{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.531 visninger | Oprettet:

katte i træ. {{forumTopicSubject}}

hej (:
vi har et stort træ stående ude i haven som vores katte er meget glade for at klatre op i desværre. da træet er højt og ikke har grene for neden kan de ikke selv komme ned igen, og vi bruger en stige. problemet er dog bare at det kan tage 2 timer at lokke kattene hen til en gren der er stabil nok til vi kan hente dem ned.
derfor tænkte jeg om der er nogen der har nogen forslag til hvordan man e.v.t. kan forhindre de klatrer op i det?

det er et boligselskab der ejer haven så vi kan derfor ikke fælde træet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte i træ.
  • #1   5. sep 2012 Hvis det er voksne katte, der selv gentagne gange frivilligt er klatret op, kan de sikkert finde ud af at komme ned igen.
    Mine klatrer baglæns ned og vender først hovedet nedad, når de er ca. 1½ m fra jorden.

    Det er noget andet med en kat, der måske er jaget op i et træ af en hund. Den tør ikke. Det er også anderledes med killinger. De kan ikke finde ud af det, før de har set deres mor gøre det.


  • #6   5. sep 2012 Jeg er nu enig med de andre, de fleste katte kan godt finde ud af at komme ned selv, når nu i har været oppe i træet og hente kattene så er det nok fordi de ikke har villet ned.
    Som Susan skriver lav dog en katte stige ved træet så du føler dig mere tryg og gør det nemmere for kattene..


  • #7   5. sep 2012 okay, de er ikke mere end 17 uger gamle og desidder altid og piver oppe i træet indtil vi får dem ned :s

    men sådan en katte stige hvad er det for noget? det lyder da som en god ide (:


  • Gert M
    Gert M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #10   22. maj 2013 Katte... ELSKER at klatre i træer.... har man ikke nerver til det... Så skal man bare ikke ha kat.... smiley

    profilbillede
  • #11   25. maj 2013 argh, nu synes jeg du dømmer lige hårdt nok Gert.....jeg ved udmærket at katte elsker det, og det er i deres natur. vi valgte udekatte for lige netop at imødekomme deres naturlige instinkter.
    problemet var jo ikke nerverne, men derimod at samson faktisk ikke kunne finde ud af at komme ned af sig selv, hvilket resulterede i en hel del piven, og en masse ture ned af stige med en skræmt kat (:
    men problemet løste sig da vi fik Batman/kira som godt vidste hvordan sådan nogen træer fungere, og kunne vise samson hvordan man kom ned igen (:


Kommentér på:
katte i træ.

Annonce