Ragdoll, blanding eller huskat? Ragdoll, blanding eller huskat?
Ja, så har jeg fået bassen hjem og prøver på at oprette ham. MEN jeg aner ikke hvad jeg skal skrive ham som, som flest vil være enig i. Der er tre muligheder:
Ragdoll: Han har ikke stamtavle, men begge forældre har. Men opdrætteren ville i sin tid have flere penge hvis tavlen skulle med, så første ejer ville ikke have den når det 'bare' er en kælekat. For mig er han en Ragdoll.
Blanding: Ved nogen vil sætte ham her, men han er jo ikke en blanding. Selvom han ikke har tavle med, så er hans forældre jo rags.
Huskat: I flere tråde har jeg set at folk siger, at hvis der ikke er tavle på, så er det 'bare en huskat'. Huskat er ok for mig (er det han er under nu), men der er jo så andre der mener at huskat er en form for race.
*suk* Min konklusion er at så må han jo ikke kunne oprettes, for der er ikke en kategori han passer i hvis alle skal være glade.
Hvad tænker I?
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Sandsynligheden for at der findes en tavle til katten er minimal, da en stamtavle ALTID skal følge katten. Men det er et fint trick, at anvende for at få solgt sine blandingskatte som "Ragdoll", "Maine Coon", "Sphynx" og hvad man ellers kan markedsføre dem som.
Til trådstarter:
Er der ingen tavle på katten, jamen så er den i mine øje ikke en Ragdoll. Nu har jeg ikke set katten, men umiddelbart vil jeg kalde katten for en blanding.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Du kan derfor som tingene står nu, kun vide at moderen er ragdoll, og da du ikke har adgang til hendes oplysninger gennem kattens tavle, kan du teknisk set heller ikke vide om hun er med tavle (selvom opdrætter siger hun er). faderen kan du ikke bevise, der kan hun jo bare pege på en flot hankat, du kan ikke ane om det er ham uden tavle. Så jeg ville kalde missen en blanding.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Ragdollen med stamtavle, er oprettet som en ragdoll.
'Ragdollen' er uden stamtavlen, er oprettet som en blanding, da jeg jo reelt ikke ved hvad der er i ham, selv om 'opdrætter' siger han er ren.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Han er endt med at blive oprettet, og optaget, som en Ragdoll.
Jeg forstår godt jeres argumenter, men for mig virker det stadig underligt at kalde ham for en blanding - for hvis man ser helt skarpt på det, så kan det jo heller ikke bevises at han er det
Jeg skal ikke avle på ham (det ville også være ret svært ;)), så har vurderet det er fint han står som Ragdoll - og så er I alle velkomne til ikke at synes det er godt nok... Men vær søde ikke at dømme ham efter det, er jo ikke hans skyld at jeg vælger den holdning
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Nej, men det kan heller ikke bevises, at han er ren ragdoll.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Held og lykke med ham
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Heidi N: Tak
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Stambogsført
Ikke stambogsført.
På mig virker de dersens påståede racerene som plat og svindel fra sælgers side - det er sølle 200 kr der er forskellen - kan selvfølgelig også være man er smidt ud så man ikke mere kan stambogsføre.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
maj 2007
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Fint du fik oprettet bassen
maj 2007
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
apr 2011