2.247 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Julie D
Julie D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Efterlysning af orientalsk langhåret hunkat Efterlysning af orientalsk langhåret hunkat

Jeg er ny her - så håber jeg har lagt efterlysningen rette sted, ellers må en admin lige flytte den.

Jeg er i den rædsomme situation, at min skønne orientaler, nu har været forsvundet i næsten 5 uger ( forsvandt d- 2. sept. ) Hun forsvandt fra Odense SØ, og trods utallige efterlysninger i nærområdet, over 100 opslag i butikker og på lygtepæle ( med en dusør på 2000 kr ) efterlysninger hos dyrenes beskyttelse, kattens værn, ugeavisen, facebook ( både under "forsvundne dyr" - siden - og som en "del med alle du kender" efterlyning ) og gul og gratis - har ingen set hende.

Hun er en udekat på den måde, at hun lusker lidt rundt i haven, men aldrig forlader grunden. Hun er aldrig ude om natten - eller hvis jeg ikke er hjemme. og jeg har altid kunnet kalde hende til mig. Bor i et skønt naturområde - Der er stort set ingen trafik i området - Derfor har jeg altid været tryg ved at lade hende rende ude.

Min mor der bor få kilometer fra mig, indvilligede i, at bo hos mig og passe mine to katte, da jeg skulle en uge til Italien i slutningen af august. Hun kender katten og har selv den race - så hun kender deres behov. Hun fulgte mine "regler" for kattens udeliv, og alt gik fint ( omend hun da godt ku mærke katten savnede mig, og var mere interesseret i at komme ud end ellers ) indtil dagen hvor jeg skulle komme hjem. der forsvandt hun simpelthen, tre timer inden min hjemkomst- og er ikke set siden. Det er næsten ubærligt smiley

Hun - Mirja hedder hun - er en langhåret orientaler. steriliseret, trefarvet ( hvid på snude, poter, bryst og det mest af maven - og ellers rød og sort ) , har et lille fipskæg, orientalerens lille trekantede ansigt med ret store øre ( med øretatoveringer i begge ) halen er busket. Hun er meget tillidsfuld.
.
Hvis nogen har set hende eller tror de har, kan jeg kontaktes på telefon 31 60 42 32.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterlysning af orientalsk langhåret hunkat
  • #1   6. okt 2012 Jeg håber virkelig i finder hende igen! Vores indekat Missi er også forsvundet for to dage siden smiley

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#2   6. okt 2012 Tak. Det er simpelthen ubærligt, at miste en kat sådan. smiley

Håber også I finder jeres...

• #3   6. okt 2012 Godt du fandt ud af det. Nu er chancen for hun bliver fundet, da en lille smule større.

Krydser hvad jeg kan !

• #4   6. okt 2012 Øv, hvor er det trist smiley

Håber hun pludselig kommer hjem igen.
    jeg har en side med div gode råd om efterlysning af katte, samlet gennem tiden, se evt www.rosenly.dk

smiley

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#5   6. okt 2012 Tak skal I ha :S

Det er svært ikke at miste modet efter så lang tid - men synes jeg har gjort hvad jeg kunne.

• #6   6. okt 2012 Pyha, stakkels dig, Julie. smiley

Er hun ikke øremærket eller chippet? Og hvis hun er, har du tjekket at kontaktoplysninger i katteregister er korrekte?

Hvis hun ikke er mærket, så hold øje med annoncer på gul og gratis og dba osv.(nogen kunne have stjålet hende med henblik på salg)

Jeg krydser fingre og tæer for, at du får din kat hjem!

• #7   6. okt 2012 ÅRH, jeg kan bare lære at læse. Havde overset at hun har øretatoveringer.

• #8   6. okt 2012 kontakt dyrlæger og internater i området.. stil en kattebakke uden for med brugt grus (som lugter af hende) HUSK at kontakte hendes opdrætter er sikker på at vedkommende gerne vil havde besked

Åh jeg krydser fingre jeg opdrætter jo orientalsk langhår, så det rammer mit hjerte voldsomt..

