3.505 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Svar

8. sep 2011 Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Bevis på at katte har følelser Bevis på at katte har følelser
prøv lige at se her. denne kat har lige mistet sin ven.
http://www.youtube.com/watch?v=_MrY1Z8uU-k&feature=player_embedded#!
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Ååårh stakkels misser
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Den bringer i hvert fald følelser frem i de fleste mennesker, med den måde den er bygget op på med musik
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Og nej tror ikke den kat føler det samme som, det vi tillægger den.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 6 Svar: 38
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 153
Derudover betyder dette netop ikke at katten ikke kan være ked fordi den ikke kan græde, det betyder heller ikke at hvis den græder er den ked.
Tårer opstår faktisk ofte af andre grunde. (også ved mennesker.) Ved mig personligt opstår tårer i forsvar mod f.eks. hård vind, eller hvis jeg bliver ekstremt frustreret og har brug for at afreagere på denne måde.
Jeg er derudover også uenig med påstanden at tårer opstår ved dyr hvis de er syge. Det er en ud af omkring en milliard grunde til at tårer kan opstå. Dit dyr kan have øget production, irritation i øjet i form af et hår eller lign, det kan være vind der aktiverer en forsvarsmekanisme i kroppen, det kan være riiiigtig mange ting, og flest gange er sygdom altså ikke grunden. Så jeg synes det er meget irrelevant at relatere til at folk lader deres dyr gå syge.
Til emnet vil jeg også sige at jeg er meget enig i at dyr har følelser. Faktisk synes jeg det er egoistisk at tænke at ingen undtagen os selv kan føle noget.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Selvfølgelig har andre pattedyr også følelser. Og hvorfor i alverden skulle de da ikke have det? :-S
Jeg vil ikke kommentere videoen med de to katte, for Felis har været der, så jeg har bare trykket enig.
Men lige et link lige til en video:
http://www.youtube.com/watch?v=HOWnXJW9LjI
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
sep 2011
NÆÆ her bliver der leget på livet løs med naboernes. Nogle vil sikkert være det, men at skære alle over en kam...
sep 2011
sep 2011
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Dette er vel også et udtryk for følelser... nogen gange er det rart at der er andre og sommetider er det bedst at være alene. Fremmede katte har ingen adgang, men naboens kat, som tit får bank, må gerne være i haven...
sep 2011
solitær adjektiv
OPRINDELSE fra fransk solitaire 'ensom, eneboer' fra latin solitarius, af solus 'alene'
Betydninger
som ikke omgives af eller færdes sammen med andre lignende genstande, individer el.lign. bl.a. om planter og dyr
SYNONYMER enlig fritstående
jun 2012
*Felis* Dit indlæg vil jeg godt støtte da jeg mener at du har helt ret. Selv de kloge forskere har måttet sande at dyr har følelser og føler sorg. Det bedste bevis på det er en elefant flok som har mistet et medlem.. det er bevist at hele flokken sørger over den der er død og at elefant mødre har svært ved at forlade døde unger. Samme opførsel er set hos bjerg gorillaer hvor man har set mødre bære rundt på deres døde unger i flere dage, efter ungen er død. Så jo dyr føler, men helt sikkert på en anden måde end os..
sep 2011
jun 2012
Jeg mener så ikke at katte kun reagerer på tillært adfærd, for hvem har lært dem at føle sorg, glæde osv????
Når jeg kommer hjem og mine katte hilser mig med miav, spinderi og gniden sig op af min ben, tager jeg det som et udtryk for glæde over at jeg igen er hjemme i "flokken" og at jeg bliver hilst velkommen..
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Så det vil sige at mennesker der hjælper andre blinde mennesker...burde egentlig ikke gøre det, da vi ikke har været blinde og ikke kan sætte os ind i deres situation..?
Men undskyld nu sammenligner jeg det selvfølgelig også lige med andre pattedyr (ja os mennesker)..
Selvfølgelig kan andre dyr tænke og føle og også katte.. Måske er vi den art der er mest intelligent..eller måske er det bare noget vi har bestemt vi er.. Dyr tænker og føler måske ikke på nøjagtig samme måde som os, men havde de ikke følelser og kunne tænke sig om hvad den lige skal gøre i situationer (og brug af instinkt), så ville de vel bare rende rundt og være total blanke...
mar 2007
En jeg kender kom også med argumentet, at fordi hunde ikke kan vaske op eller tale er de uintelligente. Jeg synes det er morsomt, for hvis man så siger at mennesker ikke kan gø eller logre må vi vel være uintelligente, så siger folk at det er noget andet. Morsomme måder folk vælger at sammenligne ting på
Man kunne jo også vende den og sige, at en kat er ikke dum nok til at bygge en maskinepistol og myrde 30 andre katte, den er heller ikke dum nok til at lave en bil, der både forurener, myrder mennesker og dyr, og generelt intet godt bringer verden, andet end transport. Så alle ting kan vendes til hvor intelligent eller uintelligent man er
mar 2007
Jeg skriver det fordi felis nemlig tager den her **Hvis de er så kloge som du antyder så burde katte ikke blive kørt ned, katte burde ikke rende ind i den samme hund igen og igen og må flygte** op. Og ja, jeg synes det er en morsom bemærkning
mar 2007
mar 2007
Jeg -ved- jeg er hunde ræd for ud-stoppede fisk, og alivel går jeg altid ind i dem, selvom jeg ved de er der.
