{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

At miste sin elskede kat {{forumTopicSubject}}

Puh... Jeg har aldrig i mit LIV oplevet en så stor en smerte, som at miste min lille Usho smiley Jeg har set flere skrive om sådanne ting herinde og jeg føler virkelig et behov for at komme ud med det.
Og iiiih hvor jeg savner det bette pjok!

Han var min bedste ven - det var han. Han kom hver gang(!) jeg sang - og han var ekstra glad, når jeg sang "Busters verden" og skiftede Buster ud med Usho smiley Hehe. Han nussede og nussede og savlede og spinnede som en kæmpestor traktor! Han kunne mærke når jeg var ked af det og kom altid og trøstede mig.

Det lyder måske fjollet i nogens øre, men jeg har haft en rigtig svær periode i mit liv - og hvis Usho ikke havde været der, så havde jeg sagt "farvel verden"... Men jeg kunne ikke nænne at forlade min lille skat. Og nu, hvor mit liv er på rette spor - så bliver min lille dreng taget fra mig smiley

Heldigvis kom han hjem og døde. Han lå i et skur ude foran min lejlighed, stille og rolig. Han var sovet ind, så det ud til. Og havde hvidt spyt på sig, så vi mistænker ham for, at have spist rottegift eller en rotte/mus der lige havde spist noget.

Han løb jo hjemmefra d. 2/11 og allerede 2 timer efter han var ude (han kunne godt være ude i 2-4 timer, men sjælendt) der fik jeg en fornemmelse af, at han var død/skulle dø - og ganske rigtigt, på 5. døgn fandt min mor (da hun var på tilfældigt besøg) ham i skuret da hun ville ud og tjekke mit æbletræ.
Øv, jeg hader altså når min fornemmelse holder stik!! smiley :(

Det mest tossede er, at lige da jeg kom hjem fra dyrlægen, så satte Spirmissen sig på min seng og gik i veer. Og hun fødte 2 smukke killinger - og jeg har valgt at beholde den røde han, som en slags "plaster på såret" - og jeg ved udemærket godt, at Usho ALDRIG(!) kan erstattes, men jeg (og Spir sikkert) vil savne en anden kat i huset.


Øv altså, hvor jeg savner ham!! smiley
R.I.P smukke dreng smiley Altid elsket, altid savnet.
4½ år er alt for kort tid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At miste sin elskede kat
  • #1   14. nov 2012 Hvil i fred lille mis.

    Det er hårdt at miste sin bedste ven som ofte er et dyr, for dyr sladrer ikke og de kan få SÅ mange bedrøvede historier for derefter bare at spinde som om de vi trøste én.

    Det er helt i orden af du lader dine følelser komme ud på skrift og jeg skulle da mene at vi er nogle stykker herinde som forstår dig.
    Du har registreret en kat mere - har du den endnu?


  • #2   14. nov 2012 Puhhh det jeg godt nok ked af at læse, kan ikke forestille mig hvordan det føles. smiley Trøstekram!

  • #3   14. nov 2012 Det er nemlig rigtig rigtig hårdt smiley

    Jo, jeg har stadigvæk Spir, som jeg også nævner i teksten smiley
    Det hende med killingerne..


  • #4   14. nov 2012 Mange tak, cookie monster smiley

  • #5   14. nov 2012 Føler med dig. Det er så tungt at miste noget man elsker og er knyttet til. Men med tiden blir sorgen mindre - og man kan nyde de gode minder der er.

  • #6   14. nov 2012 Det havde jeg overset - undskyld.
    Det er jo lidt skæbnens ironi at hun føder - lige efter at du kom hjem fra dyrlægen.
    Rigtig god idé at beholde den ene.
    Pas på dig selv.