• #9   6. okt 2012 Håber I får hende igen.
    Jeg har tilladt mig at lave en tråd om at hun savnes, på et andet forum, hvor jeg færdes

• #10   6. okt 2012 Skal nok kigge efter hende.

Så godt dit opslag i Rema1000 i centrum i dag - det var lige ved at falde ned, så hængte det lige ordentligt op igen.
    Krydser i mellemtiden!

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#11   7. okt 2012 Tak for alle jeres indlæg. Bliver helt rørt over dem. Der er jo ikke mange, udover kattemennesker, der kan forstå den store sorg det er at miste en kat, så det hjælper lidt at dele herinde.

Forsøger lige at besvare spørgsmål her.

Har kontaktet min egen dyrlæge - og Inges kattehjem. ( Hun er registreret i begge katteregistre, ) men vil kontakte andre dyrlæger i byen næste uge, så de er opmærksomme på hende, hvis de får hende ind.

Har strøet kattegrus ud, haft bakken stående ude og har nu, en transportkasse stående ude med et af hendes tæpper og noget tøj der lugter af mig.

Angående at kontakte opdrætter - så er hun købt i Tyskland - så jeg ved ikke, om det bliver for kompliceret at gå ind i en dialog med opdrætter om det ?

Eva - tak for din tråd på de kattegale. Har forsøgt at svare dig i en privatbesked. Håber du fik den ?

Thilde : Tak fordi du lige hængte sedlen op, smiley

• #12   7. okt 2012 Julie - Det har jeg, og har også allerede svaret tilbage smiley

• #13   7. okt 2012 Har du stemt dørklokker hos alle naboer i området og bedt dem se <b>grundigt</b> efter i deres garager og udhuse?
    Hun kan være blevet lukket inde sådant et sted, uden man har set det ... og folk kan have været på ferie og ikke have set dine efterlysninger.

Held og lykke!

• #14   7. okt 2012 Jeg ville foreslå, hvis du ikke allerede har gjort det at lægge sedler i alle dine naboers postkasser, med en efterlysning og en opfordring om at kigge i deres udhuse, garager, kældre og hvad de nu har af steder der er aflukket som hun kan være blevet lukket inde i, det er jo ikke alle der ser på opslag i butikkerne (jeg selv incl.), håber hun snart kommer hjem til dig igen.

Desværre skal du måske også overveje at kigge på marker i vejkanter m.m. det er jo også jagt sæson, så man ved aldrig om en jæger har taget fejl, det er sket før.

• #15   7. okt 2012 har lige delt den på fb, kender en del dernede fra smiley

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#16   7. okt 2012 Tak fordi I deler på FB !

Har brugt dagen på at dele sedler ud i naboers postkasser. Havde printet 100 ud allerede, da jeg læste Heidis indlæg - så lavede en lille håndskreven notits på nogen af dem, - om at de der bor i hus med garage, legehus, udhus osv - venligst ville kigge dem efter. Snakkede også med de folk jeg mødte, men ingen har set hende.

Så var der en pige der ringede om at hun mente af have set Mirja. At en tre-farvet kat der lignede min, var begyndt af komme en del i hendes nærområde de sidste par uger. Vi smsede lidt frem og tilbage - og jeg var selvfølgelig ude i området - der kun lå få kilometer fra mig - og kalde....Men det viste sig, det ikke var hende. Øv - det er næsten det værste. Når man får et håb, og det så viser sig, ikke at være hende. smiley

Men der er jo ikke andet at gøre, end at fortsætte søgningen. Jeg må ud med flere sedler i næste uge - og så kontakte dyrlægerne i Odense også...

