{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Simba' skab klar til urnen.
  • #1   9. okt 2012 Jeg beundrer dig for at du kan have Simba stående i sådan et smukt skab til ære og værdighed, jeg ville have sværere ved at komme mig over tabet hvis jeg skullle se på den dagligt.

    Et smukt dekoreret skab!!!

    TR:
    Hvad døde den egentligt af?


  • #2   9. okt 2012 Simba har været sådan en stor del af mit liv, så jeg ville have sværere ved at grave ham i jorden i en have som man alligevel en dag flytter fra. smiley
    Han var mit et og alt, så han fortjener dette.

    Hans nyrer var ved at stå af pga. hans alder (18½år). Og han kunne ikke spise længere, tandkødet var hævet, han savlede og der løb betændelse ud af munden på ham. Han hang med hovedet og livslysten var helt væk. Dyrlægen gav os valgmuligheden mellem at få ham aflivet med det samme, eller se ham lide sig selv ihjel på omtrent to dage.
    Så beslutningen var åbenlys. Selvom det var super hårdt, så stod jeg med hans hoved hvilende i min hånd og hans pote i den anden, lige til sidste hjerteslag. Han fik kys, kærtegn og kærlige ord lige til det sidste.


  • #4   9. okt 2012 Lone J
    Ja, det gjorde han smiley
    Hans tviliing Sally lever også stadig i bedste velgående.


  • #6   9. okt 2012 TR
    Jamen når nu Simba blev så gammel, så har han også haft det godt!
    Dejligt at tvillingen lever endnu.
    Håber at den når de 20:)


  • #7   9. okt 2012 Lone J
    Ja, det tror jeg skam det er.
    Mange tak, det varmer. smiley

    Marianne
    Ja, det har han ihvertfald, det tvivler jeg ikke et sekund på! smiley
    Sally må meget gerne blive 20, men tror også hun gør. Hun er stadig livlig, legesyg og glad på trods af hun er 18½ år gammel. smiley


  • #8   9. okt 2012 Heidi
    Mange tak. smiley


  • #10   9. okt 2012 Nanna N
    Dejligt at hører der er andre som også har gjort det samme.
    Synes bare det var den eneste rigtige løsning for mig. smiley
    Og tak for rosen. smiley


  • #11   9. okt 2012 Ehm er datoen ikke forkert? Vi har endnu ikke d. 27/10-2012. smiley

    Smukt skab til en smuk kat.


  • #13   9. okt 2012 Lone A
    Jo, mente den 27/9. Kludre lidt i det. smiley
    Og tak. smiley

    PunkPerry
    Mange tak. smiley


  • #15   9. okt 2012 Rosa T
    Jeg kondolere. smiley
    Nej, det er ikke spor sjov. Slet ikke når man er så tæt knyttet.


  • #16   10. okt 2012 Jeg synes det er flot. Det er en højt elsket hustiger og barndomsven værdigt.

  • #17   10. okt 2012 Sikke et flot skab til minde om smukke simba smiley

  • #18   10. okt 2012 Meget meget smukt...
    Der er ligesom noget "himmelsk" ved den måde lyset falder på..


  • #19   10. okt 2012 Cathrine og Mimi
    Det er nemlig Simba værdigt. smiley

    simone L
    Mange tak. smiley

    Lotte & Rødderne
    Mange gange tak.
    Ja, lyset falder smukt. Men da vi købte skabet (kæresten og jeg) så blev vi enige om at der skulle sættes lys op, samt en masse fine figure og billedrammer som jeg har fået købt mens jeg venter på at urnen kommer tilbage.
    Det giver mig ro i sindet at kunne kigge på det skab hver dag.


  • #20   10. okt 2012 Jeg synes det er en meget smuk tanke..
    Og jeg sidder også selv lidt og roder med om jeg skal gøre noget lignende, den dag min prinsesse ikke længere er her..

    Men den tid, den sorg..
    Hun er kun 3½ år, så jeg har forhåbentlig mange år endnu til at finde ud af det..