  • #7   14. nov 2012 hanne j: Jeg har grædt og grædt ooog grædt lidt mere, men er begyndt at se lidt anderledes på det - som du nævner, at mindes de gode tider. I går aftes så jeg videoer med ham og jeg smilte hele vejen igennem - græd ikke én eneste gang, men nød at se Usho hygge sig og lege som en lille killing smiley

    Marianne: Du skal skam ikke undskylde, det er der ingen grund til smiley
    Men ja, det er dét nemlig - det skøreste af det hele er, at jeg om fredagen da jeg gik og kaldte på ham, tænkte sådan hurtigt: "Tænk, hvis Usho skal dø, før Spir føder killingerne" og så skyndte mig mig hurtigt at slå den tanke væk igen.

    Det er lidt skummelt at det præcis var det der skete.
    En mere logisk forklaring er nok, at Spir har kunne mærke min uro mht. Usho og den forsvandt jo og blev erstattet med sorg, da vi fandt ham død. Så måske holdte hun killingerne tilbage, fordi hun kunne mærke jeg var så urolig.

    En anden skummel ting er, at da jeg sad og græd hysterisk fredag aften (ja, jeg tager sorgerne på forskud når jeg får sådan en fornemmelse som jeg fik, for de holder stort set altid stik) så så jeg et "billede" (et hurtigt glimt, kan ikke forklares bedre) af Usho ligge i præcis(!!!!) den stilling, som vi fandt ham i. Dét er skummelt i min verden.


  • #8   14. nov 2012 Dejligt - og minderne holder for altid.
    Men ja - det er en op og ned periode i starten.


  • #9   14. nov 2012 Ja, dét er de nemlig. Overfører dem og alle billeder jeg har af ham til min bærbar og brænder det hele ud på en dvd. SÅ er jeg sikker på, at jeg altid har minderne smiley
    Det er nemlig op og ned - og ulideligt, øv øv øv. smiley

    Men iiih, hvor er I søde altså!! Tak tak - fra hjertet - TAK for jeres søde og støttende ord!
    De betyder rigtig rigtig meget!


  • #10   14. nov 2012 Jeg føler med dig. Det er aldrig rart at miste en man elsker meget højt smiley

  • #11   14. nov 2012 Det gør mig ondt for dig, at du har mistet din dejlige Usho :'-(.

    At miste en elsket kat, man har været tæt knyttet til, gør simpelthen så ondt, og er så stor en sorg, at det næsten ikke er til at bære. smiley

    Trøstekram!


  • #13   14. nov 2012 Det du ser og føler, er ikke skummelt det er en gave..En slags sans, lige som alle vores andre sanser...
    Det at miste er en svær ting, men det er en nødvendig ting, eller rettere oplevelse, for hele livet igennem siger vi farvel til nogen vi elsker og goddag til nogle nye som vi også kommer til at elske...Personligt lærte jeg som 7 årig, da min bedstefra han døde, at jeg kunne altid snakke med ham i miot hjerte.Der var han aldrig død...
    Denne læring har jeg så brugt gennem hele mit liv, for når man er 65 år, så er der rigtig mange man har sagt farvel til, men også goddag...


  • #14   14. nov 2012 Det gør mig meget ondt med din dejlige kat. Jeg ved hvordan du har det, det er ubærligt. Jeg mistede min elskede Muddi for 7 måneder siden og det fylder stadig en hel del, og intet bliver det samme.

    Mange trøstende tanker, det bliver lidt nemmere, men for mig tager det lang tid. Det er flot du kan se billeder uden at græde, det kan jeg ikke, derfor gør jeg det sjældent.

    Bare husk at du gjorde hvad du kunne og gav ham et godt katteliv. Der var en der skrev i min tråd at det ikke gør ondt at være død - det hjælper mig lidt.



  • #15   14. nov 2012 Wow - er helt overvældet af alle jer søde mennesker, der har taget jer tid til at skrive trøstende og støttende ord til mig!!

    Mange, mange tak smiley Wow....


Kommentér på:
At miste sin elskede kat

Annonce