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #17   7. okt 2012 smiley Håber du finder missen snart. Det er rædsomt når de forsvinder, og man ikke ved om der er sket dem noget smiley

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#19   7. okt 2012 Linda - tror ikke hun er i nærområdet ( med mindre nogen har hende og holder hende inde ) netop fordi jeg har sat så mange sedler op, at områdets drenge ledte meget i starten, pga den høje dusør.Børn fra skolerne i nærheden har også ledt, netop fordi jeg har sat sedler op der, og 2000 er sindsygt meget for mindre børn. Og fordi jeg tror hun ville komme hjem, hvis hun var i nærheden...

Jeg har aldrig set hende nærme sig biler. Faktisk har jeg indtryk af, hun er bange for dem, modsat feks min mors orientaler, der går ind i en hvilken som helst bil der er åben. Jeg sidder tilbage med følelsen af, der enten er sket hende noget ( men har selvfølgelig tjecket veje og grøfter løbende ) eller at hun er blevet stjålet. Hun ku nemlig godt finde på at gå med nogen hjem hvis de har snakket med hende eller leget med hende. Hun er ekstremt tillidsfuld, legesyg og meget kælen. :S

Og tak for alle jeres hilsner. Det ER faktisk ikke en ringe trøst. Det hjælper at kunne vende det med jer herinde. smiley

• #20   8. okt 2012 SH man kan for fan vel ikke tro en kat er uden ejer når katten er øretatoveret ??

• #21   8. okt 2012 Puha, det skær mig helt ind i hjertet.. Sikke en grim oplevelse. Krydser fingre for at din smukke kat kommer hjem til dig igen. Positive tanker og håb herfra!

• #22   8. okt 2012 SH jah jeg ved godt der er folk derude som ikke har den fjerneste ide om hvad der er dit og hvad der er mit, men lad os håbe det ikke hænger sådan sammen og katten dukker op igen..

• #23   9. okt 2012 hvis hun er fundet af et internat mener jeg at de fremlyser og forsøger at kontakte dig i 14 dage før de sælger hende videre, så hvor lang tid var du væk efter den 2

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#24   9. okt 2012 Line - jeg kom hjem d. 2. samme dag hun forsvandt ( altså hun forsvandt 3 timer inden jeg kom hjem ) og har været hjemme siden, så jeg har været til at kontakte, hele tidsrummet siden hun forsvandt.

Og ang. det med øretatovering, jamen så tror jeg også de fleste godt ved, at katten hører hjemme et sted, men nogen har jo problemer med hvad der er dit og mit - desværre. Og hun er en både smuk og rigtig skæg og dejlig kat - der kan charme de fleste. Jeg kan vældig godt se hende stjålet desværre...

Kontaktede de af Odenses dyrlæger, der ku kontaktes over mail i går. Kører ud med sedler til de andre en af dagene. Får kopieret 200 nye sedler i dag - som jeg så løbende må aflevere i naboers postkasser- når jeg får tid den næste uge. Jeg bor i et område hvor der er natur på den ene side og et kæmpe parcelhuskvarter på den anden, så de sølle 100 jeg var ude med forleden, rækker jo kun til de nærmeste vænger.

Og igen tak for alle hilsenerne...Det hjælper lidt, når det er svært at finde håbet frem. 5 uger er lang tid, når man intet livstegn har fået fra katten og ingen har set hende smiley

• #25   9. okt 2012 Julie - At komme nogle stykker i plastlommer og hænge op på lygtepæle eller lign. giver også god synlighed af efterlysningen smiley

• #26   9. okt 2012 Eva skriver:
    "Julie - At komme nogle stykker i plastlommer og hænge op på lygtepæle eller lign. giver også god synlighed af efterlysningen "

Og husk, åbningen nedaf (og klips sammen),så der ikke kommer regnvand ind på papiret
    smiley

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#27   10. okt 2012 Eva og Pia - det med sedler på lygtepæle var det første jeg gjorde da hun forsvandt.Tror - eller ved - ( for jeg købte 100 plasticlommer og de er alle brugt nu ) - at jeg har sat mere end 100 op. Jeg brugte forøvrigt ikke klips - men en bred tape i alle fire sider - og det har holdt fint, til trods for masser af regn og blæst, for kan se, at der stadig nu her 5 uger efter, hænger nogle af de første. Mange er dog blevet taget ned kan jeg se.

