{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Test den bedste kattemad
Der findes mange forhandlere i Danmark, som sælger kattemad og som ejer kan det være svært at bedømme, hvad man skal vælge til den lille mis. Doc24.dk har lavet en test, som går det bedste kattefoder igennem. Find testen her.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste kattemad
  • #1   19. sep 2012 Jeg fodre med porta 21 feline finest sensible - korn fri , hvilket jeg synes er rigtig godt smiley Og at det er kornfrit er et kæmpe plus og Asti elsker det smiley

  • #2   19. sep 2012 Jeg fodrer med porta 21 og kattene er rigtig glade for det, desuden er det ret billigt i indkøb og har et lækkert indhold smiley

    Så supplere jeg nu med Lux vådfoder da Slyngel er kommet lidt til den "fede" side smiley


  • #3   19. sep 2012 Har lige fyldt min kurv ved zooplus.de og det består af applaws og Almo nature.
    Har lige siddet og læst alle indholdsfortegnelserne igennem på produkterne, og det var klart dem der lød sundest/bedst :)! Der er nogle rigtig gode ting i.
    Det er både våd og tørfoder.
    Derudover får de vitamin snacks, og forskellig katte pasta der er godt for mave og tarm, eller for pelsen.


  • #4   19. sep 2012 Når pengene er små, giver jeg dem franks pro gold. Det koster 139,- for 3 kg og det er godt foder! smiley

  • #6   19. sep 2012 Af tørfoder er der 3 mærker jeg kan finde på at fodre med:
    Acana 46 kr/kg
    Orijen 62 kr/kg
    Applaws 49 kr/kg

    Priserne er ca. og sakset fra zooplus.de.
    Fælles for dem alle er at de er kornfrie.
    Mht. Porta 21, ville jeg kun bruge det i blanding med en af overstående produkter, da indholdet af taurin er for lavt.


  • #7   19. sep 2012 Herhjemme får kattene hhv. Porta 21 Grain Free (38,99 € for 10 kg.) og Acana Grasslands (46,99 € for 7 kg.) eller Acana Wild Prairie (£39.89 for 7 kg.).

    Det er dog ikke deres primære foder, da vi primært fodrer med vådkost.


  • #8   19. sep 2012 Min får Royal Canin young female, da det forebygger urinvejssten og jeg tidliger har haft et tilfælde af dette, og Royal Canin er det eneste tørfoder hun vil have, derudover får hun også Royal Canin vådfoder, prøver dog at finde et billigere og bedre mærke, har prøvet med LUX fra aldi, det er hun ikke vild med..
    Min killing får RC kitten og er vild med LUX..


  • #9   19. sep 2012 Lad være med at købe foder og grus fra zooplus! Har jeg gjort fire gange nu og hver gang har der været hul på æskerne og foder eller grus overalt! Fx havde jeg bestilt 24 l kattesand forleden, da jeg fik det var det kun omkring 15 og der var hul på alle æsker.

    Elsker deres side, og køber meget legetøj osv men ikke foder og grus længere (:


  • #10   19. sep 2012 Maria... Skriver du ikke og brokker dig til dem??
    Jeg har købt foder og grus der mange gange, og har aldrig haft problemer.


  • #11   19. sep 2012 Giver Felis ret,Katte skal ha en varieret kost
    Aldis tørfoder er super (bedst i test ) og kittekat er også udemærket smiley


  • #12   19. sep 2012 Stemmer i kor med Cathrine B.
    Og har absolut ingen problemer med Zooplus.


  • #14   19. sep 2012 Nej har ikke gidet at tage oprøret - kan også være at det er selve buddet DPD som er problemet. Men du har aldrig prøvet åbne æsker og poser?

  • #15   19. sep 2012 Nå okay nu skrev jeg så, ikke i håb om at få pengene tilbage, men foder og grus er så billigt derfra så vil gerne fortsat købe derfra(:

  • #16   19. sep 2012 Her er det

    Hills tørfoder
    Orijen tørfoder
    Porta 21 vådmad

    Vi køber alt hos zooplus i Tyskland. Det er billigere og forsendelsen er gratis ved større ordre. Så vi samler vores ordre så vidt muligt.

