1.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

HJÆLP - akut dyrelæge eller..? HJÆLP - akut dyrelæge eller..?

Hej alle,

min kat på 8 mdr. halter på højre bagben. Hun er lettere hævet på hasen. hun er sløv(jeg har taget hendes temperatur uden hun reagerede) 39 grader. hun haltede på samme ben et par dage i sidste uge. skulle så vaccineres i lørdags. Jeg fortalte dyrelægen det med benet, han tog hendes temperatur og hun havde feber. Hun fik noget antibiotika i stedet. mandag var der ikke mere.

Men nu igen i dag det samme. hun støtter slet ikke på benet.
Skal jeg taget afsted med det samme, eller lade hende sove(det gør hun nu) og tage afsted i morgen tidlig.

for dem af jer der svarer mig.. TAK

Peter

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - akut dyrelæge eller..?
  • #1   12. sep 2012 enig med heidi

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   12. sep 2012 Tak begge! smiley

• #3   12. sep 2012 Ja et lille ring til en vagtdyrlæge kan ikke skade og når hun SLET ikke vil støtte på benet og ikke engang prøver, så må det gøre rigtig rigtig ondt smiley
    Stakkel.
    God bedring - og er spændt på hvad dyrlægen har at sige.

• #5   13. sep 2012 At katten er sløv, kan skyldes smerterne i benet, men lige et spørgsmål:
    Kan den være kommet til skade, f.eks.påkørt, faldet ned eller kommet i klemme?
    Hvis den er påkørt, kan den også have indre kvæstelser.
    Jeg ville få benet røntgenfotograferet.

• #9   13. sep 2012 Winnie undskyld men den der tager jeg IKK for gode vare for calici virus viser ikk tegn på bag benen men som øjenbetændelse og snotnæse og er den rigtig slem får den sår i svældet og bliver rigtig rigtig dårlig og der er ingen behandling for den

(link fjernet)

• #11   13. sep 2012 ok men det er IKK calici virus den bliver behandlet for det er smertestillende for at give missen ro i benet for calici der skal antibiotika til....

• #13   13. sep 2012 det er rigtigt men calici taget på en svaber prøve og ikk blodprøve....

• #14   13. sep 2012 smertestillene gives for katten tør bruge benet igen , kan godt forstå hvis man gir smertestillene ved calisi men det slår det ik ned, derfor blodprøve for og se om det er calisi så der gies den rigtige antibiotika så den ikke forværres, calisi gør ik bare over af sig selv. halte ben kan være vokseværk, løse knæled og hoftedyplaci ud over bivirkning af virus. Så smerte stillende gies ikke for Calisi men for smerte( som vi tar pamol ved hovedpine)

• #15   13. sep 2012 Heidi har aldrig hørt om det og calici er en luftvejsvirus og vi har lige 3 opdrætter siddet og diskuteret det at det kan forfinde men ikk som først tegn.... men uanset om det er calici så er vi enig om at smertestillende er ikk til calicien men for at smertedække benet så katten kan bruge det for det står jo ikk virusen ned .... smiley

Kommentér på:
HJÆLP - akut dyrelæge eller..?

Annonce