"Bare en kat" - en øjenåbner {{forumTopicSubject}}
Hvor kan man bare nogle gange blive træt af at høre folk sige : Jamen det er jo bare en kat. De forstår simpelthen ikke hvad" bare en kat" betyder for mig...
Fra tid til anden fortæller folk mig:"Op med humøret - det er "bare en kat" eller "Det er mange penge for "bare en kat". De forstår ikke en rejse jeg har gennemgået, de timer jeg har brugt, og de penge der er involveret i "bare en kat".
Nogle af mine mest stolte øjeblikke er kommet omkring "bare en kat".Mange timer er gået hvor mit eneste selskab var "bare en kat". Og aldrig har jeg følt mig krænket.
Nogle af mine sørgeligste øjeblikke har været som følge af "bare en kat", og de dage i mørket hvor jeg har grædt, har "bare en kat" altid været ved min side. "Bare en kat" gav mig trøst til at overvinde de dage der måtte komme.
Hvis du syntes at det er "bare en kat" vil du måske også forstå sætninger som "bare en ven", "Bare en solopgang" eller "bare et løfte"."Bare en kat" bringer mig et fantastisk venskab, tillid og ubegrænset glæde. "Bare en kat" bringer den medfølelse og tålmodighed jeg har brug for, for at blive et bedre menneske. På grund af "bare en kat" kan jeg finde på at stå tidligt op, gå en lang tur og se med oprejst pande imod fremtiden. Så for mig, og folk som mig er det ikke "bare en kat". Men håb og drømme om fremtiden, glade minder fra fortiden og den rene glæde af øjeblikket.
"Bare en kat" bringer det bedste frem i mig og får mine tanker væk fra mig selv og dagens bekymringer. Jeg håber at folk en dag kan forstå at det ikke er "bare en kat", men noget der gør mig glad, og holder mig og menneskeheden fra at være "bare et menneske".
Jeg, synes at "bare en kat" er meget mere! En ven for livet, man kan føle sig mere lykkelig med end med nogen anden noget sted ... Er sikker på, at rigtig mange kan sige det samme.... Vores mitter er skutte "bare en kat", jeg elsker min kat overalt, og folk skal huske at når de kommer i mit hjem, så SKAL "bare en kat" være her, de andre MÅ være her, og der er en væsentlig forskel...
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
jan 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2012
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 38
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 74
Hører også tit det er bare en kat.. og nej, det er faktisk min ven/familie du taler om..
Blir TOSSET, når min kæreste siger "afliv kræet, det er jo bare en kat" - han siger det bare for at drille, han elsker vores katte.. men jeg blir bare så tosset og beder ham om at holde sin store lede mund i.. nok er min den ene kat, efterhånden temmelig dyr i drift, men han er min lille skat..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Jeg fandt den på facebook om "bare en hund" og skrev den om..
Men smukt, det er det..
Og det siger bare ALT!
okt 2007
Men det er lige så meget folk uden dyr synes jeg..
Men jeg oplever også ofte katteejere med den tankegang...
Dem der kun har kattene for at holde mus og rotter væk, de ser dem ikke som familiedyr, men nyttedyr..
Og så bliver de desværre til "bare en kat"...
Hvis den dør, anskaffer man sig jo bare en ny, man kan alligevel få kastet 10 i nakken når man spørger efter 1...
okt 2007
Men kender en håndfuld af dem...
Og jeg kan se hvilket bånd de har til deres hund, og hvilken glæde den giver dem..
Det er præcis som at se en katteejer (der går op i sin kat selvfølgelig) og dennes forhold til sin kat...
okt 2007
Det ved jeg nu ikke, jeg synes mine katte strutter af personlighed..
Man skal nok kende det enkelte dyr for at sige hvor meget personlighed de har..
Nogle synes jo også at marsvin er "bare en gnaver"...
Men jeg havde engang et marsvin som jeg havde et meget stærkt bånd til..
Det var som om hun forstod alt hvad jeg sagde, og hun kunne også 2-3 tricks, samt lystrede sit navn..
Jeg tror på at et dyr er hvad man gør det til - om det så er en kat, hund, ko, gris, mus.. You name it
jan 2012
Jeg kan selv godt lide hunde, vil aldrig selv have en men kan godt lide dem, men jeg kan ikke lade være med at syntes hunde er lidt dumme, for de er pleasere, de gør alt hvad deres ejer beder den om, de er ikke selvstændige som en kat, men det er nok for di jeg selv er et selvstændigt menneske. Men det betyder jo ikke at jeg ikke kan lide hunde eller forstår at hunde ejere holder lige så meget af deres hund som jeg gør af min kat
okt 2007
Jeg tror desværre det bunder i at mange grundejere har set sig gale på kattene, der render og skider og pisser i deres bede og sætter beskidte poter på deres nyvaskede biler...
For hundeejerne sender jo sjældent deres "glubske rovdyr" efter en uskyldig hare..
Nej, for det er jo synd...
okt 2007
Også derfor jeg ikke selv er så meget hundemenneske..
Jeg synes hunde er for "klister" og afhængige af deres ejere
Jeg elsker kattens selvstændighed, samtidig med at den (de fleste) har et behov for at være social med mig
jan 2012
Dog er jeg nød til at nævne at min bedste ven da jeg var teenager var min morbrors hund (han var vores nabo) jeg brugte hver eftermiddag efter skole med at gå en lang tur med ham gennem skoven og de ture savner jeg, men havde den gang nok også mere behov for selskab og var mindre selvstændig end nu..
Men savner og elsker stadig den hund han var helt speciel, hehehehe lige som alle mine katte i tidens løb......... Hov der har vi den igen, den der med hvad vi selv har haft og har
okt 2007
Jeg var hende den sære, som ingen kunne lide..
Så jeg valgte at lægge min tillid og alle mine dybeste hemmeligheder hos den er lille pelsede hund..
Hun gik bort for næsten 7 år siden, og jeg savner hende stadig...
Men jeg har bare ikke selv lysten til at være hundeejer nu, dengang var hunden jo mine forældres ansvar, og jeg lavede kun "alt det sjove" arbejde i forbindelse med det at have hund...
Om jeg nogensinde kommer til at få hund, må tiden jo vise..
Men lige nu er jeg ikke klar til det..
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 131
Kaj Munk har skrevet den her om hunden, den er jeg helt vild med:
“Bare en hund”, er der mennesker, der siger
Er det bare, at et andet liv har sluttet sig til mig,
at en hale klapper i gulvet af glæde ved at høre min stemme,
at en snude fortroligt stikker sig ind i min hånd,
at to øjne røber mig verdener af tillid og hengivenhed."
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
okt 2007