{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

hjælp urenlig kat, nu kan jeg ikke mere {{forumTopicSubject}}

Jeg har før i tiden haft problemer med at min kat er urenlig men efter hun blev steriliseret holdt det op. men nu er hun begyndt igen. vi har fået hun og det første stykke tid var der ingen problemer men så begyndte hun at pisse på hundens ting og nu er det gået helt amok. skoletasker og tøj bliver tisset på og da jeg i går kom hjem fra studietur havde hun tisset i min seng. det eskalerede her i nat da hun pissede i sengen igen mens jeg lå i deb. jeg kan bare ikke mere jeg vil ikke af med min kat for jeg elsker hende utroligt højt men kan ikke leve i et konstant svineri. nogle der har et godt råd smiley mvh nicole e

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp urenlig kat, nu kan jeg ikke mere
  • #2   25. okt 2012 Jeg er enig med Otto (Susan), der er helt klart noget der trykker din kat. Det kan ind imellem være meget svært at finde årsagen. Men jeg synes at du for en sikkerheds skyld skal få en tjekket hos dyrlægen, da hun jo kan have fået blærebetændelse eller anden urinvejslidelse. Prøv eventuelt foderet CALM fra RC og Feliway til stikkontakt. Det kan også være en god ide med en adfærdsterapeut.

• #3   25. okt 2012 Enig med "Otto" og Marianne, din kat fortæller dig klart at noget ikke er ok for den, tjek for urinvejslidelse, prøv med feliway og så er det utroligt vigtigt at du rengør efter hendes tisseri med rodalon og måske også urin off, så det ikke lugter af tis, for så kan hun få den ide at det er ok at tisse der..

Men hun er i hvert fald ikke en glad tilfreds kat smiley

• #5   25. okt 2012 Hun er blevet tjekket for blærebetændelse der er ikke noget fysisk galt med hende. og der er lagt et stort arbejde i at føre de to rigtigt sammen så katten havde sin plads men intet virker. jeg tror jeg vil prøve det der feliway og se om det virker for holder så meget af dem begge at jeg ikke ville undvære en af dem.

• #6   25. okt 2012 Og jeg gør det lige klart at jeg aldrig ville aflive min kat. eller sende hende til et fremmed hjem jeg har et netværk af venner og familie der står i kø for at tage hende

• #9   25. okt 2012 nej det er sådan at hun har boet hos nogle mens jeg flyttede i en 4 måneders tid og der var der ingen problemer så det kunne være en mulighed at prøve hvis hun ikke trives her... yikes folk kan vi fokusere på problemet her i stedet for.... TAK

• #10   25. okt 2012 Havde samme problem med Joy, vi var til dyrlægen og han sagde det kunne tyde på blærebetændelse som var kommet pga stress.. Hun fik penicilin og hun gør det ikke længere.. smiley

• #11   25. okt 2012 Jamen, så synes jeg det bedste for katten ville være at flytte. Jeg kan godt se at det virker koldt, men når katten tydeligvis ikke har brug for at duftmarkere hos dine venner, så er der sikkert alligevel en sammenhæng med hunden hos dig. Det er muligt at den tolerere hunden, men det virker som om den ikke accepterer den. Eller også kan det være noget andet og udefrakommende, såsom lyde, duft osv. Nogle katte er mere sensitive end andre.

• #12   25. okt 2012 hmmm ok... jeg tror i første omgang at jeg vil prøve det der feliway, snakkede lige med dyrlægen og de anbefalede det, og så må jeg tage den derfra. Jeg har prøvet at høre på dyreadfærdsterapeuter men det er kun til hunde, dem der bor i nærheden smiley

• #13   25. okt 2012 Du kunne også bruge CALM som foder.

• #14   25. okt 2012 hvad er det? har jeg ikke hørt om før?

• #15   25. okt 2012 Det er en variant fra RC, som en del har haft gavn af til katte, der er lettere nervøse og urenlige katte. Mange dyrlæger har det i deres sortiment, ellers vil jeg tro at det fåes de steder man ellers kan købe RC's produkter.

