{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.422 visninger | Oprettet:

vibeke a
vibeke a
Tilmeldt:
12. jan 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34

hun kat kan ikke lide andre katte {{forumTopicSubject}}

hej vi er et par der er flyttet sammen, min kærestes katte er søde og rare med min hun kat er noget mobset over at hun skal være her sammen med to andre, nogen dage kan de godt sidde ved siden af hinanden men så tager pokker ved hende og knurre osv. hun vil ikke spise ordenlig og drikker slet ikke nok, og der er ikke fordi de to andre går og jager hende noget, men hun har kabret sofen og hun vil helst ikke fra den.

og når nogen nærmer sig væser hun.

da vi boede alene var hun også lidt for sig selv, angreb os hvis hun ikke fik sin vilje med at komme ud osv, og satte hun sig noget i hovdet spiste hun heller ikke.

dog bekymre hun mig lidt nu, og er ved at opgvie lidt, især fordi hun er begyndt at tisse i sofa og på tæpper, for at makere sig/demostrer. de er alle neutraliseret. osv.

nogen forslag hvad vi skal stille op.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hun kat kan ikke lide andre katte
  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #5   11. okt 2012 jeg kan sku godt se på min kat hun ikke har det godt, og hun var glad i sit gamle hjem. og tak skæbne man man spøger pænt. og svinet.

    min hun kan er ca 3 - 4år. vi ved det ikke med sikekrhed, da jeg fik hende fra en familie hvor han angreb børnene. jeg har det fint med hun siger fra, men ikke når man sidder stille og hun såopper i flæsket på en, det er som om hun er skisofren, hvis i forstår. jeg tager hende for sig selv sakker med hende og hygger med hande, nogle timer om dagen kan se på hende hun er stresset men der skal ikke meget til med hende, (nok bare at flytte en stol f.eks.) så da vi flyttede tog jeg hende her ned først, for at hun kunne se sig og og slappe af, og da det gik godt, hentede vi minkærestes kat der var i pleje. det gik nogen lunde og så vente det ellers. jeg forlanger ikke de skal blive venner men bare hun kommer lidt frem, osv. idag har jeg forsøgt at få hende med mig ind og sovsom vi plejer, og det nød hun. vi har to bakker og to foder steder, den ene bakker bruger kun min har jeg set.
    Men ja når i mener jeg skal aflive min kat, bliver jeg sku sur, jeg ville bare have et godt råd og det fik jeg ikke lige frem. men en god sviner tak siger jeg


  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #6   11. okt 2012 i mener når n flytter sammen så skal man bare aflivet (problemet)
    jeg ved hun ikke kan lide børn, derfor hun kom til mig, hun har gået sammen med en hund, og min nabo kat, de kunne godt sammen, men fik at vide da jeg fik hende, hun ikke kunne med andre end sig selv.
    hun kan ligge og slappe af og lige pludselig angribe, ved dyrlægen fik jeg at vide at nogle katte bere er sådan, så skulle lade hende komme til mig når hun ville snakke osv. elelrs bare lade som ingen ting, det hjalp lidt, men sværet at forklare, for både dyrlæge og jeg har på fornemmelsen hun har været på katte hjem og ikke har haft det godt, der hvor hun kommer fra, og så er det svært at vinde tillid, vi keder det jo fra os selv. en aften lå de da og sov sammen, men så venner det hele igen og sådan går det lige nu. dyrlægen siger vi skal se tiden and, men det er svært når man kan se dyret ikke har det godt, og finde et nyt hjem er også svært for hvis hun ikke kan med børn og dyr så er der kun en vej aflivning og det syntes jeg ikke er oki


  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #8   11. okt 2012 ja men ville du bare aflive hende fordi hun ikke kan integrer sig??
    eller prøve på at finde et hjem, for mig set synte jeg ikke det er nemt, at sige hun bare skal dø, fordi vi flyttede sammen,:( men ja hun har det ikke godt pt.