    Det leveres med GLS og vi har aldrig oplevet problemer ud over at det et par gange har stået uden for vores dør og ikke i skuret som det ellers skal. Bevares kasserne har da været lidt forslåede men ellers. der var enkelt gang hvor vådmaden var røget ud (HILLS i poser) men det skete først da GLS manden leverede varene hos os. han stilte kassen på højkant og vi kunne høre det ske. men selve varene var OK.

    Prøv at få det leveret med GLS istedet for. Vi har også handlet grus der


  • #17   19. sep 2012 Også har vi faktisk fndet ud af at en af kattene ikke tåler LUX fra Aldi. Vi har det som variation til den anden mad. Men han får simpelthen dårlig mave af det. Nu har vi fjernet det og hans mave er godt på vej til det normale igen.

  • #18   19. sep 2012 Ja jeg glemte jo at få billeder taget i min iver for at afprøve gruset ;D men altså igen skide være med pengene i denne omgang.
    Men vil forsøge med GLS næste gang, og så tror jeg at starte op med Hills tørkost, hun er ikke så vild med killingefoderet (tør) fra RC men hun ELSKER sin vådmad fra kitekat! Selvom det dog ikke er killingefoder.

    Prøv dig lidt frem - langsomt (:


  • #19   19. sep 2012 Heldige dig! Kan godt være mit postbud bare ikke kan lide mig smiley
    Jeg prøver en gang til med GLS og ser på det, ellers må jeg jo (desværre) i en forretning. Men elsker bare specialtilbudene fra zooplus!


  • #20   19. sep 2012 Fedt! Jamen så vil jeg da give cats Best gruset (favoritten! Fantastisk grus) et forsøg igen(: håber det funger denne gang(:

  • #21   20. sep 2012 Jeg giver mine Nutra nuggets maintaince smiley det koster 239,- for 7.5 kg.. det er bare pisse godt.. mine katte er næsten så bløde som kaniner.. smiley De har ingen tandsten, mave problemer osv.. dog kan Killingen godt prutte lidt.. men kan ikke fodre ham med killingefoder, da min den store lige sys han skulle spise det.. hvilket resulterede i at han blev meget overvægtig.. men jeg har fået grønt lys fra dyrlægen om at den lille får voksen foder.. smiley

  • #22   20. sep 2012 Felis **Der er intet tørfoder der er det bedste hvis det er det eneste katten lever af...så er det lige skadeligt for katten alt sammen**

    Sikke da en påstand :-S. Der er i hvert fald ingen der kan bilde mig ind, at der ikke er forskel på fx Orijen og noget farvestofbefængt korn. Og da slet ikke, når det gælder katte, der kun lever af tørfoder.


  • #23   20. sep 2012 Royal Canin til perser og lidt rådt kød smiley

  • #24   20. sep 2012 Maria... Jeg får altid leveret med GLS. Så det kan være du skal prøve det i stedet. Nej jeg har aldrig haft en finger at sætte på det jeg modtager fra zooplus. Selvfølgelig skal du brokke dig! Du skal have den vare du har betalt for, i intakt stand smiley
    Det er jo et spørgsmål om at zooplus skal have fat i DPD. Varen har garanteret ikke været i den stand, da de pakkede den ned. Hvis ingen brokker sig, kan zooplus jo ikke gøre noget ved problemet.


  • #25   20. sep 2012 Felis og Maria K - Mine katte for tyndmave af vådfoder smiley
    Så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre der, det er næsten lige meget hvad for noget vådfoder/snacks jeg giver dem, så for de mylderbæh smiley


  • #26   20. sep 2012 Trist smiley
    Gå ned til en dyrehandler og spørg ind til det - og så køb over nettet(:


  • #27   20. sep 2012 Det er rigtig træls, og jeg synes det er synd for dem smiley

  • #28   20. sep 2012 Kan jeg godt forstå smiley
    Mille gider faktisk næsten ikke spise sit tørfoder, men hvorfor skulle hun også det når der er vådfoder?
    Men igen gå ned og spørg - der må findes vådfoder til sarte maver, evt med massere af fibre i.
    Ellers lav noget kogt kylling og udkogt ris(: det er da også en rigtig god godbid (:

    Men til jer andre, tak for tipsene - jeg prøver med GLS (:


  • #29   20. sep 2012 Minimakker: Jeg tænker om det er et spørgsmål om tilvænning med vådfoderet?
    Har du prøvet at starte ud med at give en lille bitte teskefuld om dagen i en uges tid, og så gradvist give lidt mere?