• #16   25. okt 2012 Fantastisk, katten var der først og det er så den der skal væk ikke hunden som måske er årsagen dertil !

• #17   26. okt 2012 woaw tak... Nej katten skal ikke bare væk. Faktisk har det hele tiden været sådan at skulle et af dyrene væk så var det hunden. Men lige nu er jeg i en situation hvor jeg har svært ved at have med min kat at gøre pga. hun konstant skaber problemer. derfor jeg pt. mest hælder til at hun skal væk.... men hvad jeg lige snakker om her er jo laaangt fra den endelige beslutning. Lige meget hvad så er der ingen af mine dyr der bare bliver smidt væk... Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at det ikke sker. Og jeg har også tiltroen til at vi nok skal finde en løsning, det hele bliver fandme lidt meget en gang i mellem og så kommer de overvejelser.

• #18   26. okt 2012 Nicole A kender det godt... mine katte hader mig om sommeren hvor jeg er meget væk men har barnepige til dem der kommer 3 gange om dagen i en time a gangen som minimum men alivel pisser de... men når jeg kommer hjem så skal der dælme skurres for ellers fortsætter de.... først varmt vand og få det væk, så rodalon vask det væk med vand, så alm rodalon blanding og så ajax til sidst grrr det er træls....
    men de gjorde det i seng og andre steder da jeg havde en eks og da han var ude stoppede det efter 14 dage 3 uger (de sked og pissede på ham og alt hvad han havde rørt når han sov)
    mine katte var her først og de ryger aldrig selvom de nogen gange kan være et helved =) så var de her først og ja elsker dem sku højt

• #19   26. okt 2012 Jeg vil lige gøre klart med dette indlæg at jeg pt. ingen intentioner har med at skille mig af med nogen af mine dyr. Ej heller aflivning.

Jeg er af natur meget optimistisk og tror også i dette tilfælde at vi finder en løsning.

Indlægget er skrevet så jeg kan få noget hjælp i en situation hvor jeg ingen erfaring har, da jeg aldrig har haft hund og kat sammen før.

Jeg vidste da jeg fik hund at der kunne blive problemer men min kat har altid været glad for hunde da jeg har passet flere hunde igennem længere perioder. I bakspejlets lys skulle jeg nok have valgt en voksen hund som var mere rolig, da jeg har en hvalp som er så lykkelig overfor katten at det nok bliver lidt for meget for hende.
    Desuden er vi med hvalpen i gang med en pottetrænings process der jo gør at der sker et uheld nu og her, hvilket nok er det som katten også reagerer på da lejligheden jo hurtigt har lugtet så på trods af at jeg altid har stået klar med Rohdalon.

Det jeg har planer om er at nu bliver hele lejligheden renset igennem, gulvet får en ordentligt tur og møblerne også, så alt lugt katten eventuelt kunne opfange af hunden bliver fjernet. Derefter får jeg sat sådan nogle Feliway op inde i stuen og på mit værelse, som er hendes to ynglingssteder udover badeværelset, men der tisser hun ikke.
    Hun bliver allerede fodret med Royal Canin så får lige fat i det der CALM og så smutter vi nok en tur forbi dyrlægen for igen at blive tjekket mod blærebetændelse. Desuden tror jeg vi begynder forfra med tilvænning mellem de to, den startede godt men jeg tror at et eller andet sted undervejs at noget gik galt.

Er der mere jeg kan gøre??? eller lyder det fornuftigt nok???

• #20   26. okt 2012 Tak Bette, det er sku dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der har en kat med ejerfornemmelser smiley nej jeg vil gøre alt for at hun kan blive, hun er min baby og jeg elsker hende meget højt.... men nogle gange så føler man sig sku en smule fortabt.

