{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Hvornår fik i neutraliseret jeres katte? :-) {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley

Jeg er lige lidt nysgerrig her. Jeg skal jo ha kastreret min lille lømmel her på et tidspunkt, han er ca 12-13 uger nu. Jeg tænker lidt at vente til han begynder at få hankatte-adfærd (strinteri primært) men er det dumt, og er det bedre at gøre det tidligere?

Og hvad med jeres katte, har i kunnet mærke forskel på om det er blevet gjort tidligt eller sent?


Ha en god aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår fik i neutraliseret jeres katte? :-)
  • #1   31. aug 2012 Mine 2 vil være neutraliseret inden de kommer hjem..

    Det er bedst at gøre det så tideligt som muligt..

    Hvis han først begynder at strinte er det ikke sikkert han holder op bare fordi han bliver kastreret, så få det gjort nu inden de hormoner kommer


  • #2   31. aug 2012 Hmm okay, jeg bliver bare forvirret når jeg læser rundt omkring. Nogen steder står der at man bør vente til de er 6 måneder og andre at det er lige meget.. smiley

  • #3   31. aug 2012 Ja, det er desværre gammel viden smiley

    Jo yngre katten er, jo hurtigere kommer den sig oven på en operation smiley


  • #4   31. aug 2012 Altså, min pige blev kastreret som killing, så har aldrig oplevet hende anderledes. Min dreng, til gengæld, blev ikke kastreret, og jeg fik ham først som 2 årig, og der var han begyndt at strinte og te sig tosset. Han er blevet kastreret nu, men kan stadig mærke at han ikke heeelt er bleven tilfreds med det endnu - Det med at tisse andre steder end bakken er stadig en dårlig vane smiley

    Jeg synes helst sikkert ikke at du skal vente, men at du skal gør det tidligst muligt, for hans og din egen skyld!


  • #5   31. aug 2012 Har lige fået neutraliseret 4 katte her til morgen.
    Moren, og hendes tre killinger på 13 uger. Kriteriet er også at katten vejer minimum 1 kg.


  • #6   31. aug 2012 Hejzan - Katten skal ikke være groggy når den kommer ud i et nyt hjem :S

    Er det et seriæst svar du kommer med?


  • #8   31. aug 2012 Min var 12 uger, hun ændrede ikke adfærd..

  • #10   31. aug 2012 Så tidligt som muligt, og gerne som 12 ugers. De kommer sig meget hurtigere over neutraliseringen.

    Kasper A:
    Så skift dyrlæge, hvis de ikke kan lave en TN (tidlig neutralisering). Der er langt flere fordele ved at få killingen snippet omkring 12 ugers-alderen. Herunder, at de kommer sig bedre efter indgrebet


  • #11   31. aug 2012 Jeg har googlet rigtig meget om emnet, da jeg også selv er stødt på forskellige holdninger. Men jeg læste dog de fleste steder, at det er en myte, at det er forkert at neutralisere dem mens de er 3 måneder. At det ikke gør nogen forskel smiley
    Personligt hælder jeg til at neutralisere dem når de er omkring 5 måneder.. Når de er lidt større end 12 uger, og inden de bliver kønsmodne smiley


  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #12   31. aug 2012 Alle mine - tre hunne og en han - blev neutraliseret ved 5-6 måneders alderen. Ventede lidt for længe med en tidligere han; han nåede at begynde at strinte, og holdt aldrig op.

  • #13   31. aug 2012 Han skal ikke flyttes, han skal blive her hos mig resten af sine dage smiley

    Men så blev jeg da det klogere, må hellere få en tid ved doktor dyr snart så!

    Men kom endelig med flere indput. Han er indekat, så det er også derfor smiley


  • #14   31. aug 2012 Vores killing blev det inden vi fik hende hjem.
    Nogle dyrlæger siger de først vil neutralisere når Killingen vejer minimum 2 kg, men ja jo tidligere jo bedre. Der er nogle katte der bliver kønsmodne tidligt.



  • #15   31. aug 2012 Alle mine killinger (der ikke skulle bruges i avl) er blevet neutraliseret, når de var ca. 12 uger og nogle før.

    En af fordelene er, at de kommer sig meget hurtigere oven på narkosen.
    Narkose binder sig nemlig til fedtvævet og det er der ikke meget af på en killing.

    Faktisk har de allerede tonset rundt helt upåvirket, når de er kommet hjem fra dyrlægen.

    Jeg har selv flere nu voksne tn-kastrater gående og tro mig, de har udviklet sig helt normalt.


  • #17   1. sep 2012 Her er jeg også enig i Mega´s indlæg smiley


  • #18   1. sep 2012 Enig med Mega.

    Fik kastreret Hector i en alder af 16 uger og får den kommende birma kastreret i en alder af 5-6 måneder.


  • #19   1. sep 2012 Jeg har 2 kastrater der er kastreret som 8 mdr og som 3 års og begge er holdt op med at strinte. Min hankat på 6 mdr bliver kastreret på mandag. Har kun haft ham 14 dage, så kunne ikke gøre det før.

  • #20   4. sep 2012 Har lige afleveret mine til dyrlægen, og den ene er 17 uger og den anden er 1 år smiley

  • #21   4. sep 2012 Jeg har fået kastreret mine kuld i en alder af 12-14 uger. Det er sådan et godt tidspunkt.

    Evt. så kan du gøre det, så det passer ind med nr. 2 vaccine (går ud fra at han har fået den første?) Husk at få ham øremærket og reg. samtidig med kastreringen smiley




Kommentér på:
Hvornår fik i neutraliseret jeres katte? :-)

Annonce