{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Kan jeg godt tillade mig det ? {{forumTopicSubject}}

Vores kat Bobby har fået fire killinger.
Eftersom vi jo selvfølgelig ikke kunne beholde alle killingerne, har vi jo foræret dem væk !

Der var en familie der kontakte os, ang en af killingerne som vi kaldte Mini Bayla, og de ville rigtig gerne have hende.
De spurgte hvad kun koster, hvortil vi så svare, at kun koster ikke noget, vi forventede bare at hun ville komme til at godt, stabilt og kærligt hjem
De lovede os, at hun ville blive forkælet, og ville have det rigtig godt, og vi aftalte at vi skulle holde kontakten - hvilket der også blive godt, det første stykke tid

(Vi kørte selv op med Mini Bayla, for at se om hun kom op til et godt sted, med nogle ordenlige mennesker)

Nu har vi så fundet ud af, af Mini Bayla er til salg/gives bort her inde på kattegalleri, pga. at de ikke må have hende der hvor de bor, og det gjorde mig ret sur og rigtig skuffet da jeg så det !
Jeg synes personligt, at det mindste de kunne have gjort, var ar skrive til mig, og til at starte med undersøge om de overhovedet må have kat !!
Kan jeg godt tillade mig at blive sådan, og skrive til hende ?

- Jeg forventer at dyr fra os, kommer til et godt, BLIVENDE. stabil og kærligt hjem, hvor de ikke skal kastes mellem randomme familier, er det virkeligt for meget at forlange ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg godt tillade mig det ?
  • #1   10. sep 2012 JA du kan godt tillade dig at skrive/kontakte dem og give dem en røffel og forlange at du får katten igen, du havde jo fortalt dem hvad du forlangt af dem for at få katten, <i>at hun ville komme til at godt, stabilt og kærligt hjem</i>
    Så syntes bestemt du skal kontakte dem.


  • #3   10. sep 2012 Det med at de ikke må have kat, må de jo have vidst... så det tror jeg ikke kunne komme bag på dem... Måske de har satset og set om det ikke gik alligevel.. MEN det er bare IKKE iorden i mine øjne.. Med mindre at de er flyttet, må så har de jo valgt det forkerte sted.. Jeg ville kontakte dem med det samme, på en god og positiv måde.. Der kan være nogle familie-forhold som man ikke kender til, eller andet som gør at de har truffet dette valg..

    Og måske bruger årsagen som en undskyldning... Så jeg ville skriv pænt til personen, at jeg kan se at "min" killing søger et nyt hjem osv. I håb om at få en god forklaring.. Viser det sig så at det "bare" er fordi de ikke må have kat og har været videne om det.. SÅ kan du give dem en røffel...


  • #6   10. sep 2012 hvis du ikke har lavet en kontrakt hvor der rent ud står at hun ikke må sælge/bortgive katten uden dit vidende så er der vel ikke det store at gøre.
    Det sker hele tiden at katte enten bliver solgt videre,aflivet, bortgivet eller løber væk uden at "opdrætter" får det at vide.
    Men du kan jo kontakte den familie der har sat den til salg igen at du gerne vil havde den hjem igen smiley og så derfra finde den et godt blivende hjem. Man kan dog ALDRIG vide sig sikker på at det går som man gerne vil have det,desværre.
    På den anden side kunne du have lavet et godt benarbejde og have spurgt familien om de måtte have kat der hvor de boede.


  • #7   10. sep 2012 Enig med Felis smiley

  • #9   10. sep 2012 Helt enig. Personen burde have undersøgt muligheden for at have kat hvor personen bor. Efter min mening kommer man ikke langt med vrede. Med med at udtrykke ens følelser. Jeg ville skrive eller ringe til personen og informere vedkommende om at jeg er skuffet og de burde have vidst bedre.

    Hvis du ønsker at få katten tilbage er det vel derfor også en mulighed da katten gives bort. Hvis det er det du har i sinde synes jeg bestemt du skal kontakte dem og fortælle du gerne tager katten tilbage.

    Hvis du ikke har det i sinde er der ikke rigtigt andet at gøre. Som de andre siger når du har 'solgt' katten, har du frasagt dig ejerskabet samt ansvaret for katten.


  • #11   10. sep 2012 Stakkels killing

Kommentér på:
Kan jeg godt tillade mig det ?

Annonce