{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Kan en kat blive .......
  • #1   24. okt 2012 I princippet ja, for katte får først ægløsning når de bliver parret, men hvad mener du med når hun ikke er i løbetid??
    En kat kommer i løbetid flere gange om året særligt ofte hvis den ikke bliver parret, det er faktisk kun i vintermånederne, en hunkat ikke kommer i løb..

    Hvordan en hunkat er når hun er drægtig, er forskelligt fra kat til kat og hvor i graviditeten hun er..


  • #2   24. okt 2012 Så vidt som jeg har forstået er hunkatte ikke særligt interessante for hankatte udenfor løbetid. De laver ikke deres "parringsdans"og udskiller deres dufte som gør hankattene helt vilde

    Så tror ikke en hankat ville forsøge at parre en hunkat uden den er i løbetid.


  • #4   25. okt 2012 Heidi N slave : Jeg ved godt en kat er i løbet men det var om de KUNNE blive gravide hvis de ikke var i løbetid.

    Hun spiser meget fortiden, og er først blevet ude kat for 1 måned siden, men der spiste hun som hun gjorde da hun var inde ..igår så vi hende med en hankat og blev blevet nervøs. Må heller få hende tjekket og gi hende p piller hvis hun ikke er gravid. Tak for jeres svar smiley


  • #7   25. okt 2012 Ppiller er meget usunde for katte og katte det er på ppiller i længere tid VIL få kræft (sådan udtalte min dyrlæge sig, da jeg fik ppiller til min kat)

    Jeg har fået p-piller til min kat, da hendes løbetid var helt ustyrlig. Hun gik ind og ud af løbetid tre gange på 4 uger og var mega stresset ovenpå en flytning. Håber på at der er mere styr på det, når hun i næste uge får sin sidste p-pille. Ellers må hun en dyr tur til doktormanden


  • #8   25. okt 2012 Undskyld Sabrina, jeg ønskede ikke at formulere det sådan at du skulle få indtrykket af at jeg troede du ikke vidste noget om løbetid, men det var bare hvis du ikke var klar over at de faktisk kan være i løbetid en gang om måneden hvis de ikke bliver parret, og det er ikke altid man bemærker løbetiden, det var bare det jeg ville informere om, sorry.. smiley
    Men svarrede faktisk også på dit spørgsmål...

    Så vil jeg lige minde dig om, at hvis din kat allerede er gravid, så kan det få fatale konsekvenser at starte op på p-piller, så det skal du lige undersøge først, eller også steriliser hende med det samme..

    Jeg ønsker altså ikke at træde dig over tærerne, så undskyld smiley


  • #9   25. okt 2012 Heidi N slave : Det er helt okay, jeg mente det ikke på den måde heller hehe smiley

    Jeg har ikke neutraliseret hende FORDI jeg ønsker killinger på hende en dag.. Men vi står og skal flytte d. 1 osv, så hvis hun var måtte jeg jo tage den derfra, ellers ville jeg gi hende p piller, til vi kom på pas i vores nye hus osv. Så ville bare høre hvordan og hvorledes smiley Men måske skulle jeg så ikke vælge og gi hende p piller hvis det ikke er sundt smiley


  • #11   25. okt 2012 Altså, hvis det er i en kortere periode du vil give hende p-piller, så er det ok, men ville da lige få hende tjekket ved dyrlægen, inden du begyndte..

  • #12   25. okt 2012 Fordi jeg har lyst til hun skal ha killinger en dag? Hvad der galt i det???

    Bare fordi der bliver aflivet, betyder ikke at jeg måske ikke kan komme a med dem eller måske selv vil beholde nogle. Og som sagt EN DAG. Kan også være om et år eller to smiley

    Og jeg vil få hende tjekket imorgen smiley


  • #14   25. okt 2012 Har du tænkt dig at lade din kat gå på p-piller i et år eller to?
    Det tror jeg ikke du finder ret mange dyrlæger der synes er en god ide

    Min dyrlæge rynkede næse, da jeg skulle have pilller til 10 uger og hun frarådede det på det kraftigste (min kat er indekat og jeg er studerende, så har ikke penge der står neutralisation på - hvorfor p-piller kan i se i et tidligere indlæg)


  • #15   25. okt 2012 Sabrina, du skal være opmærksom på at hvis en kat er 2 år eller derover når skal have sit første kuld/ bliver drægtig første gang, så er der øget risiko for komplikationer ved fødslen og øget risiko for killingerne ikke er levedygtige m.m.

  • #16   25. okt 2012 Otto : Jeg troede bare du mente at jeg ikke skulle gøre det fordi der var så mange der blev aflivet osv, sårn fik jeg set på det ..

    Heidi J : Nej har jeg ikke tænkt mig hun skulle smiley


  • #17   25. okt 2012 Når, jeg har ellers hørt at det bedst de er ca. 2 år smiley ???

  • #19   25. okt 2012 Jep endnu en myte, nej det bedste er faktisk mellem 1 år og halvandet år når det er første gang smiley

  • #20   25. okt 2012 Når for pokker smiley Tak for hjælpen

  • #21   25. okt 2012 Det var så lidt, vi her her jo alle for a dele vores erfaringer og lære af hinanden smiley

    Ud over at tale med en masse andre katte gale mennesker smiley smiley


  • #22   25. okt 2012 Jo en hunkat kan blive drægtig uden at have vist eller været i løbetid. Som Lotte Muspelheim skriver længere oppe er der nogen hankatte, der er totalt ligeglade.

  • #23   25. okt 2012 Vil lige indskyde en notits om at racer som bla. Norsk skovkatte og maine coon gerne må være 2 år før de bliver parret da det først er her de er fuldvoksne.

Kommentér på:
Kan en kat blive .......

Annonce