801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

ulykker på gulvet ulykker på gulvet

Hej alle på kattegalleri...hjælp søges!!
Vores hun MCpå 1½år laver "lort" på gulvet. Det statede for ca 2 mdr siden, hvor vi havde en herreløs hankat rendende rundt nede på fortovet og kaldte. Hun gjorde det ude i køkenet hvor hun ligsom var tættest på ham og det var dagligt. Så gik hun i løb et par dage efter og vi sendte hende til parring (tidligere end beregnet -det var først planlagt engang i efteråret) Da hun kommer hjem en uge efter, (hankatten var fjernet) troede vi at hun havde "glemt" alt om hendes dumme vane, men nej...et par dage efter startede hun igen på at skide på gulvet - det var så on og off de næste par uger. Hun er drægtig og er på vej ind i 7 uge, og skider på gulvet i køkkenet 1 til 2 gange i døgnet.... Jeg vil høre om nogen har gode råd eller selv har oplevet dette eller noget lign. hilsen Irene

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ulykker på gulvet
  • #1   1. okt 2012 Jeg har ikke oplevet noget lign. selv, men vil så høre hvor mange katte har I og hvor mange kattebakker har I ? Nogle vil have en bakke til det ene og én til det andet smiley

• #2   1. okt 2012 vi har også en lille hellig birma på 5 månder og vi har en stor mc.kattebakke og den bruger hun fint:-)
    men gør det alligevel

• #3   1. okt 2012 hvad gør du rent med, der hvor hun sk*der?
    Det er rigtig vigtigt hun ikke kan lugte at det er der hun har besørget tidligere, da hun så vil søge derhen igen.
    Vask af med Rodalon IKKE med sæbe (så virker rodalon ikke og sæbe fjerner ikke lugten).
    Er det evt muligt for dig at hun ikke har adgang til det rum, når I ikke er hjemme?
    Prøv evt at rense og vaske kattebakkerne lidt ekstra, for at se om det er lugten der hun ikke bryder sig om. Igen med Rodalon ikke sæbe...

• #4   1. okt 2012 Jeg ville nu prøve med lidt flere bakker smiley En bakke til to katte er to for lidt smiley Man siger som tommelfingerregel en bakke pr. kat + en ekstra smiley Nogle vil ikke tisse og sk*de i samme bakke smiley Jeg har selv et par stykker af dem smiley

Så når du har 2 katte, så skal du have 3 bakker smiley Ellers kan det give urenlige katte smiley

• #6   2. okt 2012 Tak for alle jeres svar...jeg vil tage vores anden bakke i brug med det samme og håber det hjælper.. Men tænker på om hvordan denne bakke "kun" kan blive brugt at den store (hvis altså det er pga hun vil kun sk*de i sin egen bakke og ikke dele)
    Svar til Tine, jeg vasker altid kun med Rodalon og har af flere gange lade det sidde på gulvet (efter aftørring er det sprøet på igen) og så tørre det væk med en tør klud efter en times tid. Har også prøvet efter Rodalon og sprøjte med "gå væk kat". Hver gang vi skifter bakke bliver den både vasket i sprcielt kattebakkeafrens og rodalon.
    Svar til Berit, ja det har stået på siden HB er ankommet -men også før, men der havde vi en anden hunkat som vi havde i pleje, hun blev så afhentet af ejeren mens vores var til parring.

• #7   3. okt 2012 Prøv i et stykke tid og sætte den ekstra kattebakke lige der i køkkenet hvor det plejer at lave ulykker, når vi har haft problemet her, plejer det meget hurtigt at virke,så kan man lige så stille flytte den tilbage, der hvor man gerne vil have den.

• #8   3. okt 2012 Lyder som om du gør hvad du kna ifht afvaskning smiley
    Du kan ikke sikre dig at det kun er den ene kat der bruger den ene bakke, men du kna sørge for at holde dem grundigt rene, særligt i den første periode, så bakkerne ikke lugter så voldsomt (for katten, at forstå smiley )
    Hvis det nu er at det ikke hjælper med en ekstra bakke, ville jeg gå igang med noget tillidsøvelser mellem de 2 katte, så de bedre kan bo sammen. De har jo sådan set ikke selv valgt at det lige netop er disse 2 der skal være venner smiley

• #9   4. okt 2012 Vi kan godt se at de ikke er de bedste venner -specielt MC er ikk specielt happy, tror nu også at hun er lidt sær pga hun er drægtig. Hun er i 7 uge og passer en del på sig selv og gidder absolut ikke den lille HB'er.. :o)
    Trine, har du nogen gode "tillidsøvelser" ?
    Indtil videre har det ikke gjort nogen lykke at sætte en extra bakke op...men det kan være at vi også skal prøve en 3 bakke.

• #10   4. okt 2012 Ja helt sikkert ikke mindre end 3 bakker til 2 katte smiley

Men en kat der er drægtig, kan altså være rigtig strid, så det er nok ikke nu du skal begynde med noget "tillidstræning" smiley Vent til killinger er flytter hjemmefra smiley

Og husk endnu flere bakker mens der er killinger smiley

• #11   4. okt 2012 lad dem spise kattesnoller tættere og tætter på hinanden. Nus dem samtidig.

Det hele handler om at de skal få en oplevelse af at det er fedt, når den anden er der. Så får man snacks, kæl og opmærksomhed. De skal nok ikke leges med samtidig lige nu, for der kan de nemt komme til at forskrække hinanden. (tangler, den ene hopper, den anden tror den bliver angrebet = frygt).

• #12   7. okt 2012 Nu har vi 3 kattebakker og det har ikke ændret noget endnu...
    når vi giver slik/guf får de det altid sammen og de har det også godt med hinanden der er ikke noget der (de er fine venner i den retning)
    ps. de deler også mad og vandskål sammen uden problemer

• #13   5. nov 2012 Jeg håber på der er nogle flere gode råd....
    Hun har født sine killinger for næsten 3 uger siden, men vi har stadig dette problem med at hun laver stort på gulvet i køkkenet eller i gangen (samme steder hver gang) men nogle gange osse i bakken. Jeg er efterhånden godt træt af at tørre og vaske gulv hver dag og tænker osse på hvordan hun kan opdrage sine killinger til at gøre det i bakken, når hun nu selv gør det på gulvet...har nogen erfaringer med dette??
    (vi har 3 bakker - to på de steder hun gør det og en på det værelse hun "bor" på om dagen og om natten - pga vores HB ikke kan lade kllingerne være i fred)

• #14   6. nov 2012 Har desværre ingen råd til dig, men måske andre har smiley Håber da hun snart ændrer adfærd smiley

Kommentér på:
ulykker på gulvet

Annonce