{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Trist udgang (lidt lang) {{forumTopicSubject}}

I formiddags på mit arbejde sku jeg lige ud med noget skrald fra køkkenet og der lidt længere henne sidder en fin lille blå husmis og miaver højt..
Jeg kalder lidt og den flytter sig lidt tættere -min kollega kommer ud med lidt ost som den hugger i sig og da den så flytter sig hurtigt tættere kan jeg se at den har det ene bagben trukket op og at det er hævet..
Jeg nærmer mog forsigtigt og får den op i favnen -den virker tam nok og sys det er lidt rart med berøring så den har jo nok haft eller havde en familie..
Desværre ingen øremærke, men med det ben ville jeg ikke lade den gå igen så finder en papkasse og triller afsted mod dyrlægen..
I bilen bryder den dog ud af kassen og hopper lidt rundt indtil den finder en plads under passagersædet..
Jeg holder ind til siden og ringer lige til dyrlægerne for at høre om de overhovedet har tid/plads og så siger hun at jeg bare skal komme med den, men hvad med regningen? Æhhmmm det havde jeg jo ikke lige tænkt på eftersom jeg bare ville have tjekket den for en evt chip og så tage den derfra, men hun giver mig så nummeret på kredsformanden hos dyrenes beskyttelse og jeg ringer til hende..
Hun siger at jeg bare skal køre derind og så ringer hun og ordner resten med dyrlægerne, men at mis jo nok ikkr har nogen chip og at det jo godt kan ende med aflivning -det er jeg helt med på (sluger klumpen i halsen selvom jeg kun har kendt mis i omkring tyve min)
Så afsted med os..
Lander derinde og får katten ud fra under sædet og tilbage i kassen..
Kommer indenfor og får lige akkurat lukket døren ud til at missen smutter ud af kassen igen smiley Der var du hurtig siger hende bag skranken..
Får afleveret mis i et bur og skriver under på en erklæring om at det ikke er min og fortæller hvor den er fundet og tilstand samt det jeg lige ved om sindet..
De spør så derinde om jeg evt vil have den hvis alt går godt, men det kan jeg ikke.. Min mand sys i forvejen at vi har rigeligt smiley
Siger jeg lige ringer senere for at høre hvad det ender med..
Kommer retur til job og får af vide af nogle af gartnerne at de har set den løbe rundt på området i går og at den haltede der også..
Måske den bare er smidt af eller ikke kan finde hjem efter en slåskamp/påkørsel eller noget helt andet??

Jeg ringer så derind tyve min i lukketid og får fat i en lettere forvirret pige som intet ved eller kan finde om katten (hun lød meget ung og ny), men vi finder ud af det i fælleskab og hun spørger en kollega..
Lille mis var blevet bidt ind i leddet og var blevet aflivet smiley
Har det sådan lidt aaaauvs i maven og helt ind i mit "katte"-hjerte, men det var jo nok det bedste.. og er nu glad for den ikke lider mere smiley

Hvad nu??
Skal jeg sætte en lille note op i den lokale brugs om fundet og hvad der er sket?
Eller..

Beklager det blev lidt langt, men sys lige jeg ville have hele "forløbet" med

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trist udgang (lidt lang)
  • #2   7. nov 2012 Helt sikkert på trods af udgangen ;/

Det er også min tanke -bare så ærgeligt at der ingen mærkning var smiley

Fik desværre ikke lige taget et billede eller tjekket kønnet, men jeg skriver det jeg nu kan og får hængt noget op i morgen..

• #3   7. nov 2012 Rigtig trist historie. Hvor ville det være rart hvis katte-ejere i det mindste gad at sørge for at deres kat er mærket, enten med øretattoo eller chip. Men nej, der er så mange historier der ligner din. Nogle er så naive at tro at halsbånd er nok, men nej, de ryger jo til tider af og er direkte livsfarlige for katten.
    Jeg kender godt det med klumpen i maven, når man står med andres ligegyldighed med deres kat. Det er bestemt ikke rart. Jeg tror aldrig jeg vænner mig til det, selv om jeg efterhånden har været ude for det flere gange.
    Men du gjorde hvad du kunne for den stakkels kat og nu lider den i hvert fald ikke mere. Så thumbs up til dig.

• #4   7. nov 2012 Jeg ville helt klart sætte sedler op. Har selv savnet min anden kat siden midt august, der går ikke en dag uden at jeg har kikket efter den både på nette og på gaden, håber at den har det godt et sted. Men jeg finder ingen ro før jeg kender dens skæbne. Den er/var enda øremærket, så det er virkelig mærkeligt. Mon ikke også at der er en familie et sted der savner din lille hittekilling.

Kommentér på:
Trist udgang (lidt lang)

Annonce