{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overtagelse af kat
  • #2   11. nov 2012 Der skal gå mindst 3 uger før i lukker den ud på egen hånd og gerne 4-6 uger hvis det kan lade sig gøre uden den er ved at "kravle på væggene", ellers risikere du at den vil søge hjem til sin gamle adresse, katte har en fantastisk stedsans..
    Held og lykke med det nye medlem på husstanden:)

• #3   11. nov 2012 Her kommer så mit bud på svar (kopieret fra den anden tråd med samme spørgsmål). Ikke noget at sige til, hvis Ingun bliver forvirret smiley

Tillykke med nye mis, Ingun. Dejligt at han trives hos jer.

Man siger minimum 14 dage inde, så vent i hvert fald en uge mere, inden I lukker ham ud.

OG: Hvis han ikke er øremærket og kastreret, så få det gjort inden, og hold ham inde, indtil i kan se i Katteregistrene, at øremærket er registreret med korrekte ejeroplysninger.

Når I lukker ham ud, så lad døren stå åben, så han selv kan gå ud (gå gerne med ud de første gange), og så han selv kan gå ind igen.
    I fald han skulle blive skræmt af et eller andet, er det vigtigt, at han selv hurtigt kan løbe ind i huset, så han ikke risikerer at løbe for langt væk i panik.

Hvis han har været indekat før (?), så er en kattesikker indhegning af haven den ideelle løsning.

• #4   11. nov 2012 Når det er så "gammel" en kat, så ville jeg vente 1 mdr, mindst. Jeg ville nu slet ikke lukke den ud på denne årstid, i tilfælde af at den skulle forsøge at finde hjem til sin gamle adresse. Den risikerer at fryse ihjel, hvis den ikke kan finde tilbage til den nye eller gamle adresse.

• Ingun S
    Ingun S Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   11. nov 2012 Tak for jeres svar, det var jeg meget glad for. Vi har været udenfor sammen med den, men jeg tør ikke tage nogen chance, så vi venter endnu tre uger.
    Vh
    Ingun

• #6   11. nov 2012 Jeg overtog en kat på 4½år og den var indekat 1½uge og så lukkede vi den ud. den kom hjem efter en time og har siden rendt ind og ud af døren hele dagen og aften. den er inde om natten.. og ikk ude når vi ikk er hjemme.

den går ikk langt fra grunden faktisk lige ind til naboen eller bare i haven og så ind igen.

men inden hun kom ud alene havde vi gået ture i sele med hende smiley

• #7   12. nov 2012 Jo ældre en kat er, når man overtager den fra andre, des længere tid bør der gå, før man lukker den ud, men under alle omstændigheder vil jeg sige 4-5 uger.

Desuden kommer det også an på katten.
    En sky og lidt usikker kat ville jeg vente meget længe med at lukke ud, faktisk ikke før den er HELT fortrolig med sit nye hjem og familie.

Hvis I ellers kan holde den inde uden de store problemer, ville jeg selv vente til det lune forår, så man kan lade et dør stå åben i længere tid.
    Så kan katten gå udenfor i sit eget tempo og så ved den også, hvilken vej den skal tilbage.

Det varer ikke længe, før det sætter i med sne og frost, og forsvinder katten, kan den have svært ved at klare sig.

Held og lykke smiley

PS: Går ud fra, den er både neutraliseret og øremærket + at I har sørget for ejerskifte i Katteregistret.

• Ingun S
    Ingun S Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   12. nov 2012 Mange tak for jeres indlæg, angående overtagelse af 5 årig kat, alle svar siger, at vi skal vente en måned, så det vil vi gøre. Vi føler ikke, vi er parat til at slippe den ud, fordi den ikke er helt fortrolig omgivelserne, fordi den ikke kender det hele endnu.
    Venligst
    Ingun

Kommentér på:
Overtagelse af kat

Annonce