desværre ikke sine lorte til, så ja det lugter smiley

• #6   29. aug 2012 hehe sys bare det virker voldsomt at komme med en stor pose med en lille lort i smiley

Hvad er giardia?

• #9   29. aug 2012 Hvis den er smattet, lidt slimet, lysere (nogle gange nærmest karry gul) og varierer mellem at være god bæ til dårlig bæ og lugter NOGET så forfærdeligt - ja så ku det være Giardia.

Tillader mig at linke til Lis' gode artikel om det.
    (link fjernet)

• #10   29. aug 2012 Du kan købe et lille glad på apoteket, som man bl.a. bruger når man er gravid og skal have tis med hen til jordmoderen smiley

• #11   29. aug 2012 Ellers kan du på apotektet får sådan et glas man os får hos dyrlægen til at tjekke afføring med, kan ikk lige huske hva den hedder.. Men forklarer du skal bruge en glas med en lille ske indeni til at tage en afførings prøve på, så ved det oftest godt hva du snakker om og de er ikk særlig dyrer - mener jeg gav omkring små 7 kr..

• #12   29. aug 2012 Thilde: nu har jeg læst om det og den anden som der nævnes i linket...
    Jeg tror bare jeg tager afsted til dyrlægen igen... det ku lyde meget som noget af det...begge dele mere eller mindre..
    men hvis lorten skal være frisk har jeg et problem...hun laver stort set altid kun om aftenen...

• #13   29. aug 2012 Hejzan
    Hahahaha kagedåse hahaha. Neeej en flot rød fløjspude at bære den på smiley

• #14   29. aug 2012 Så må du tage katten med og så stikker de en lille ting op i numsen som kan opsamle en sample. smiley

• #15   29. aug 2012 jeg afleverede en prøve som var lavet mellem 8 og 18 og den var god nok til prøver så aflevere den om morgenen så er det helt fint

• #16   29. aug 2012 hehe jaja undskyld jeg ikke lige ved hvad man gør med det smiley tror dog dyrlægerne vil kigge lidt hvis jeg kommer med en kage æske, og der så ligger sådan en klam dej inden i smiley

• #17   29. aug 2012 okay smiley tror bare jeg ringer og hører dem ad når jeg bestiller tid smiley

• #18   29. aug 2012 Ved ikke hvor grænsen går for frisk så ja hør dem personligt om hvad de vil godtage smiley
    Men hvis du mistænker Giardia eller TF så er det bare afsted smiley

Hvis du så får medicin mod det (eller testes negativ) og det ikke hjælper (samtidig med at katten er på skånekost selvfølgelig), så ville jeg sige at de skulle teste for Coccidiose. Det ligner netop det samme men kan ikke ses i en giardia test.

• #19   29. aug 2012 Og det kan TF heller ikke for den sags skyld.

• #20   29. aug 2012 skal testen ik være positiv hvis hun har noget??

eh skriver det lige ned smiley Har haft dem i mindst 5 år nu, og finder dem er ret dygtige og har altid behandlet korrekt, så håber de ved og finder ud af hvad det er..

• #21   29. aug 2012 Hvad en test koster, kommer helt an på, om dyrlægen selv har en snap-test-kit liggende, eller om den skal sendes ind.

• #22   29. aug 2012 det aner jeg ik hvad er, men jeg går bare ud fra det blir dyrt så ;D

• #23   29. aug 2012 kan man sygeforsikre en kat? Jeg ved man kan med hunde, men har aldrig haft forsikret katte da jeg boede hjemme, og min tidligere kat var heller ik forsikret..men det ku godt være hende her sku blive det

• #24   29. aug 2012 Jo hvis hun har giardia er testen selvf. positiv, men den test kan fx ikke vise TF eller Coccidiose, som også kan ligne giardia i symptomer.

Ja at sygeforsikre sin kat er en meget god ide.
    Den dækker så ikke det her, da den havde det ved indmeldelsen men for fremtiden smiley

• #25   29. aug 2012 tror jeg ska kigge forsikring så smiley

okay..vil prøve at huske at spørge om de andre..TF eller coccidiose (mon hun ved hvad jeg mener hvis kommer kommer til at sige cocio..)

• #26   29. aug 2012 Kan se du bor i sønderjylland, så kan det godt svarer sig at bruge en tysk dyrlæge smiley

• #27   29. aug 2012 Hahahahah Cocio smiley Eller Cryptosporidier haha

• #28   29. aug 2012 Jeg ved, at den tyske dyreklinik i Harrislee har snap-test-kittet. Og det er noget billigere dernede, hvad jeg ved af.

• #29   29. aug 2012 bor i kolding og er fint tilfreds med dem her smiley Sys der er lidt langt til tyskland herfra..

• #30   29. aug 2012 Der stod bare sønderjylland i din profil? Kolding er vidst ikk en del af det smiley

• #31   29. aug 2012 Det er meget forskelligt hvor Kolding ligger hvis der blir kigget på kort..også når man søger job og skal finde by/amt osv..nogle gange ligger Kolding i Sønderjylland og andre gange i Midtjylland.... meget forvirrende smiley

• #32   30. aug 2012 Da jeg skulle have indsendt prøver til Tyskland, skulle jeg tage 3 prøver fra hver kat. De 3 prøver skulle tages på 3 efterfølgende dage (så jeg måtte ikke opsamle to prøver på den samme dag). De prøver jeg havde taget skulle opbevares på køl, indtil de blev afleveret ved dyrlægen på 3. dagen.
    Prisen pr. kat var ca. 1000 kr.

Problemet ved disse afføringsprøver er at det ikke er hver gang de har afføring at de udskiller cysterne. Derfor kan du godt risikere at få negativt svar, på en kat som egentlig er positiv. Derfor er det ikke altid nok med en enkelt afføringsprøve.

• #33   30. aug 2012 Hejzan - Det behøver man jo heller ikke at sige smiley Man kan jo sige man gerne vil have sådan en urinkop

Kommentér på:
selv medbringe afføringsprøve?

Annonce