{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor tidligt kan katte blive gravide?
  • #1   26. sep 2012 Desværre så tidligt som 7mdr. alderen, har jeg oplevet. Men altså lige så snart de bliver kønsmodne og kommer i første løbetid, er det en reel mulighed, de fleste er dog gerne omkring 10 mdr. når første løbetid indfinder sig, er min erfaring, men man bør vente til katten over 1år før man får killinger på den første gang.

  • Marlene L
    Marlene L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #2   26. sep 2012 okay tak for svar smiley jeg har ikk tænkt mig og få killinger på hende smiley
    ville bare vide for synes min er så kugle rund på maven men kunne heller ikke forstå hvis hun allerede kunne blive gravid da hun kun selv lige er blevet 12 uger:o så derfor var jeg nysgerrig


  • #3   26. sep 2012 Ahh nej 12 uger der er de ikke kønsmodne, men killinger har det med at se kuglerunde ud midt på maven, det er helt normalt, især lige efter de har spist, min killing på lidt over 4 mdr. hun ligner en kat der har slugt en tennisbold lige efter hun har fået sin vådmad smiley
    Det syndrom aftager langsomt jo ældre de bliver smiley


  • #4   26. sep 2012 Jeg vil i øvrigt anbefale dig at få den kat steriliseret hvis du ikke ønsker at få killinger på hende, både for hendes og din skyld, det kan gøres allerede nu, men bør i hvertfald være inden hun kommer i løbetid første gang, jeg skal selv have min fixet inden for den næste måned.

  • Marlene L
    Marlene L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #5   26. sep 2012 okay det vil jeg så gøre smiley
    men kan du så svare mig på når hun får sådan noget vådmad eller hvad man kalder det kan hun ikke tåle det i hendes mave endnu eller? for hvergang hun har fået det så har hun haft dårlig mave men når hun bare får alm tør kost er der intet?:O


  • #6   26. sep 2012 Hmm, ved du om hun har fået vådmad før du fik hende??
    Hvis hun ikke har, så kan det være et spørgsmål om tilvænding..
    Men det kan også være det mærke vådmad du har købt, som maven ikke er enig med, måske du skal prøve et andet mærke, killingemaver kan være lidt sarte, hvis du har muligheden, så ved jeg Bilka har en killingepate, den har jeg selv tidligere brugt med succes, ikke til denne killing, men til den gamle jeg har, da hun var killing.
    Den er ikke særlig dyr, mener det er 3 kr for 100g.
    Bare til hun bliver vant til det..


  • Marlene L
    Marlene L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #7   26. sep 2012 men hun piver når hun har fået det og har dårlig mave så det virker som om hun får ondt i maven så er stoppet med og give hende det

  • #8   26. sep 2012 Hvor meget har du haft givet hende af gangen??

  • Marlene L
    Marlene L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #9   26. sep 2012 ikke ret meget noget der svare til en- to spsk

  • #10   26. sep 2012 Ja det er jo fint nok, men prøv evt med et andet mærke, og hvis hun ikke har fået det før du er begyndt at give hende, så start med en stor the skefuld og kom lidt vand ved, og se om det går bedre, indtil maven er med på det og så langsomt give mere når hun ikke får dårlig mave mere..

  • #11   26. sep 2012 Det kan måske være hun har orm ? De får tit en stor oppustet hård mave .

  • #13   26. sep 2012 Vådfoder er i hvert fald en god forebygger mod urinvejsinfektioner osv smiley

  • Marlene L
    Marlene L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #14   26. sep 2012 Orm burde man kunne se i hendes afføring ikke ? og det kan jeg ikke. men der står heller ikke teskefulde der stod spiseskefulde smiley men jeg må prøve mig frem!:)

  • #16   26. sep 2012 Jeg vil også sige, at du ikke altid kan se orm, og hvis hun aldrig har fået en ormekur, så giv hende en for en sikkerheds skyld, det kan godt være årsagen til hendes lidt til tider dårlige mave, den skader i hvertfald ikke, du køber den bare hos dyrlægen, normalt behøver det ikke en konsultation..

  • #17   26. sep 2012 Nej orm ses ikke altid i afføringen. Hvis jeg var dig ville jeg ringe og høre dyrlægen for de kan se hvis det er orm. Og ja som de andre siger det er ikke altid man behøver komme op med katten hvis man beskriver symptomerne og fortæller at den lille aldrig har fået ormekur hvis det er tilfælde smiley

  • Marlene L
    Marlene L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #18   26. sep 2012 okay tusind tak for jeres gode råd jeg gør det imorgen smiley

Kommentér på:
hvor tidligt kan katte blive gravide?

Annonce