Efterlysning af orientalsk langhåret hunkat Efterlysning af orientalsk langhåret hunkat
Jeg er ny her - så håber jeg har lagt efterlysningen rette sted, ellers må en admin lige flytte den.
Jeg er i den rædsomme situation, at min skønne orientaler, nu har været forsvundet i næsten 5 uger ( forsvandt d- 2. sept. ) Hun forsvandt fra Odense SØ, og trods utallige efterlysninger i nærområdet, over 100 opslag i butikker og på lygtepæle ( med en dusør på 2000 kr ) efterlysninger hos dyrenes beskyttelse, kattens værn, ugeavisen, facebook ( både under "forsvundne dyr" - siden - og som en "del med alle du kender" efterlyning ) og gul og gratis - har ingen set hende.
Hun er en udekat på den måde, at hun lusker lidt rundt i haven, men aldrig forlader grunden. Hun er aldrig ude om natten - eller hvis jeg ikke er hjemme. og jeg har altid kunnet kalde hende til mig. Bor i et skønt naturområde - Der er stort set ingen trafik i området - Derfor har jeg altid været tryg ved at lade hende rende ude.
Min mor der bor få kilometer fra mig, indvilligede i, at bo hos mig og passe mine to katte, da jeg skulle en uge til Italien i slutningen af august. Hun kender katten og har selv den race - så hun kender deres behov. Hun fulgte mine "regler" for kattens udeliv, og alt gik fint ( omend hun da godt ku mærke katten savnede mig, og var mere interesseret i at komme ud end ellers ) indtil dagen hvor jeg skulle komme hjem. der forsvandt hun simpelthen, tre timer inden min hjemkomst- og er ikke set siden. Det er næsten ubærligt
Hun - Mirja hedder hun - er en langhåret orientaler. steriliseret, trefarvet ( hvid på snude, poter, bryst og det mest af maven - og ellers rød og sort ) , har et lille fipskæg, orientalerens lille trekantede ansigt med ret store øre ( med øretatoveringer i begge ) halen er busket. Hun er meget tillidsfuld.
.
Hvis nogen har set hende eller tror de har, kan jeg kontaktes på telefon 31 60 42 32.
aug 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 318
okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Håber også I finder jeres...
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Krydser hvad jeg kan !
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Håber hun pludselig kommer hjem igen.
jeg har en side med div gode råd om efterlysning af katte, samlet gennem tiden, se evt www.rosenly.dk
okt 2012
Det er svært ikke at miste modet efter så lang tid - men synes jeg har gjort hvad jeg kunne.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Er hun ikke øremærket eller chippet? Og hvis hun er, har du tjekket at kontaktoplysninger i katteregister er korrekte?
Hvis hun ikke er mærket, så hold øje med annoncer på gul og gratis og dba osv.(nogen kunne have stjålet hende med henblik på salg)
Jeg krydser fingre og tæer for, at du får din kat hjem!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Åh jeg krydser fingre jeg opdrætter jo orientalsk langhår, så det rammer mit hjerte voldsomt..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Jeg har tilladt mig at lave en tråd om at hun savnes, på et andet forum, hvor jeg færdes
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Så godt dit opslag i Rema1000 i centrum i dag - det var lige ved at falde ned, så hængte det lige ordentligt op igen.
Krydser i mellemtiden!
okt 2012
Forsøger lige at besvare spørgsmål her.
Har kontaktet min egen dyrlæge - og Inges kattehjem. ( Hun er registreret i begge katteregistre, ) men vil kontakte andre dyrlæger i byen næste uge, så de er opmærksomme på hende, hvis de får hende ind.
Har strøet kattegrus ud, haft bakken stående ude og har nu, en transportkasse stående ude med et af hendes tæpper og noget tøj der lugter af mig.
Angående at kontakte opdrætter - så er hun købt i Tyskland - så jeg ved ikke, om det bliver for kompliceret at gå ind i en dialog med opdrætter om det ?
Eva - tak for din tråd på de kattegale. Har forsøgt at svare dig i en privatbesked. Håber du fik den ?
Thilde : Tak fordi du lige hængte sedlen op,
jun 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hun kan være blevet lukket inde sådant et sted, uden man har set det ... og folk kan have været på ferie og ikke have set dine efterlysninger.
Held og lykke!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Desværre skal du måske også overveje at kigge på marker i vejkanter m.m. det er jo også jagt sæson, så man ved aldrig om en jæger har taget fejl, det er sket før.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
okt 2012
Har brugt dagen på at dele sedler ud i naboers postkasser. Havde printet 100 ud allerede, da jeg læste Heidis indlæg - så lavede en lille håndskreven notits på nogen af dem, - om at de der bor i hus med garage, legehus, udhus osv - venligst ville kigge dem efter. Snakkede også med de folk jeg mødte, men ingen har set hende.
Så var der en pige der ringede om at hun mente af have set Mirja. At en tre-farvet kat der lignede min, var begyndt af komme en del i hendes nærområde de sidste par uger. Vi smsede lidt frem og tilbage - og jeg var selvfølgelig ude i området - der kun lå få kilometer fra mig - og kalde....Men det viste sig, det ikke var hende. Øv - det er næsten det værste. Når man får et håb, og det så viser sig, ikke at være hende.