Det er også det der gør det så tungt. Jeg VED masser af mennesker har set mine sedler, for det har de sagt, når jeg har været på "nabo-walk" og spurgt om de har set hende, men ingen respons har jeg fået på sedlerne. Eller det har jeg jo - men det har altid drejet sig om andre katte.

Og så betaler jeg så prisen for at ha mit telefonnummer i avisen, på lygtepæle og på nettet.Vil spare jer for de frække smser - fremmede ligepludselig sender - men oplevede to tilfælde af telefonfis i dag. Første gang var det en dreng der ringede og sagde han havde min kat. Jeg var ude og ride, og måtte stoppe hest og ta hjelm af for at kunne snakke. Da jeg endelig var klar, sagde han bare han havde min kat, var helt sikker på det og så grinede han og smed røret på. Hmmm. Blev da noget overrasket over at børn virkelig kan være så stupide - men så var jeg da forberedt på den ubehagelige opringning der kom lidt senere. En anden dreng ringede og sagde at han havde min kat og den var død. Nu var jeg så skeptisk efter 1. opkald, så sagde at han ku da sende mig et billede af den, hvis det var tilfældet. Så sagde han, at han havde de lige her og at den var død og han ville ha de 2000 i dusør - så grinede han og smed røret på....Vor herre bevares altså...

Eva - har ikke fået skrevet til admin på kattegale endnu, men det står øverst på "to do" listen smiley Der er bare så meget lige nu...

• #28   10. okt 2012 Øv altså, at folk vil være sig det bekendt med sådan noget smiley
    Tankeløshed

• #29   10. okt 2012 jeg tager simpelhen hatten af for dig.. det er så flot den store indsats du gør og du kan ikke gøre meget mere..
    Jeg husker at jeg blev kontaktet vedrørende en olh (er en af de få i dk der opdrætter dem) om en olh på et internat i nærheden af KBH.den var også fra en udenlandsk opdrætter.. så det var pga den at jeg skrev som jeg gjorde..

Men det du gør er fantastisk og hvor har du været uheldig. Men ja du kan opleve meget underligt når du efterlyser katte.. Jeg kender flere som er blevet ringet op med folk der havde en killing der lignede, som vedkommende måtte få.. Men det drengene gjorde siger noget om deres opdragelse og at de nok ikke forstår at en kat kan havde værdi..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #30   10. okt 2012 Er du interesseret i en der kan kommunikere med dyr, som kan gejde sig ind på din kat mm. Så er hende her rigtig dygtig. Måske var det en mulighed.:-)

(link fjernet)

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#31   10. okt 2012 Tak alle sammen, for jeres søde kommentarer herine og jeres gode råd. Det har været en stor hjælp. Jeg tror simpelthen, jeg holder en pause med at opdatere om situationen på nettet. Har også flere gange i dag været udsat for crankcalls og underlige smser, fra folk, der ikk er fra fyn, kan jeg se når jeg tjecker, så de må jo finde mit nummer på nettet ??

Jeg er overrasket over, at noget så uskyldigt, som at søge efter en forsvunden kat, kan få andre menneskers ondskabsfuldhed til at vågne ?? Folk er sgu mærkelge...Men hvor om altng er, skifter jeg telefon nummer nu - og så lader jeg selvfølgelig en telfon være åben med mit nværende nummer, men den kan så slukkes, hvis folks opkald og smser blir for mærkelige.

Jeg lover at opdatere jer, hvis Mirja pludslig dukker op.;) Det krydser vi jo fingre jo hun gør smiley

• Julie D
    Julie D Tilmeldt:
    okt 2012

#32   10. okt 2012 Og tak Line for de pæne ord forøvrigt. Det luner smiley Men man kan jo ikke andet end gøre sit bedste.

Og Janne - tak for link smiley

Kommentér på:
Efterlysning af orientalsk langhåret hunkat

Annonce