1.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

maine coon pelsknuder og skæld maine coon pelsknuder og skæld

Hej alle
Håber I kan hjælpe mig lidt.

Jeg har to maine coons; Kovu og Zazu.
Kovu startede med at få Royal canin foder til racen, og da vi fik Zazu fik han også det de første par måneder.
Herefter skiftede vi til sanabelle foder (killinge foder samt grande (store piller)).

Nu døjer Zazu enormt meget med pelsknuder på trods af han får en tur med furminatoren ret tit. Jeg klipper de værste knuder af, men synes ikke jeg kommer nogle vegne da de bliver ved at komme igen. Især på maven hvor han har krøller, i armhulerne og bag ørene.

Kovus pels er derimod fin og har kun meget få pelsknuder engangi mellem- og det er på trods af at han ikke bliver børstet for det kan man ikke - kun ved vold og det vil jeg ikke. Så må han have en tur ved dyrlægen engang imellem. smiley Han bliver dog præsenteret for børsten hver gang den bette bliver børstet.

Jeg går og tænker om det foderet der er grunden til pelsknuderne, men da det kun er den ene mis der døjer så er jeg lidt i tvivl om det kan være det?

Hvad med skæl? Jeg kom til at se det fordi jeg skulle klippe ham tæt på huden, og så kunne jeg se det sad i de knuder jeg fik fjernet.

Nogle der har en ide til hvorfor han filtrer sådan? Det skal siges han også fælder EKSTREMT meget ift. Kovu. Man kan nærmest rive knuderne af ham. Derudover er hans pels blevet meget "kedelig" at se på - meget mat hvis i forstår. Plus han er ved at blive brun og hvide hår indimellem (han er ellers blå). Hm.
Han er 11 måneder cirka.

Hvilke foder kan i anbefale?

Alle gode råd modtages smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  maine coon pelsknuder og skæld
  • #2   23. sep 2012 Ja okay - det kan selvfølgelig være.

Hvilket tørfoder vil du anbefale?
    Vores dyrlæge har sagt de kun behøver tørkost, men får engang imellem dåsemad fordi de elsker det.
    Mange skriver råfodring er at foretrække, som du skriver fisk, kylling osv.? Men andre sider man ikke må fodre med "menneskemad". Skal de så have råt kød?

Kommentér på:
maine coon pelsknuder og skæld

Annonce