  • #21   10. okt 2012 Lotte & Rødderne
    Jeg husker som var det igår at jeg sad som 9årig og græd i min seng, hvorpå min ældste storebror kom ind og spurgte hvad der var galt. Derpå svarede jeg at jeg var bange for den dag at jeg skulle miste Sally & Simba, og min bror trøstede mig med at vi skal nyde det så længe vi har dem vi elsker og holder af, og ikke tage sorgen på forskud. Derefter tilføjede han at de ville leve mange mange år endnu, og det har de også fået lov til. smiley

    Du skal selvfølgelig ikke tænke på at miste, men det er godt at være på forkant med hvad man vil stille op når dagen kommer, specielt hvis man står med beslutningen lige pludseligt uden at have set det komme.
    Jeg var ikke klar over at jeg skulle sige farvel til Simba da jeg tog ham til dyrlægen, og det overraskede mig gevaldigt hvad dyrlægen sagde (selvom jeg inderst inde vidste at den tid skulle komme). Men jeg har altid sagt fra jeg var lille, at jeg ikke ville have dem gravet ned i haven. Det har mine forældre altid syntes var lidt langt ude.
    Og da jeg stod der grædende med min mor som også var sønderknust, og dyrlægen spurgte hvad vi ville have gjort med ham, sagde jeg at jeg sagtens kunne grave ham ned i haven, for alt andet ville være på min mors regning eftersom det var deres kat og at jeg ikke bor hjemme. Men min mor var ligeglad, hun vidste hvor inderligt højt jeg elsker Simba, og da hun stod i selve situationen forstod hun hvor meget det betød. Så hun tømte lige dankortet for at forevige Simba i en glaseret urne.
    Hun synes stadig det er hårdt at tænke på at jeg kommer til at have asken stående, men for mig er det et lille smil til hverdagen. For at huske og mindes den dejlige kat som jeg er opvokset med.
    Alt i alt syntes jeg det er okay at tænke over det, for på selve dagen kan man risikere at træffe et forkert valg fordi det hele er så surealistisk lige pludseligt.
    Selvfølgelig vil jeg kunne grave Simba ned hvis det var det jeg fik lyst til, selvom det er en glaseret urne, så skal den bare smadres i jorden.
    Men hvis man graver katten ned er der ingen vej tilbage jo.
    smiley

    S H
    Mange tusind gange tak. Det kan godt være hårdt at se på skabet og vide at det er det sidste jeg kan bruge til at føle Simba nær mig, men det hjælper på sorgen at kunne ære ham på denne måde. smiley


  • #22   11. okt 2012 Jeg har gået og tænkt meget på at få lavet en mindeperle, når tiden engang kommer..
    Jeg ved godt det er mange penge, men jeg tror faktisk jeg er villig til at betale prisen, når dagen engang kommer..

    http://www.mindeperlen.dk/Default.aspx?ID=32

    Nogen mener at det er at spille på folks følelser, med de priser..
    Men der er jo heller ingen der siger at man skal have det lavet med det samme, man har mistet sit kæledyr, hvis man alligevel havde tænkt sig at gemme asken..


  • #23   11. okt 2012 Lotte & Rødderne
    Det synes jeg også er rigtigt fint.
    Jeg blev også lidt skuffet da jeg researchede da jeg kom hjem.
    For jeg burde kunne have valgt farve på urnen, samt få indgraveret en tekst.

    Men ja, kan godt se priserne er lidt pebret. Men til gengæld er det også det værd i sidste ende,
    Aflivningen 1000 kr.
    Ene kremering 1000 kr.
    Glaseret urne 200 kr.
    Lille perle 950 kr.
    Stor perle 1050 kr.
    Duo perle (to farvet) 1200 kr.



  • #25   11. okt 2012 PunkPerry
    Prisen er stadig pebret, men det ændre selvfølgelig ikke på valget.
    Det var sådan set mere det jeg mente.


  • #27   11. okt 2012 PunkPerry
    Det er jeg skam godt klar over. Det er lige knap en måned siden vi fik begravet min morfar også. Så har set mere end rigeligt til priserne. smiley



  • #29   11. okt 2012 PunkPerry
    Ja, det er slet ikke nemt.
    Året lagde ud med at vores ene marsvin gik bort, samtidigt blev min morfar indlagt på hospitalet, han fik konstateret kræft som han ikke ville kunne kæmpe imod. 3 måneder senere var det allerede slut.. Og nu er det 2 uger siden jeg måtte sige farvel til min højt elskede Simba på 18½ år. smiley
    Vil lige tilføje jeg aldrig har mistet før, så det har været nogle hårde måneder det sidste stykke tid.


