Normal vægtøgning for hittekat? {{forumTopicSubject}}
Vi har en hittekat vi har taget til os, som i fredags hos dyrlægen vejede 2,5kg.
- Nu vejer hun 3,5kg.
Det er et kg på under en uge - vil I mene det er en normal vægtøgning eller går det for stærkt?
Er så nervøs for at gøre noget forkert og vil jo helst heller ikke ha' at hun tager på for hurtigt hvis det skader hende
- Selvom det er dejligt at hun tager på, det klæder hende med mere sul og man kan allerede nu se en god forandring.
Er bare liiiidt nervøs for om det går for stærkt.
- Hun spiser ikke til madskålen er tom agtig, hun spiser når hun har behov for det virker det til, de har hele tiden tørfoder stående og så fylder jeg den anden skål op med en gang dåsefoder med vand og lakseolie i 3-4 gange om dagen, nogle gange oftere.
- Det er så til 6 katte i alt.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Prøv at veje noget på den som du ved nøjagtig hvad vejer, feks 2 kg sukker eller mel el. lign..
Min hittekilling som ikke havde fået rigtig mad i ihvert fald en uge, tog 1/2 kg på på 14 dage ca. det skal dog også tages i betragtning at hun er meget lille og fin..
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Dyrlægen mente det var okay.
Jeg tror måske bare at hvis katten har ekstra behov for at tage på udnytter den fodret på en anden måde, Darling fik så også gedemælk det har nok også hjulpet lidt med på vægtøgningen.
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Darling fik nemlig kontrolleret fodermængde de første par dag pga. hun åd det hele ja hun nærmest rev skålen ud af hænderne på mig og så kastede hun op i stride strømme bagefter ..
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Er sikker på at vægten vejer rigtigt
Men lyder godt at det ikke er helt skævt med hendes vægtøgning, blev lidt urolig.
Bygningsmæssigt virker hun på størrelse med vores hankatte fra sidste år, de vejer 5-6kg hver, så hvis hun skal op og veje en 4-4,5kg er hun der da snart
- Men lyder godt hvis det så "regulerer" sig selv når hun kommer højere op!
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 74
Normal vægtøgning for hittekat?