Mennesker gentager -uffattelig- megen adfærd ;p Vi lærer ikke første gang, og synes det er underligt at forvente at katten så vil det.
F.eks. også i skolen, selvom man som barn -ved- hvem ham bøllen er, og man -ved- man får tæv, går man altid lige ind i ham og så må man flygte igen. Hvorfor er hunden som er kattens bølle en anden slags bølle? Og hvorfor forventes katten at kunne bedre adskille sin bølle end et menneske?
Og så er der også den med IQ. En IQ er som jeg ved det ikke en test på om hvordan du kan tænke anderledes, overhovedet! Den går ud på logisk tænkning. Det er derfor f.eks. mange gange aspergere scorer meget højt i IQ, fordi man er mere logisk tænkende end normalt (Jeg er selv en asperger)
Dette var en kommentar på dit indlæg
jun 2010
At katte ikke ville blive kørt over hvis de var kloge, kan jeg ik lige se noget i...mennesker som blir også kørt over...er de så dumme/uintelligente?
Vi kan vende alting om, og jeg tror aldrig vi blir enige i denne tråd, da der er utrolige mange måder at tolke intelligens og følelser på.. og heldigvis for det
jun 2010
Hov glemte at skrive hvem det var til
Gider ik gå det hele igennem mere, det kan ikke betale sig
Men nej man skal ikke være enig, det er jo også derfor jeg skriver at der heldigvis er mange måder at tolke tingene på
For det ville da være ret kedeligt hvis alle var enige
mar 2007
mar 2007
mar 2007
"Der findes mange definitioner og forståelser af ordet "intelligens". Nogle opfatter et menneskes intelligens som den totale sum af alle dets mentale egenskaber og færdigheder. Andre definerer det som evnen til at tænke abstrakt. Andre igen mener, at intelligens er et udtryk for i hvor høj grad man behersker de færdigheder som ens eget samfund ser op til."
Altså, der er ekstremt mange vurderinger af hvad intelligens er, derfor kan man ikke rigtig sige eller måle hvem der er det eller ikke. (Kun efter personlig mening selvf)
Informationen er taget fra Mensa.dk
Dette relaterer jeg til "Intelligens fordrer at man er i stand til at forestille sig tingene anderledes og agere ud fra det." som du siger.
mar 2007
jun 2008
Følger: 1 Svar: 2
Jeg så kun starten af den...
Jeg bliver altid så ked af det, hvis jeg ser en død kat.
Har selv haft en kat der blev kørt ned...
Hun havde sig en rigtig god ven, der ofte kom forbi for at "lege" med hende.
En nat var hun helt ustyrlig, fordi han gik rundt udenfor. Og da der ikke var mange timer til jeg skulle op og på arbejde blev hun lukket ud...
Hun kom desværre ikke hjem igen da jeg stod op... Og så fik jeg det bare rigtig skidt... Var sikker på at der var sket hende noget...
Men jeg skulle på arbejde... Da jeg kørte hjem fra arbejde om eftermiddagen fik jeg en pludselig fornemmelse af, at jeg skulle køre en anden vej hjem... Ved godt at det lyder underligt... Men det er så sandt, som det er skrevet...
Inden jeg kommer til den lille landsby jeg boede i på daværende tidspunkt. Så jeg på lang afstand at hun lå i vejkanten...Jeg vidst bare, at det var hende...
Og da jeg kommer derhen ser jeg til min overraskelse at hendes bedste ven ligger i græsset ved siden af hende.
Græsset var godt og grundigt lagt ned. Så han havde ligget længe der...
Jeg var selvfølgelig helt ude af den og bare græd og græd.... En flink mand kommer forbi og stopper op. Han hjælper mig med at få min døde lille kat ind i bilen. For hun skulle hjem og begraves...
Jeg tog selvfølgelig også hendes ven med og fik afleveret ham til hans familie...
I mange dage og uger efter hendes død kom han hver dag og kaldte på hende... Det er følelser og ikke mindst venskab mellem to fremmed katte...
Familien flyttede fra området. Så om han fik det bedre vides ikke....
sep 2011
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
mar 2007
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 74
jeg tror at mange dyr har en snert af medfølelse.. nok ikke på samme måde som os mennesker, men de har noget der minder om.. min kat kan osse fortælle mig, hvis jeg er ved at få migræne..
Bevis på at katte har følelser