  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #15   11. okt 2012 vi har bodet sammen i ca 2 md. så opgive vil jeg dog helst ikke endnu, de to andre katte går ikke tæt på hende eller noget, jeg har ikke den viden min kæreste har om det, så det er ham der styre det, men belv bekymret, hun har lige været med ude at forberede aftetens mad hvor hun lå på en stol jeg har i køkkenet, og har spist og drukken, men ja hun ser stresset ud,så spørgsmålet om om hun skal havde fred, dog mener min kæreste ikke at, vi skal opgive endnu, da han har oplevet det før, han leger osv med hende når jeg er ude ved hesten, som han siger der kan godt gå lang tid, men det skal jo ikke gå ud over hende,

  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #16   11. okt 2012 jeg synte det er svært med hende fordi jeg ikke kender på sammen måde som de andre katte jeg har ført sammen, det er bestemt ikke gået lige let hver gang, osv, men hun skiller sig lidt ud. da jeg fik hende undersøgt ved dylægen da jeg fik hende, kunne de ikke finde nogen sygdomme osv, men jeg ved der er en stress sygdom, den kan ikke ses elelrs måles, men kommer stille, kan dog være bage for det måske er sket her. mine bedsteforældre have en hund med det, det starter harmløst, med de hænger sig på en person, så kan de ikke slappe af, og lidt sids kan de ikke sove, spise osv:-( deres øjne reger ikke på skiftende lys, dette har jeg ikke kigget ved hende endnu, men det andet passer, dog til dels. jeg har prøvet at sidde og lave nogle notor tro desværre den måske kan være gal før hun kom til mig, hun virkede glad det andet sted især når hun løb ud og ind, osv. hun legede også en del der,

  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #17   11. okt 2012 ottos og pedros mor, jeg ved jo ikke helt hvad der er sket før jeg fik hende, men noget tyder på det ikke har været helt let, det hun har oplevet i hendes liv. jeg kan desværre ikke finde ud at meget mere om hende,:-( ville ellers gerne.
    tro desværre hun har en masse dårlige oplevelser, som min mor lige har sagt det vil nok også være syndt at give hende et nyt hjem,


  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #18   11. okt 2012 tro at mine bedste forældre måske kunne give hende et godt hjem, da de lige har mistet deres kat, der kommer værken børn eller er stess på. men så skal hun flytte endnu engang og det syntes jeg også er syndt.

  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #21   11. okt 2012 ja, jeg har dog hørt at det kan tage lang tid med voksne katte at venne sig til nye steder, og andre katte, dyr osv. for når sammen føre killinger tager det som regl heller ikke så lang tid. men tro jeg vil vende den med min dyrlæge først, imorgen, men hvis mine bedsteforældre vil prøve får de nok lov, min morfar, er super til dyr der ikke har der for nemt, eller ikke har haft det godt, siger han dog nej bliver det nok desværre at give hende fred:-( men ja det som jeg siger i stalden man skal ikke holde dyr i live for mennesket syld, her dog lidt svært ved den når det gælder min misse kat, lige nu ligger hun på sit tæppe og sover

  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #22   11. okt 2012 sidder lige og læser om stress ved katte, ikke fordi jeg blev meget kloger, men det undre mig hun kommer og lægger sig her ved siden af, og vasker sig osv, som de ander ikke er her lige nu. om det er fordi jeg sidder her ved jeg fatisk ikke..

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #24   11. okt 2012 Hej vibeke

    Jeg tænkte på hvad jeg ville forsøge først, hvis jeg var i din situation.

    Du kan eventuel prøve at købe Feliway til at sætte i stikkontakten, Feliway er en syntetisk reproduktion af kattens ansigtsferomoner og er beroligene for katte med stress og angst.

    Så ville jeg også købe kattefoderet Calm, som er et beroligende foder til stressede katte. Der er Zylkène i foderet som man også kan få i pille form eller som paster.:-)

    http://www.zylkene.dk/

    Jeg kender en del hvor det har haft en rigtig god virkning på stressede katte.:-)


  • #25   11. okt 2012 Nej det lyder aldrig rart, når nogen anbefaler at en kat skal/bør aflives. Men faktum er at katten har det rigtigt træls og har i forvejen lagt sind til en del forandringer gennem livet.
    Når det så er sagt, så er 2 mdr ikke lang tid, når vi snakker om ældre katte, især ikke når katten i forvejen har problemer. Men du kan prøve nogle af de råd du har fået, og ellers overveje om det bedste for hende er at komme et helt nyt sted hen (igen) eller det bedste ville være at give hende fred.
    En adfærdsterapeut, kunne måske også være en løsning, hvis i har lyst. Men de siger ofte også noget, der kan virke skarpt. Husk det er for kattens skyld.


  • vibeke a
    vibeke a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #26   11. okt 2012 jeg vil prøve det med fordret og dufteren, kender den fra da jeg arbejde ved dyrlægen, og ja en adfærdsteruepurt, taje jeg er villig til at prøve det har kun prøvet det med heste, og hunde, kan huske svart med min hund dengang puha ikke rat, men vi fik afklaret hvorfor han han var fom han var, han havde fået tæv osv:-(

Kommentér på:
hun kat kan ikke lide andre katte

Annonce