{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Sophie E
Sophie E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Farveændring hos Siameser {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen herinde, der kan svare på, hvorfor mine to Siamesere mister deres mørke aftegninger?

De er begge fra Februar i år, og kort tid efter jeg fik dem, begyndte de at miste deres farve på lemmerne. Den ene render nu rundt med en helt lys hale, og de har begge det til fælles, at deres brune masker i hoved og på benene er noget vage i det. Det skal lige siges, at de havde godt med farve, da jeg købte dem i sin tid.

Jeg håber meget på, at der er nogen herinde, der kan svare mig på, hvad jeg gør forkert?

Mange hilsner

Sophie, Zeus og Eros

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farveændring hos Siameser
  • #1   2. nov 2012 De maskede katte påvirkes af varme og kulde pga deres "albino afartsgen" som er temperaturstyret. Har de rendt meget ude i sommer ? Har de været syge ?

Kulde gør dem mørkere, hvor varme - feber m.m får dem til at miste farve.

• #2   2. nov 2012 enig med * Chicabee* Vi har birmakillinger *.
    Da jeg fik lady sommeren 2011 var hun meget lys nærmest pink i det, hun så mere lilla ud en blå.

Men nu hvor hun kan komme ud og her heller ikke er skide varmt indenfor pga vores fyr er i stykker er hun blevet meget mørk i hendes points.

Det var lidt den modsatte vej men hvis de så har det meget varmt kan de jo blive lysere...

• Sophie E
    Sophie E Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   2. nov 2012 Jeg skulle ikke mene, at de har været syge. Jeg bor på overetagen af et gammelt hus, hvor der godt kan blive meget varmt, når solen står lige på. Desuden har de været en del på farten hele sommeren over, så ved ikke, om det kan skyldes stress?

• #4   2. nov 2012 Stess giver melanintab - et enzym der holder på farven.

• #5   2. nov 2012 Så sent i nat et meget interessant udsendelse om øjet og det "indre ur", som findes i hjernen (også på dyr).

Der blev bl.a. vist en sibirisk hamster i sommerpels, dvs. mikset i hvidt og farver.
    Efter et længere ophold i en lys-isoleret kasse, hvor den fik nedsat antal dagslystimer, var den helt hvid, da den kom ud.

Mængden af dagslys nedsætter nemlig dannelsen af melanin (pigment), så det er ikke kun varmen, der gør det.

Kommentér på:
Farveændring hos Siameser

Annonce