  • #30   22. sep 2012 Vores lunte får en blanding af royal canins babycat og kitten sammen med noget orijen. Og det glider i hvert fald glædeligt ned..

    Vådkosten vil han ski ikk rigtig.. Han bliver sur hvis han ikke får det men æder måske 2 bidder og ellers kun saucen/væsken og har prøvet sååå mange slags at jeg er ved at løbe tør for ideer..


  • #32   28. sep 2012 Cat. Nej det har jeg ikke, men de fik i forvejen små potioner smiley
    Jeg synes bare det er synd hvis de skal have tynd mave, og et rødglødense nummihul igen smiley

    Og tak alle andre for jeres svar smiley


  • #33   28. sep 2012 Hvis ikke det allerede er nævnt i tråden, så prøv at give dem lidt kogt kylling eller fiskefilet - det tåler de fleste missemaver - og det er sund kattemad smiley

  • #34   29. sep 2012 Kan det ikke også passe at ris er godt ? smiley
    - og tak smiley


  • #35   30. sep 2012 Kogt kylling eller mager fisk med udkogte ris er god skånekost til katte, når de har dårlig mave. (men her i huset springer vi over risene - dem kan man nemlig ikke li').

    Giv meget gerne kogevandet med.

    Jeg har hørt, at lidt grønne kogte ærter blandet i også skulle være godt (nok pga. fibrene).


  • #36   4. okt 2012 Mange smiley

  • #37   5. okt 2012 Kører lige et spørgsmål ind her i tråden...:)

    Tror jeg vil prøve lidt af det der kogte kød for herhjemme rør han slet ikke vådkost.. Han æder kun lige saucen eller geleen eller hvad indholdet lige ligger i.. Er der andre med samme problem og hvad har i evt gjort ved det.?

    Dyrelægen siger at han ikke behøver vådkosten, sålænge han får RC som tørkost der skulle være den næring han har brug for men er det en menneske-tankegang at man synes det er for kedeligt kun tørkost..??


  • #38   5. okt 2012 Katte har SUPER godt af vådfoder/råt kød. Det er den bedste forebyggelse mod urinvejslidelser. Jeg kan heller ikke få mine katte til at spise vådfoder, hvis det er muligt for dem bare at slikke sovsen af. Jeg giver nu Cosma vådfoder, og der er spist op hver gang.

  • #39   5. okt 2012 Luntes madmor **<i>Han æder kun lige saucen eller geleen eller hvad indholdet lige ligger i.. Er der andre med samme problem og hvad har i evt gjort ved det.</i>? **

    Sådan gør rigtige katte :D.

    Mine katte (eller rettere den ene af dem) spiser som regel de fleste af bollerne, men først bliver de slikket helt tørre for gelé.

    De boller, de levner, lader jeg stå et par timer, og bliver de så ikke spist, smider jeg dem ud. Det er træls :-/, men jeg glæder mig dog over, at de så har fået den væske, der var i geleen.

    Fordi de er overvægtige kan jeg også finde på at fjerne tørfoderet, mens der er kødboller i madskålene. Det får dem nogle gange til at spise dem. Deres prioritering er nemlig som følger:
    1 Gele
    2 Tørfoder
    3 Kødboller

    Du kan evt. prøve at skære de store kødboller over. (Det får i hvert fald min Bruno til at spise flere).

    Du kan også forsøge at mose bollerne.


  • #40   5. okt 2012 Lige nu kører vi på en blanding af diverse prøve foder og Arion.. Jeg ønsker mig en fryser så jeg kan barfe istedet for (Har ikke plads i den fryser jeg har nu)

  • #41   5. okt 2012 Jeg er så begyndt og fodre med BARF lifetime til kat smiley

  • #42   6. okt 2012 Nu har jeg ikke det store problem med hans væskeindtagelse.. tværtimod har vi en lille Lunte der nærmest tømmer en vandskål om dagen.. smiley

    Jeg synes selv han er lidt for tynd at se på, og vil derfor gerne have han spiser lidt mere, men dyrlægen siger at han ikke er undervægtig han er bare lang i forhold til hans alder så det skulle nok komme når han er udvokset.

