792 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
ny kat vs gammel kat ny kat vs gammel kat
Hej alle
Jeg får i uge 44 en lille ny killing hjem. Jeg har i forvejen en kat på 4 år. Han trænger til noget selskab nu så derfor håber jeg på han kan nyde hendes selskab lidt.
Jeg vil derfor spørge jer om i har nogle gode råd til hvordan jeg kan introducere hende for ham?
Og hvordan skal jeg gøre med deres mad da hun jo skal have killing foder, må han også få det??
På forhånd tak
0 synes godt om
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.566
Stil transportkassen midt på gulvet, lad den gamle kat komme og kigge og snuse - og luk så op...
Den lille er så lille så "den gamle" ikke ser den som en konkurrent.
Du skal forvente at den bliver forfulgt hvorend den bevæger sig og du skal forvente nogle magtkampe som kan se meget drabelige ud, men hvis de ikke bider hul på hinanden så skal du ikke gribe ind.
Den voksne kan godt tåle killingefoder - og den lille kan sikkert godt tåle at stjæle lidt voksenfoder, så ingen panik.
Elvis var 20 uger da han måtte skifte killingefoderet ud med RC Diabetic fordi hans gamle kammerat fik sukkersyge. Han er idag en dejlig stor kat.
Så ingen panik, det skal nok gå altsammen:)
apr 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 25
Så hun kunne finde kattebakke og foder i ro og mag. Og så lukke ham ud for at hilse...
Er det en dårlig ide??
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.566
Det må være det politikere ville kalde "tålt ophold":D
ny kat vs gammel kat