hjælp urenlig kat, nu kan jeg ikke mere {{forumTopicSubject}}
Jeg har før i tiden haft problemer med at min kat er urenlig men efter hun blev steriliseret holdt det op. men nu er hun begyndt igen. vi har fået hun og det første stykke tid var der ingen problemer men så begyndte hun at pisse på hundens ting og nu er det gået helt amok. skoletasker og tøj bliver tisset på og da jeg i går kom hjem fra studietur havde hun tisset i min seng. det eskalerede her i nat da hun pissede i sengen igen mens jeg lå i deb. jeg kan bare ikke mere jeg vil ikke af med min kat for jeg elsker hende utroligt højt men kan ikke leve i et konstant svineri. nogle der har et godt råd
mvh nicole e
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men hun er i hvert fald ikke en glad tilfreds kat
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 35
aug 2010
aug 2010
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 4
feb 2010
aug 2010
feb 2010
aug 2010
feb 2010
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 134
aug 2010
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
men de gjorde det i seng og andre steder da jeg havde en eks og da han var ude stoppede det efter 14 dage 3 uger (de sked og pissede på ham og alt hvad han havde rørt når han sov)
mine katte var her først og de ryger aldrig selvom de nogen gange kan være et helved =) så var de her først og ja elsker dem sku højt
aug 2010
Jeg er af natur meget optimistisk og tror også i dette tilfælde at vi finder en løsning.
Indlægget er skrevet så jeg kan få noget hjælp i en situation hvor jeg ingen erfaring har, da jeg aldrig har haft hund og kat sammen før.
Jeg vidste da jeg fik hund at der kunne blive problemer men min kat har altid været glad for hunde da jeg har passet flere hunde igennem længere perioder. I bakspejlets lys skulle jeg nok have valgt en voksen hund som var mere rolig, da jeg har en hvalp som er så lykkelig overfor katten at det nok bliver lidt for meget for hende.
Desuden er vi med hvalpen i gang med en pottetrænings process der jo gør at der sker et uheld nu og her, hvilket nok er det som katten også reagerer på da lejligheden jo hurtigt har lugtet så på trods af at jeg altid har stået klar med Rohdalon.
Det jeg har planer om er at nu bliver hele lejligheden renset igennem, gulvet får en ordentligt tur og møblerne også, så alt lugt katten eventuelt kunne opfange af hunden bliver fjernet. Derefter får jeg sat sådan nogle Feliway op inde i stuen og på mit værelse, som er hendes to ynglingssteder udover badeværelset, men der tisser hun ikke.
Hun bliver allerede fodret med Royal Canin så får lige fat i det der CALM og så smutter vi nok en tur forbi dyrlægen for igen at blive tjekket mod blærebetændelse. Desuden tror jeg vi begynder forfra med tilvænning mellem de to, den startede godt men jeg tror at et eller andet sted undervejs at noget gik galt.
Er der mere jeg kan gøre??? eller lyder det fornuftigt nok???
aug 2010
Tak for råddende
jan 2012
Dog skal du lige være obs på at rodalon fjerner bakterier og lugt for os mennesker, men ikke for katten (dyrene) deres lugtesans er meget stærkere, men du kan efterfølgende bruge noget der hedder urine off, det skulle fjerne al lugt.. (har ikke selv prøvet det, men blot hørt om det, jeg er så heldig at have en super renlig kat, selv da hun havde krystaller i urinen, gik hun pænt på kattebakken, noget der ellers normalt giver en urenlig kat, lucky mee
aug 2010
Og heldige dig med din kat
jan 2012
Får hvis hunden forstyrre katten når den skal, så føler den sig jo trængt og ikke får ro nok til at gøre hvad hun skal, det er måske derfor hun vælger din seng, den er jo oppe i højden hvor hunden ikke har så nem adgang tænker jeg, det kunne måske tænkes at prøve at sætte kattebakken op i højden (på en hylde eller bord) så hunden ikke kan komme til katten når den går på bakken..
Ved ikke om det er noget du har prøvet, eller det ikke kan være en mulighed, jeg mener bare alt må jo prøves i en sådan situation..
Jeg ved mine venner havde deres kattebakke oppe på vaskemaskinen, for der kunne hunden ikke komme, deres hund havde det nemlig med at forstyrre kattene, ikke i en ond mening, han var bare nysgerrig og lidt for volsom og så åd han kattenes afføring, adr
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Din rengøringsplan lyder helt rigtigt.
Jeg synes også at du skal være lidt obs på hvor hård hvalpener ved din kat. Hård på den måde at den følger den i hælene overalt hvor den er - incl ved madskål og kattebakke hvor der skal være ro!
Jeg opfatter helt klart dette som et stress-symptom og jeg vil gå så langt som at sige, at du skal fodr den med RC Calm, supplere med Zylkéne og sætte en Feliway i kontakten.
Det er ikke sikkert at det virker, men måske skulle du skille hvalp og killing ad når du ikke er hjemme og få så for Guds skyld nogen til at gå tisseture med hunden mange gange om dagen!
Nu siger du - og det er jeg glad for at høre, at du ikke vil af med hverken hund eller kat, koste hvad det vil, men ellers vil jeg tillade mig at sige at det var katten der var der først - måske skulle venner eller familie overtage hunden?
aug 2010
Nu prøver jeg rengøringsplanen og så må jeg tage den derfra.
jan 2012
Jeg syntes i øvrigt at det er fint du skiller dem ad når du ikke er hjemme
aug 2010
aug 2010
aug 2010
aug 2010
Jeg har siden vores debat herinde fået et helt andet hjem.
Nu har jeg en hund og en kat der ligger med få meters afstand og sover, sidder side om side og kigger med bedende øjne på mig når jeg laver mad, og gladeligt tuller rundt ved siden af hinanden.
Katten har stadig en tendens til at ville piske en stemning op og vrisse lidt af hunden men det er blevet meget bedre især fordi hvalpen de sidste par måneder er blevet meget mere moden og rolig. Når de pisker en vild leg op skal der kun et nej fra mig til for at stoppe dem begge. Og hunden respekterer virkelig kattens grænser.
Jeg satte en feliway op, og så fjernede jeg låget i kattebakken, jeg har ikke haft et uheld siden fra kattens side, ingen markering eller noget som helst, nu er feliwayen brugt op og har været det et stykke tid, og stadig ingen problemer. Det har self. også hjulpet af hvalpen er 99,9% renlig nu.
Det har givet en enorm lettelse i min hverdag at jeg kan have hund og kat og ikke skulle lukke hele lejligheden af, og dele hvert rum op. Jeg har stadig et babygitter indtil stuen for kattens skyld som er lukket når jeg ikke er hjemme, men hun kan jo bevæge sig igennem alle rum, det er kun så hun har sin kattebakke og skål i fred når jeg ikke er hjemme. Når jeg er hjemme ved hunden godt at den ikke må gå i kattens ting.
Jeg er slet ikke modløs længere, jeg havde virkelig en svær periode, og jeg overvejede virkelig om nok var nok, men nu hvor jeg har fået problemerne lidt på afstand kan jeg mærke at glæden til begge mine dyr virkelig er kommet igen og kunne aldrig nogensinde forestille mig at skulle undvære dem.
Jeg håber stadig på at deres forhold bliver endnu bedre så de muligvis en dag kan få glæde af hinanden, men jeg kan sagtens acceptere det forhold de har nu, hvor de accepterer hinanden og hinandens grænser.
Så bare et lille positivt indslag herfra
jan 2012
Stor smiley herfra til dig og dine dyr..
hjælp urenlig kat, nu kan jeg ikke mere