3.736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Killing tænder. Killing tænder.

Hej.

Jeg ville høre om en killing får nye tænder.
Det er fordi jeg kunne se på en af Friggs tænder var røde og hun blødte på munden. Ved ikke om hun kan have bidt i noget, men vil lige høre jer herinde, da jeg ikke ved så meget om det.

Håber i kan hjælpe.

Tak!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing tænder.
  • #1   9. nov 2012 Og hun piver når man rører der. Håber virkelig ikke der er sket hende noget smiley

• #2   9. nov 2012 hvor gammel er hun? De skifter tænder fra de er ca 4 mdr. Men det plejer ikke være ømt og blødende. Jeg ville få en dyrlæge til lige at kigge på det.

• #3   9. nov 2012 Ja en killing skifter tænder fra de er 4mdr. til de er 7mdr. det giver dem ofter lidt dårlig ånde, og tandkødet kan godt være lidt rødligt og hævet, men det skulle ikke give blødende tænder eller være direkte ømt, måske har hun bidt i noget der har skåret ned i hendes tandkød, ville nok lige forhører mig hos dyrlægen..

• #4   9. nov 2012 Kan ikke helt præcist huske hvor gammel hun er, men hun er over 4 måneder. Jeg kan ikke finde hendes bog lige nu. Venter lige og ser, men hun har ikke spist så meget her idag. Hun vil stadig gerne lege og er frisk og glad.

• #5   9. nov 2012 Hun har også dårlig ånde nemlig, det er lidt rødligt, men kan ikke se om det er hævet. Når man ser på en af tænder er den rød, det er ikke godt? Det kan være hun har bidt i noget som du skriver. Jeg venter lige og ser.

• #6   9. nov 2012 Ofte, i hvertfald med hjørnetænderne, kan du se at tænderne ligesom er dobbelt, dvs. 2 tænder lige op af hinanden, den ene mindre end den anden, det er lidt sværere at se med de små tænder..
    Når du skriver hendes tænder er røde, så mener du tandkødet ikke???
    Du skriver hun blødte fra munden, var det meget hun blødte?? Hvor kom blodet fra?? Eller var det bare lidt blod omkring tandkødet/ en tand??

• #7   9. nov 2012 Jo tandkødet. Kan ikke få åbnes hendes mund og se om hendes tænder bløder. Det er alt for svært at gøre. Nej det var ikke meget. Tandkødet er rødt, ved ikke hvor det kom fra. Jeg så det bare lige pludselig da vi legede. Jeg kan ikke se om det kommer fra en tand, da jeg ikke kan få åbnet hendes mund.

• #8   9. nov 2012 Hmm altså umiddelbart lyder det for mig, som om hun er ved at skifte tænder, ligesom med mennesker, så hvis vi taber en tand, så bløder det en lille bitte smule, det gør det også på katte, der er lidt blod på tanden, men 2 minutter senere er der intet at se.
    Men hvis du er i tvivl eller hun er øm omkring munden, så ville jeg kontakte dyrlægen, for så kan hun jo godt have slået sig eller bidt i noget skarpt..

• #9   9. nov 2012 Ja, men vil bare ikke betale 500 eller hvad det nu koster for at få hende tjekket, hvis der nu ikke er noget galt. Der er mange penge som jeg slet ikke har.

• #10   9. nov 2012 Godt med råt kød og evt. daggamle kyller hjælpe også på deres tandkød. Sundt for dem og god underholdning også smiley

Men ja, det er normalt at de godt kan få lidt rødme omkring tandskiftet, men det skulle helst ikke blive så hun ømmer sig hvis du rører ved det, så skal der formodentligt en gang antibiotika til for at afhjælpe det.

• #11   9. nov 2012 Men hvis der nu er noget galt....... 500 er ingenting i forhold til hvad tandoperationer koster.

• #12   9. nov 2012 Det kan godt være du syntes 500kr. er mange penge som du ikke har, men hvis din kat har ondt og næsten ikke spiser, så er der jo noget galt med hende, min ændrede overhovedet ikke adfærd da hun skiftede tænder, jeg opdagende det kun fordi hun havde dårlig ånde og jeg fandt tabte tænder hist og pist..

• #13   9. nov 2012 daggamle kyller?? Hvor kan man købe det?
    Håber ikke det er slemt, men hvad koster det for at få det tjekket?

• #14   9. nov 2012 Jamen har ikke fundet nogle tabte tænder. Det kan være hun har været ude at slås med en anden kat eller noget. Man kan jo ikke vide det, men vil prøve ringe til min dyrlæge og høre dem til råds.

• #15   9. nov 2012 Det kommer jo an på din dyrlæge, hvad det koster. Men konsultationstid vil jeg gætte på - hos min er det 460 kr. Og hvis der så skal antibiotika oveni er det jo medicin der skal betales for.

• #16   9. nov 2012 Hov, ja havde ikke lige overset det med at hun ikke havde spist så meget.
    Prøv at give hende en ordentlig gang vådkost (LUX fra Aldi er godt, ingen sukker), men er hun ikke vant til vådfoder, så pas lige på ifht at hun kan få dårlige mave...

Og så se om hun ikke spiser helt som hun plejer i morgen..

Daggamle kyller kan bla. købes hos BARF-butikker (det er dog ikke der jeg køber, da det er for dyrt, men jeg har en veninde der køber dem direkte fra ruge-fabrikken i Viborg, og så køber jeg af hende når jeg har behov for flere)

• #17   9. nov 2012 Du kan forresten se et glimrende eksempel på hvordan det ser ud når killingen skifter tænder inde på min Fellini. Har lagt et billede ind af hvordan hans mund så ud for en uge siden smiley
    Der er godt nok ikke nogen rødmen, men der er jo slet ikke blod, og bør der heller ikke være.

• #18   9. nov 2012 Det ser helt voldsomt ud thilde smiley

• #19   9. nov 2012 Hehe - og den lange tynde tand er faktisk killingetanden smiley
    Lige nu er de vokset endnu en uge, og killingetanden er faktisk den mindste nu.
    Men ja det ser sjovt ud... at have 6 hjørnetænder men kun 4 hjørner smiley

Kommentér på:
Killing tænder.

Annonce