Men der er jo ikke andet at gøre, end at fortsætte søgningen. Jeg må ud med flere sedler i næste uge - og så kontakte dyrlægerne i Odense også...
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
okt 2012
Jeg har aldrig set hende nærme sig biler. Faktisk har jeg indtryk af, hun er bange for dem, modsat feks min mors orientaler, der går ind i en hvilken som helst bil der er åben. Jeg sidder tilbage med følelsen af, der enten er sket hende noget ( men har selvfølgelig tjecket veje og grøfter løbende ) eller at hun er blevet stjålet. Hun ku nemlig godt finde på at gå med nogen hjem hvis de har snakket med hende eller leget med hende. Hun er ekstremt tillidsfuld, legesyg og meget kælen. :S
Og tak for alle jeres hilsner. Det ER faktisk ikke en ringe trøst. Det hjælper at kunne vende det med jer herinde.
jan 2012
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
jan 2012
aug 2006
okt 2012
Og ang. det med øretatovering, jamen så tror jeg også de fleste godt ved, at katten hører hjemme et sted, men nogen har jo problemer med hvad der er dit og mit - desværre. Og hun er en både smuk og rigtig skæg og dejlig kat - der kan charme de fleste. Jeg kan vældig godt se hende stjålet desværre...
Kontaktede de af Odenses dyrlæger, der ku kontaktes over mail i går. Kører ud med sedler til de andre en af dagene. Får kopieret 200 nye sedler i dag - som jeg så løbende må aflevere i naboers postkasser- når jeg får tid den næste uge. Jeg bor i et område hvor der er natur på den ene side og et kæmpe parcelhuskvarter på den anden, så de sølle 100 jeg var ude med forleden, rækker jo kun til de nærmeste vænger.
Og igen tak for alle hilsenerne...Det hjælper lidt, når det er svært at finde håbet frem. 5 uger er lang tid, når man intet livstegn har fået fra katten og ingen har set hende
jun 2006
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
"Julie - At komme nogle stykker i plastlommer og hænge op på lygtepæle eller lign. giver også god synlighed af efterlysningen "
Og husk, åbningen nedaf (og klips sammen),så der ikke kommer regnvand ind på papiret
okt 2012
Det er også det der gør det så tungt. Jeg VED masser af mennesker har set mine sedler, for det har de sagt, når jeg har været på "nabo-walk" og spurgt om de har set hende, men ingen respons har jeg fået på sedlerne. Eller det har jeg jo - men det har altid drejet sig om andre katte.
Og så betaler jeg så prisen for at ha mit telefonnummer i avisen, på lygtepæle og på nettet.Vil spare jer for de frække smser - fremmede ligepludselig sender - men oplevede to tilfælde af telefonfis i dag. Første gang var det en dreng der ringede og sagde han havde min kat. Jeg var ude og ride, og måtte stoppe hest og ta hjelm af for at kunne snakke. Da jeg endelig var klar, sagde han bare han havde min kat, var helt sikker på det og så grinede han og smed røret på. Hmmm. Blev da noget overrasket over at børn virkelig kan være så stupide - men så var jeg da forberedt på den ubehagelige opringning der kom lidt senere. En anden dreng ringede og sagde at han havde min kat og den var død. Nu var jeg så skeptisk efter 1. opkald, så sagde at han ku da sende mig et billede af den, hvis det var tilfældet. Så sagde han, at han havde de lige her og at den var død og han ville ha de 2000 i dusør - så grinede han og smed røret på....Vor herre bevares altså...
Eva - har ikke fået skrevet til admin på kattegale endnu, men det står øverst på "to do" listen
jun 2006
Tankeløshed
aug 2006
Jeg husker at jeg blev kontaktet vedrørende en olh (er en af de få i dk der opdrætter dem) om en olh på et internat i nærheden af KBH.den var også fra en udenlandsk opdrætter.. så det var pga den at jeg skrev som jeg gjorde..
Men det du gør er fantastisk og hvor har du været uheldig. Men ja du kan opleve meget underligt når du efterlyser katte.. Jeg kender flere som er blevet ringet op med folk der havde en killing der lignede, som vedkommende måtte få.. Men det drengene gjorde siger noget om deres opdragelse og at de nok ikke forstår at en kat kan havde værdi..
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
(link fjernet)
okt 2012
Jeg er overrasket over, at noget så uskyldigt, som at søge efter en forsvunden kat, kan få andre menneskers ondskabsfuldhed til at vågne ?? Folk er sgu mærkelge...Men hvor om altng er, skifter jeg telefon nummer nu - og så lader jeg selvfølgelig en telfon være åben med mit nværende nummer, men den kan så slukkes, hvis folks opkald og smser blir for mærkelige.
Jeg lover at opdatere jer, hvis Mirja pludslig dukker op.;) Det krydser vi jo fingre jo hun gør
okt 2012
Og Janne - tak for link
Efterlysning af orientalsk langhåret hunkat