    Jeg prøvede igår med noget kogt torsk og lidt af kogevandet men han tog to bidder og lod resten stå til i dag, har desuden prøvet at købe alt slags vådfoder snart. Bl.a. Lux, KiteKat, Royal Canin, Applaws, Iams, Miamor, CatNatura, SciencePlan, Perfect Fit, osv...

    Det lyder som om at det ikke kun er Lunte der kun spiser saucen, jeg vil prøve at fjerne hans tørkost og lade kødstykkerne stå og så må vi se om det hjælper, men ellers må vi jo bare blive ved med at smide kød ud igen og igen. Det virker bare helt hjernedødt at bruge så mange penge på foder man smider i skraldespanden igen.. smiley

    og Jeg har INGEN idé om hvad BARF er...:/


  • #43   6. okt 2012 Når han ikke er for tyk, så er det måske ikke den bedste ide at fjerne tørfoderet.... men ok at prøve nogle gange for at se, om det kan få ham til at gå til bollerne.

    Og så skrev jeg i går, at mine katte som oftest æder kødbollerne, men her til morgen blev alle Lux-kødboller levnet. Åbenbart kun geleen der dur i de dåser, jeg lige har købt :-/.
    Der er forskel på de forskellige produktionsdatoer. Lux-foderet fra visse datoer bliver spist op, og fra andre datoer slikkes geleen og nogle datoer røres foderet slet ikke :-/.
    Ret besværligt.

    Jeg har ikke forstand på BARF (fodre med råt kød) men prøv at søge i forum eller googl, hvis du vil vide mere om det.


  • #44   6. okt 2012 han får da af og til noget kylling, oksekød(ikke hakket) og fisk hvis vi skal have det og der ikke er marineret osv men det er ikke noget han spiser sig mæt i.. han spiser måske 2-3 bidder så går han igen.. men måske er han bare ikke sulten fordi han spiser så meget af tørkosten om natten så når han får vådkost, er han måske bare mæt..

    Lux er noget der af og til glider ned men sådan en dåse deles gerne over i 4 herhjemme fordi han ikke spiser så meget og han gider det så kun på førstedagen så det er meget der går til spilde.. Jeg må bare prøve mig videre indtil herren bliver tilfreds..


  • #45   6. okt 2012 Efter 4 dage i køleskab, så er det nok heller ikke frisk mere. (Jeg synes ikke det bør stå længere end max 2 døgn efter åbning, for det er jo nok heller ikke primakvalitetskød, der er i de dåser).

    En skam han ikke vil have Miamor eller andet i de små portionsposer.

    Når han drikker så meget vand, som han gør, så går det såmænd nok også med alt det tørfoder.

    Mine katte er også ret kræsne med vådfoder, men Bozita er de vilde med. (desværre tåler Bjarnes mavse det ikke så godt smiley ). Kan være din kat ville synes om det. Der er nemlig meget sovs i (i hvert fald i den med kanin).


  • #46   6. okt 2012 ja den med kanin er også den eneste han vil have fra Lux..:/ Han æder sku ellers næsten alt han kan komme i nærheden af.. også alt det som han ikke må selvom vi prøver at holde tingene fra ham..:)

    Ja det er en skam.. selv sådan en pose holder i 2 dage fordi han ikke spiser mere af det end han gør.. Nej nej kunne aldrig finde på at lade sådan en dåse stå så længe.. på 2 dagen ryger det ud..

    Bozita hvor købes det.. det er jo værd at prøve efter alle de andre ikke dyr.. overvejer også at prøve det der cosma men ved snart ikke mere.. smiley



  • #47   6. okt 2012 At den drikker en skål om dagen lyder ikke særlig sundt.. Jo mere den drikker jo mere bliver nyrerne belastet..

    Du kan læse om barf på bl.a. http://www.rigtigkattemad.dk


Kommentér på:
Det bedste kattemad

Annonce