792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

S T
S T
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 25

ny kat vs gammel kat ny kat vs gammel kat

Hej alle

Jeg får i uge 44 en lille ny killing hjem. Jeg har i forvejen en kat på 4 år. Han trænger til noget selskab nu så derfor håber jeg på han kan nyde hendes selskab lidt.

Jeg vil derfor spørge jer om i har nogle gode råd til hvordan jeg kan introducere hende for ham?

Og hvordan skal jeg gøre med deres mad da hun jo skal have killing foder, må han også få det??

På forhånd tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny kat vs gammel kat
  • #1   13. okt 2012 Jeg har med stor succes gjort dette flere gange:

Stil transportkassen midt på gulvet, lad den gamle kat komme og kigge og snuse - og luk så op...

Den lille er så lille så "den gamle" ikke ser den som en konkurrent.
    Du skal forvente at den bliver forfulgt hvorend den bevæger sig og du skal forvente nogle magtkampe som kan se meget drabelige ud, men hvis de ikke bider hul på hinanden så skal du ikke gribe ind.

Den voksne kan godt tåle killingefoder - og den lille kan sikkert godt tåle at stjæle lidt voksenfoder, så ingen panik.

Elvis var 20 uger da han måtte skifte killingefoderet ud med RC Diabetic fordi hans gamle kammerat fik sukkersyge. Han er idag en dejlig stor kat.

Så ingen panik, det skal nok gå altsammen:)

• #2   13. okt 2012 jeg har bare tænkt på om jeg skulle lukke min "gamle" kat ind i soveværelset så hun selv kunne gå på opdagelse inden hun mødte ham.
    Så hun kunne finde kattebakke og foder i ro og mag. Og så lukke ham ud for at hilse...
    Er det en dårlig ide??

• #3   13. okt 2012 Ja mit forslag er det sammen som Mariannes, jeg har selv lige gjort det samme, med min 5 år gamle kat og en killing på ca 14-16 uger, men bliv nu ikke skuffet vhvis de ikke bliver bedste venner, min gamle acceptere den lilles tilstedeværelse og ikke mere, der bliver stadig knurret og hvæset her godt 2 mdr. senere, men slås gør de ikke, men det er også bare fordi den lille har så meget krudt i røven og den store er meget lidt aktiv, så den gamle syntes jo den lille er irriterende. smiley

• #4   13. okt 2012 ST Ja det syntes jeg er en dårlig ide, for den lille nye skal fra starten forstå at den gamle kat er nr. 1 og at det er den der bestemmer, og den finder den bedst ud af hvis den bliver sat på plads fra start af..

• #5   14. okt 2012 Heidi:
    Det må være det politikere ville kalde "tålt ophold":D

Kommentér på:
ny kat vs gammel kat

Annonce