{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til eksperterne {{forumTopicSubject}}

Hej Godtfolk.

Nu har vi efterhånden haft vores to kastereret han katte i snart 3 år, de er brødre og har boet sammen siden de var små, den ene boede dog i starten hos min kæreste og den anden hos mig. Min kom i sele og kom ud på gåture i haven imens hendes ikke havde været uden dørs.

Efter at vi flyttede sammen for nogle år siden har begge katte et pargange om måneden været ude på ture i snor, med lidt blandet resultater.

Min kat mandfred nyder det men bliver dog lidt bisset når jeg tager ham op (når der er glasskår osv.) så knurre han og en enkelt gsng hvæsede han enda af mig (Møg unge).

Min kærestes kat Eddie var dog i starten noget mere bange og utryk ved situationen og gemte sig promte når han så snoren blive taget frem.

Nu har de været på ture jævnligt i to år og Eddie har selv lært at åbne hasperne på vores vinduer, herfra løber de begge så ind imellem ud på taget og snakket med de lokale vildkatte til vores store forskrækkelse ( Vi bor midt i centrum på 1. Sal)
Men nu skal vi så til at flytte i hus som bla. Er købt fordi den ligger i bunden af en stille villa vej og den nærmeste store vej ligger godt 1 kilomet derfra.

Planen er at misserne så skal have lov til at komme ud og nyde friheden, men hvordan giver man dem de bedste vilkår for det?
Lukker i jeres katte ind om aftenen? Kan man få nogle gode halsbånd som er synlige uden at kvæle dem ved et uheld?

Er der andet man kan gøre for at sikre sig?

På forhånd tak

Mvh

Lasse

Ps. Nogle gode råd til at fjerne pletter og tis lugt fra trægulv? (Eddie er begyndt at tisse i et hjørne og vi har prøvet ALT!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til eksperterne
  • #1   18. sep 2012 Først halsbånd: De bør ikke anvendes til katte der er ude, for selv om de åbner nemt er der stadig risiko for kvælning, øretatovering kan anbefales her.
    Lukke dem ind om aftenen: Ja det gør jeg, og også hvis jeg er afsted i mange timer
    Tis lugten: har i prøvet rodalon? det er et godt middel, husk dog at det er meget giftigt for katte


  • #4   18. sep 2012 Jeg kalder på dem om aften inden jeg går i seng. Dog har vi et vindue der står åben pt. Men når det bliver koldere bliver det lukket også finder de hurtig ud af hvis de ikke vil være ude hele natten (hvilket de som regl ikke vil om vinteren) så skal de kommer når der bliver kaldt. smiley Ellers sæt evt en katte lem op

  • #5   18. sep 2012 urine off tager både pletter og lugt (ved dog ikk om det gør det på trægulve) men jeg er glad for den når uheldet er ude(meget sjælden) den fås ved nogen dyrlæger.... smiley

  • #7   18. sep 2012 Alm. klar eddike får også lugten af kattetis væk. Og så er det helt ugiftigt i modsætning til Rodalon og Urinoff.

  • #9   18. sep 2012 Tak for jeres mange svar, Urin off og eddike må prøves og derefter kanel, peber har jeg prøvet uden meget held, så håber jeg det kan klare det og at det ikke er et nyt gulv der skal til smiley

    Noteret, de skal altså ikke have halsbånd smiley - Tænkte ellers at det ville være nemmere for billister at se dem i natten med sådan et lysenede halsbånd men det har jo nok sin rigtighed at de ofte løber lige ud foran bilen når det går galt.

    Mht. Naboer der får kattene til at forsvinde så er jeg ikke så bekymret, så langt ude på landet kommer vi ikke til at bo og at naboerne i villa kvateret skulle skyde den tror jeg næppe der er fare for, men man kan selvfølgelig aldrig garantere at der ikke er ondskabsfulde mennesker rundt omkring, men vi håber det dog ikke.

    Tror desværre heller ikke sådan et hegn ville hjælpe ret længe da de utvivlsomt bare ville klatre over det første dag. Med mindre kan kan få noget specielt hegn til misse dyr?

    Mvh

    Lasse


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #10   18. sep 2012 Man kan da lave en indhegning eller en tilbygning til huset, hvor kattene ikke kan komme over.. smiley

    Her hjemme kan de slet ikke komme ud af haven, som du kan se her:

    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven

    Jeg har søgt på "indhegning" og fik en masse tråde frem om det. smiley

    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion?page=1&sort=5&search=indhegning




Kommentér på:
Spørgsmål til eksperterne

Annonce