Tak for råddende smiley

• #21   26. okt 2012 Jeg syntes din plan lyder fornuftig Nicole.. smiley
    Dog skal du lige være obs på at rodalon fjerner bakterier og lugt for os mennesker, men ikke for katten (dyrene) deres lugtesans er meget stærkere, men du kan efterfølgende bruge noget der hedder urine off, det skulle fjerne al lugt.. (har ikke selv prøvet det, men blot hørt om det, jeg er så heldig at have en super renlig kat, selv da hun havde krystaller i urinen, gik hun pænt på kattebakken, noget der ellers normalt giver en urenlig kat, lucky mee smiley )

• #22   26. okt 2012 hehe tak, jeg har kigget på det der urine off, og bestiller en flaske både til hunden og katten, og så må vi se hvordan det går, har en lille teori om at når hunden er helt renlig og samtidig bliver lidt ældre og falder mere til ro, vil det også påvirke katten, som i princippet godt kan lide hunde, men nok er blevet lidt overvældet af sådan et lille monster smiley

Og heldige dig med din kat smiley

• #23   26. okt 2012 Kommer egentlig i tanke om nu du siger det er en hvalp du har, om hvalpen lader katten være når den går på kattebakken???
    Får hvis hunden forstyrre katten når den skal, så føler den sig jo trængt og ikke får ro nok til at gøre hvad hun skal, det er måske derfor hun vælger din seng, den er jo oppe i højden hvor hunden ikke har så nem adgang tænker jeg, det kunne måske tænkes at prøve at sætte kattebakken op i højden (på en hylde eller bord) så hunden ikke kan komme til katten når den går på bakken..
    Ved ikke om det er noget du har prøvet, eller det ikke kan være en mulighed, jeg mener bare alt må jo prøves i en sådan situation..
    Jeg ved mine venner havde deres kattebakke oppe på vaskemaskinen, for der kunne hunden ikke komme, deres hund havde det nemlig med at forstyrre kattene, ikke i en ond mening, han var bare nysgerrig og lidt for volsom og så åd han kattenes afføring, adr smiley

• #24   26. okt 2012 Nicole:
    Din rengøringsplan lyder helt rigtigt.
    Jeg synes også at du skal være lidt obs på hvor hård hvalpener ved din kat. Hård på den måde at den følger den i hælene overalt hvor den er - incl ved madskål og kattebakke hvor der skal være ro!
    Jeg opfatter helt klart dette som et stress-symptom og jeg vil gå så langt som at sige, at du skal fodr den med RC Calm, supplere med Zylkéne og sætte en Feliway i kontakten.
    Det er ikke sikkert at det virker, men måske skulle du skille hvalp og killing ad når du ikke er hjemme og få så for Guds skyld nogen til at gå tisseture med hunden mange gange om dagen!

Nu siger du - og det er jeg glad for at høre, at du ikke vil af med hverken hund eller kat, koste hvad det vil, men ellers vil jeg tillade mig at sige at det var katten der var der først - måske skulle venner eller familie overtage hunden?

• #25   26. okt 2012 Marianne og Heidi: Hunden har ingen interesse i kattebakken, og når jeg ikke er hjemme går de ikke sammen da jeg har hunden i stuen og katten i resten af huset, de er adskilt af et babygitter. Men det er rigtigt at hunden er voldsom, hun er lige i en alder (18 uger) hvor hun er et lille dampbarn på lykkepiller og når hun ser katten vil hun ihh og åhh så gerne lege, hvilket betyder at de to jager hinanden rundt. Jeg prøver at stoppe det så godt jeg kan, men de er svære at holde styr på, så det ender ofte med at jeg må skille dem ad gennem babygitteret.

Nu prøver jeg rengøringsplanen og så må jeg tage den derfra.

• #26   26. okt 2012 Nicole, bare fordi hunden ingen interesse har i kattebakken, så betyder det jo ikke at katten ikke føler sig forstyrret når den går på bakken, det behøver kun at have været de første par gange at hunden har forstyrret/ forskrækket katten mens den har været på kattebakken, så vil katte føle sig utryg på bakken for fremtiden, og det var egenlig det mit spørgsmål gik på, om hunden i starten forskrækkede, forstyrrede eller lign. katten når den var på kattebakke???

