758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kattemad - tørfoder eller kallun? Kattemad - tørfoder eller kallun?

Hej søde KG'er.

Efter jeg måtte sige farvel til min 4 uger gamle killing, Skipper, har jeg fået en ny baby, på 12 uger, James. Nu vil jeg selvfølgelig ham det bedste.

Hvad er bedst at fodre med? Han er vild basse, og skal være indekat de første 5-6 måneder, så ved ikke om jeg skal købe foder efter dette?

Håber I kan hjælpe mig :o)

Mange solskins hilsner Line & James

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattemad - tørfoder eller kallun?
  • #1   8. okt 2012 Og I må endelig sige til hvis I mangler noget mælke erstatning til killing. Nåede ikke at bruge det til skipper, da han ikke ville spise til sidst smiley

• #3   8. okt 2012 Syntes at jeg har læst et sted, at katten først kan finde rundt når den er 6 måneder gammel? Noget med steds sans?

Men tak for dit svar! :o)

• #5   8. okt 2012 Årh ja, det har jeg slet ikke tænkt på smiley
    Men tror lige at jeg lader ham blive inde vinteren over. Bor i lejlighed i byen, så :o) lidt overbeskyttende er jeg vel!

• #7   8. okt 2012 tillykke med lille James. Jeg vil anbefale at du giver ham killingefoder fra et af de "gode" mærker. Derudover mener jeg også at det er en god ide at give råt kød eller dåsemad mindst en gang dagligt. Husk at han altid skal have fri adgang til tørkost, du skal IKKE fodre 3 gange dagligt, som der kan stå på pakken. Du skal heller ikke stole på mængden der står på poserne. Bare lad skålen være fyldt.

• #8   8. okt 2012 Marianne, tak for det fine svar!
    Hvilket killing mærke vil du så anbefale?

Og hvilken dåse mad? Når du siger råt kød, hvor skal jeg købe det henne?

Undskylder de mange spørgsmål smiley

• #9   8. okt 2012 Applaws har en killingevariant, ellers så er foder som orijen, acana og porta 21 egnet til katte i alle aldre. Vådfoder LUX fra Aldi er godt og billigt, og råt kød kan du bare skære lidt fra hvad du nu har i køleskab/fryser. smiley

Og hvor er han sød, ham James. Tillykke med ham!

• #10   8. okt 2012 **Bor i lejlighed i byen**

I opgang? Kan katten så selv komme ind igen?

Fri adgang til godt tørfoder. Og vådfoder (skift genre mellem kød, fisk, dåsemad, vådposer) dagligt.

Se evt. de hundredvis af tråde, der har været om foder.

Kallun har jeg aldrig hørt om at man giver til katte, men hvis de kan li' det, så er det vel ok som vådfoder engang imellem. Jeg ville dog nok ikke selv give det - synes det er hundemad, og stinker værre end det værste kattemad.

Og tillykke med den nye kat. Han ser dejlig ud smiley

• #11   8. okt 2012 Tinka - ja i opgang, han kan ikke selv gå ud og ind, men sige til. Vi har snakket om at vi vil have en kattelem op ( vi er kun to i opgangen, 3 katte i alt) men vi ved ikke endnu om vi må for udlejer.

De har dig adgang til kælder rum med vand og foder smiley

• #12   8. okt 2012 Kallun er kun ko-mave, det kan de ikke leve af udelukkende smiley

• #13   8. okt 2012 *Line og James* dvs smiley jeg vil anbefale at købe killingefoder af enten mærket Royal Canin, Hills eller Applaws. Råt kød giver du bare det i selv skal have til aften. En god og samtidig billig dåsemad er LUX, du kan købe i Aldi.

Kommentér på:
Kattemad - tørfoder eller kallun?

Annonce