  • #31   11. okt 2012 PunkPerry.
    Det er en forfærdelig og ikke mindst uretfærdig sygdom..


  • #33   11. okt 2012 Ja. Det er slet ikke humant. smiley
    Men jeg er ked af at hører du har mistet så meget.


  • #35   11. okt 2012 PunkPerry
    Ja, sådan tror jeg de fleste har det. smiley


  • #36   11. okt 2012 Ej for satan. Sidder helt og fælder tårer over dit lange indlæg TR. Jeg har også siddet og været helt knust da jeg var mindre, når det gik op for mig at min hund ikke ville leve for evigt og så BUM! - fra det ene minut til det andet er de væk.

    Det er hårdt at elske nogen så meget, og umuligt at lade være, men fantastisk at have haft en pelset ven så nær gennem mange år smiley


  • #37   11. okt 2012 Cathrine og Mimi.
    Ja, tanken kommer altid forbi og banker på. Og når det så sker, så er det så sureallistisk som noget kan være. smiley

    Det er nemlig hårdt at elske, men uden den kærlighed havde livet nok ikke været det samme. Og vi alle er sat hertil med et formål, og vi slipper alligevel aldrig levende fra det. smiley


  • #38   11. okt 2012 Så sandt, så sandt smiley

  • #39   12. okt 2012 Hejsa.. åh hvor jeg føler med dig, d. 15 juli måtte jeg gå den tunge vej og få min smukke & dejlige Wolfie som jeg havde haft i 13 år aflivet, hun havde været indlagt på dyrehospitalet men da hun kom hjem blev det værre igen, det er det værste jeg har været udefor, troede aldrig jeg ville holde op med at tude, jeg fik hende også kremeret og hjem i en urne,men det er først for et par dage siden jeg stillede den på den hylde jeg havde købt til formålet..
    Det er et utroligt smukt skab også med de lys, hvor har du købt det ? jeg skal nemlig til at finde på en anden løsning end hylden. Da Wolfie var gået over på den anden side sagde jeg ALDRIG mere kat men jeg skiftede mening og har været i Svendborg og valgt de dejligste Norske skovkatte killiger en han & en hun som jeg får midt i november og derfor skal urnen væk fra hylden så de ikke vælter den ned.
    Forøvrigt kan jeg varmt anbefale den opdrætter jeg får dem fra, de 6 killinger er alle så harmoniske - ikke bange for fremmede og så vokser de op i de dejligste omgivelser som en del af familien. Jeg bor godt nok i københavn men det er den lange rejse værd at få dem derfra, her er linket til websiten hvis nogle skulle være interesseret www.chrisycat.dk/index.htm jeg kan ikke vente på at det bliver november smiley


  • #40   12. okt 2012 Sanne R
    Tak for din ros. Jeg sidder desværre over mobilen nu, så det bliver ikke et langt svar. Skabet er købt i jysk for 349,- og lyset er bestilt hjem fra Frankrig. Kan ikke huske hjemmesiden, men kan sende dig et link næste uge når jeg kommer på min pc. Hånden med engel (som i øvrigt står for tryghed og beskyttelse) samt englevinge rammen kan jeg også sende et link til, der er et stort udvalg af smukke figurer. Hvor er det alligevel rart at hører at det kan inspirere smiley


  • #41   13. okt 2012 Hej TR & SH
    1000 tak for jeres svar det vil jeg tjekke ud & TR det vil være dejligt hvis du vil skrive de der links i næste uge smiley
    God weekend


  • #42   13. okt 2012 S H
    Dem jeg bestilte fra Frankrig er også batteridrevet med 100timers holdbarhed for 3 batterier. 30,- pr stk smiley
    Skriver de links i en pb.
    God weekend til dig også!


Kommentér på:
Simba' skab klar til urnen.

Annonce