Jeg syntes i øvrigt at det er fint du skiller dem ad når du ikke er hjemme smiley

• #27   26. okt 2012 hmmm ok skal jeg nok lige være opmærksom på smiley men hun går også på bakken så det er ikke kun andre steder hun tisser, desuden så gør hun kun nr. 2 i bakken (heldigvis smiley )

• #29   27. okt 2012 Hmm jeg synes at det er lige netop nu hun er mest aktiv. og hun er bestemt ikke ustyrlig overhovedet. hun bliver bare lidt overgearet en gang imellem. men får ros af allr der møder hende også træner og dyrlæge osv over hvor dygtig hun er.

• #31   27. okt 2012 Jeg hat lige haft hund og kat ude sammen. Hvalpen blev bedt om at sidde stille hvilket hun gjorde uden overhovedet at søge katten. katten blev lukket ind i rummet hun gik hen til hunden og snuste så gik hun rundt i rummet og derefter prøvede hun at se om hun kunne komme ind i de andre rum. hunden sad stadig stille. katten går hen til hunden og miaver og strækker poten imod hunden altså uden at rive efter hende og så søger katten væk og de bliver adskildt

• #32   3. jan 2013 Så vil jeg da gerne lige komme med en lille opdatering smiley

Jeg har siden vores debat herinde fået et helt andet hjem.
    Nu har jeg en hund og en kat der ligger med få meters afstand og sover, sidder side om side og kigger med bedende øjne på mig når jeg laver mad, og gladeligt tuller rundt ved siden af hinanden.

Katten har stadig en tendens til at ville piske en stemning op og vrisse lidt af hunden men det er blevet meget bedre især fordi hvalpen de sidste par måneder er blevet meget mere moden og rolig. Når de pisker en vild leg op skal der kun et nej fra mig til for at stoppe dem begge. Og hunden respekterer virkelig kattens grænser.

Jeg satte en feliway op, og så fjernede jeg låget i kattebakken, jeg har ikke haft et uheld siden fra kattens side, ingen markering eller noget som helst, nu er feliwayen brugt op og har været det et stykke tid, og stadig ingen problemer. Det har self. også hjulpet af hvalpen er 99,9% renlig nu.

Det har givet en enorm lettelse i min hverdag at jeg kan have hund og kat og ikke skulle lukke hele lejligheden af, og dele hvert rum op. Jeg har stadig et babygitter indtil stuen for kattens skyld som er lukket når jeg ikke er hjemme, men hun kan jo bevæge sig igennem alle rum, det er kun så hun har sin kattebakke og skål i fred når jeg ikke er hjemme. Når jeg er hjemme ved hunden godt at den ikke må gå i kattens ting.

Jeg er slet ikke modløs længere, jeg havde virkelig en svær periode, og jeg overvejede virkelig om nok var nok, men nu hvor jeg har fået problemerne lidt på afstand kan jeg mærke at glæden til begge mine dyr virkelig er kommet igen og kunne aldrig nogensinde forestille mig at skulle undvære dem.

Jeg håber stadig på at deres forhold bliver endnu bedre så de muligvis en dag kan få glæde af hinanden, men jeg kan sagtens acceptere det forhold de har nu, hvor de accepterer hinanden og hinandens grænser.

Så bare et lille positivt indslag herfra smiley

• #33   3. jan 2013 Det var da en dejlig update, og mon ikke forholdet til hund og kat bliver bedre jo ældre hunden bliver og jo mindre volsom og mere rolig den bliver, men ellers som du siger, bare det at de kan være i stue sammen uden at piske en stemning op og bare acceptere hinandens tilstedeværelse, gør jo en verden til forskel..

Stor smiley herfra til dig og dine dyr.. smiley

Kommentér på:
hjælp urenlig kat, nu kan jeg ikke mere

Annonce