lille burma killing {{forumTopicSubject}}
så er jeg allerede på banen igen med nye spørgsmål :o))
jeg skrev forleden at jeg skulle have en lille hellig burma killing og glæden var stor da jeg hentede ham fredag morgen,, så fin og dejlig han var/ er.. hentede ham i et pænt hjem, alt virkede på alle måder seriøst og i den fineste orden.
igår herhjemme hang han på os konstant og vil hverken spise eller "se" sit nye hjem, kun være i arme,, tænkte åh bette pus, men sådan er en bima måske???
han kastede op meget tidligt imorges og havde endnu intet spist her, men forklaringen lå i hans opkast, han havde fået spist lidt plastic i sit tidligere hjem som nu kom op...
hmmmm tænkte også allerede igår aftes at han var/er en meget lille fyr, men ok jeg har altid været en der har overtaget/reddet katte før så kender ikke lige ved øjemål størrelsen på en 12ugers killing.. ,, men vi har vejet ham og han vejer kun 850 gram,, mistanken er der,, er han kun 8 uger??? skyndte mig afsted idag og tømte en dyrehandel for al det bedste til ham og han har spist godt idag:o))) nå men har styr på al det fysiske, men hvad med det psykiske hvis han kun er 8 uger og jeg er blevet taget "røven" på....,, han vil være meget tæt hele tiden,, dejligt hvis det er fordi han er sådan men kan det være fordi han er taget for tidligt fra moderen og hvordan hjælper jeg ham så bedst videre herfra..
har selvfølgelig og tænkt at komme til dyrlæge med ham meget snart...
håber i har et på gode råd til mig,, på forhånd tak:o))))
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 6
sep 2012
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Det vil KLART være det bedste for ham (og jer)
Hvis han er meget tynd og knoglet at mærke på, så kan det også være at han er underernæret i stedet...
(Og PS - køb hos en reg. opdrætter næste gang i stedet, og brug noget tid på at finde et sted I har god kemi med, så I har råd og vejledning og IKKE kommer ud for det her én gang til :))
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Du kan også runde dyrlægen med ham. Han kan ud fra killingens tænder vurdere dens alder. I denne situation ville jeg under alle omstændigheder gøre det, især fordi den er meget tynd og knoglet.
At killingen konstant vil hænge på dig, er tegn på, at den er meget utryg og højst sandsynligt kommer for tidligt væk fra sin mor og sine søskende.
Men som sagt - tag til dyrlægen med den og er den for ung (eller syg), vil jeg stærkt anbefale dig at levere den tilbage og sige, du henter den, når den er gammel nok (og rask).
Det er selvfølgelig først og fremmest for killingens skyld, men også for din.
Du kan nemlig risikere, at den ellers senere udvikler adfærdsforstyrrelser.
Held og lykke!
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Har du ikke fået noget information om ham, hvornår han er født fx?
Har du ikke fået en sundhedsbog, hvor der står info om ham?
Er han vaccineret fra 'opdrætter'?
Jeg synes du skal prøve at ringe til dem og PÆNT fortælle at du tror han ikke er 12 uger og du er bange for at han ikke er rigtig rask og taget for tidligt fra sin mor og søskende. Du kan så bede om at de tager ham hjem igen til han (mindst) er de lovpligtige 12 uger samt rask.
Hvis det er et 'pænt' hjem, som du skriver vil de (forhåbentlig) også det bedste for deres killinger og hjælpe dig.
Håber i finder en god løsning for den lille
sep 2012
jeg starter nu med som det første at tage ham med til dyrlæge hurtigt..
vil lige for at sige lidt positvit i al det her fortælle at han nu guffer royal canine tørkost på livet løs,, springer rundt og leger i skrivende stund og er alt i alt godt tilpas.. han er renlig og opfører sig nu som en "rigtig" klar bette killing så tager lige dyrlægen med på råd:o)))
lille burma killing