735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Råfodring som fuldfoder Råfodring som fuldfoder

Hej KG. smiley
Jeg kan se at mange af jer tilbyder jeres katte rå måltider nogle gange om ugen.
Jeg skal selv have en lille uldtot midt i december, og da min hund i forvejen spiser råt er det for mig en nærliggende tanke at katten også meget vel kunne det.

Er der nogle af jer der har erfaringer med at bruge råt som fuldfoder?
Jeg synes ikke det er nemt at finde noget godt om katte og råfodring/BARF, og det jeg finder er som regel forhandlere der selvfølgelig lovpriser det.

Til de af jer der kun bruger råt som et supplement - Hvordan har katte det med at blande råt og tørt? Jeg ved jo at det ved hunde er no-go.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råfodring som fuldfoder
  • #1   26. okt 2012 Min får kitekat vådfoder et par gange om dagen, og så hvid vi skal have kød eller sådan til middag får hun lidt af det også(: hun er ikke særlig interesseret i sin tørfoder smiley

• #2   26. okt 2012 Min kat får kylling og rejer hvis jeg selv skal have. Men hun er ikke kræsen, så tørfoder ol. Ryger lige ned

Men troede ikke man kunne råfodre dem med kødstykker. Skal de ikke have "alt det andet" for at det giver nok næring?

• #3   26. okt 2012 Selvfølgelig kan alle carnivore dyr råfodres. smiley

Man skal selvfølgelig være opmærksom på at de får deres eneringsbehov dækket - Det jeg har kunne læse mig til, er taurin det mest problematiske. Dog har jeg også læst mig til at fisk og skaldyr er meget rige på taurin.

Jeg råfodrer i forvejen min hund, så "alt det andet" i form af vitaminer og olie har jeg allerede i skabet. smiley

Grunden til det intrasserer mig er at så vidt jeg kan læse mig til er det stort set samme pris om man fodrer tørt af middel til høj kvalitet eller om man fodrer med kød.

• #4   26. okt 2012 Jeg har prøvet med f.x. fars til mine, og det gider de absolut ikke. Rejer vil de gerne have, men det andet, nej tak, de snuser bare til det og går fornærmet væk. smiley

• #5   26. okt 2012 Stuen: Alm. fars til menneskebrug eller fars beregnet til dyr?

• #6   26. okt 2012 Det var alm. fars til mennesker. Vidste ikke der fandtes fars specielt til dyr. Så er det måske meget heldigt at de ikke gad æde det smiley

• #7   26. okt 2012 Mine katte får råt, hver aften (pånær når hunden har fastedag). De har tørfoder stående, men rører det kun meget lidt.

• #8   26. okt 2012 Stuen: Ligesom der er BARF kød til hunde er der også til katte. Jeg ved fra en bekendt at hunde godt kan få ondt i maven af konsumfars, jeg ved dog ikke med katte. smiley

Hanne: Kan de spise hele deres dagsration i ét måltid?

• #9   26. okt 2012 De spiser ca 100 gram hver Og rører stort set ikke tørfoder. Så ja det regner jeg med.

• #10   26. okt 2012 Jeg fodre med BARF lifetime til katte smiley

• #11   26. okt 2012 Hanne: Hvor meget vejer dine katte?

Maja: Hvordan fodrer du? 1 eller flere måltider om dagen? smiley
    Og hvordan hvis katten skal være alene i en weekend f.eks.? Normalt kan man jo godt hælde tørt og vand op til en weekend.

• #12   26. okt 2012 smiley jeg fodre morgen og aften, hvis jeg skal væk en weekend får jeg nogen til og fodre da jeg os har 2 hunde på BARF foder. smiley

• #13   26. okt 2012 Maja: Okay. Tak for dine erfaringer. smiley

• #14   26. okt 2012 Så lidt smiley mine katte er meget glade for det og kan bedst lide den med kalkun smiley

• #15   26. okt 2012 Mine katte vejer 5 kg - 2,1 kg og 2,8 kg. Min hund vejer 7 kg.
    Og alle spiser kun råt 1 gang dg. Kattene har dog adgang til tørfoder og vand.

• #16   26. okt 2012 Tak! smiley
    I bekræfter mig totalt i at min lille prinsesse hovedsageligt skal have kød... Hvis hun altså vil smiley

• #17   26. okt 2012 Jeg bliver helt nysgerrig.

Er det dyrere at råfodre dem? Og hvordan kan man være sikker på at de får det de skal have?

Og hvad er fordele og ulemper?

• #20   26. okt 2012 CCD: Det kunne aldrig falde mig ind at tage afsted i flere døgn uden pasning. Men med mine spejderunger er jeg af og til afsted fra lørdag middag og til søndag eftermiddag. Det mener jeg godt at en kat med en frisk kattebakke eller kattelem kan overleve, så fremt der er sørget for foder og, vigtigst af alt, vand.

Heidi: Som jeg har set mig frem til med priser, er det ikke meget dyrere end et foder at god kvalitet.
    Ved den lokale BARF-forhandler har jeg netop fået en pris på 50 kr. for et kilo foder med alle tilskud og grøntsager i. En kat skal have 2-8 % af sin kropsvægt, så en kat på 4 kg skal have mellem 100 og 300 gram mad. Altså en dagspris på maks. 16 kr. Det er hvis man vælger det "færdigblandede". 2 % er tommalfingerreglen, men meget aktive dyr spiser mere.
    Jeg tror dog at jeg vælger at købe taurin som et tilskud hun så får sammen med olie og vitaminer blandet i sin ration, og så laver jeg hunden dagspakker lidt større smiley

Kommentér på:
Råfodring som fuldfoder

Annonce