{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

At stemme en kat ind... eller ud? {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen.

Godt nok oprettede jeg min profil helt tilbage i 2009, men har faktisk aldrig brugt den.

I dag ville jeg så kigge nærmere på det hele, og startede med at oprette mine katte. Da jeg havde oprettet første galleri, stod der at den nu enten ville blive stemt ind eller ud af de andre brugere. Er der nogen, der gider specificere, hvad det helt præcist betyder?
Jeg troede nemlig, man bare kunne uploade billeder af sin kat, ikke nødvendigvis fordi den er en skønhed som skal vurderes af andre. - Er det en slags "skønhedskonkurrence" herinde? Sagt med glimt i øjet, naturligvis.

Jeg er lidt forvirret, har jeg misforstået konceptet fuldstændigt?
Håber ikke at nogen bliver fornærmet over mit spørgsmål, men måske gider bruge et øjeblik på at sætte mig ind i kattegalleri.

Mange tak og hav en dejlig aften. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At stemme en kat ind... eller ud?
  • #1   15. nov 2012 Fx hvis folk sætter en huskat som maine coon eller en kat uden tavle som en race kat bliver de som regel afvist det samme gælder når folk har for lidt beskrivelse eller hvis det er en annonce eller en falsk kat..

Ja det er et mærkeligt system.. forstår det ikke helt selv

• #2   15. nov 2012 man må kun afvise, hvis reglerne for oprettelsen ikke overholdes eks. to katte på en profil... nogen stemmer også ud hvis de mener at katten er oprette under forkert race. Tro de fleste syndes det er lidt fjollet at en kat skal stemmes ind smiley

• #3   15. nov 2012 Nåå... på dén måde. Så jeg behøver altså ikke frygte, at mine katte bliver stemt ud, fordi folk synes, de er for grimme... Nu føler jeg mig helt fjollet. smiley

Tak for svar!

• #4   15. nov 2012 Ja det er et mærkeligt system.. forstår det ikke helt selv
    så enig,
    Men mange afviser katte,hvis de mener beskrivelsen af profilen ikke er god nok smiley
    Eller hvis de mener katten er kommet i forkert kategori racekat,blanding eller huskat
    Selv kunne jeg ikke finde på at afvise smiley
    mener alle har ret til at være her ( KG )

• #5   15. nov 2012 Nej ingen katte er grimme smiley og alle er velkomne ligegyldig hvordan de ser ud smiley

• #6   15. nov 2012 Kan se Marie kom mig i forkøbet med en forklaring smiley

• #7   15. nov 2012 Jeg er helt enig i at alle katte er smukke, men siden jeg ikke kender dette forum, var jeg ikke sikker på, hvor vidt det bare var en "hønsegård", hvor kun smukke racekatte burde vises frem. Jeg er glad for, det ikke forholder sig sådan!
    Og nu vil jeg så gå i gang med at oprette mine skønne katte. smiley

• #8   15. nov 2012 Lidt en hønsegård, smiley
    Skal nok stemme dine katte ind smiley

• #9   15. nov 2012 Haha. Tak for advarslen. smiley og tak.

• #10   16. nov 2012 Jeg gør det , at så tit jeg har tid, skriver jeg velkommen smiley er der noget med rase, billeder og tekst, ja så syntes jeg da bare man skal fortælle det, så har en ny jo chancen for at ændre det, vi er jo ikke alle lige gode til at fortælle, tage billeder og sådan noget.
    Det er fint at vi skal byde velkommen, men kun som høflighed, ikke for at optage og jeg syntes det at afvise bør fjernes smiley

• #11   16. nov 2012 Indstemningssystemet er der for at undgå svindel. F.eks hvis nogen opretter en kat som ikke er deres, eller opretter en falsk profil med tilfældige billeder af katte fundet på nettet. Hvis man bare kunne oprette uden godkendelse, så tror jeg der ville være mange falske profiler.

Så det er ikke for at katten skal vurderes om den nu er "pæn" nok smiley

• #12   16. nov 2012 Humm hvordan kan du gennemskue at de ikke er falske?? Jeg må sige det kan jeg ikke;)
    Jeg har en gang valgt ikke at byde velkommen, men jeg afviste så heller ikke, hun oprettede flere killinger født samme dag, det gjorde mig usikker, men jeg kan jo tage fejl, så jeg gik bare videre.

• #13   16. nov 2012 Det synes jeg nu godt man kan, hvis billederne f.eks ikke er af den samme kat men flere forskellige, eller det er billeder man kan genkende fra andre steder på nettet. Der er også set eksempler på folk som opretter en tøjbamse "for sjov".

Hvis det ligner helt almindelige private fotos, så byder jeg da velkommen og i god tro at det er vedkommendes egen kat smiley

• #15   16. nov 2012 Jamen jeg ved da ikke hvad folk får ud af, at oprette en falsk profil, men det forekommer faktisk ! Ja, nogle mennesker keder sig åbenbart...

• #16   16. nov 2012 Jeg må have været heldig smiley jeg har ikke set sådan nogle profiler og nej jeg kan heller ikke se det sjove ved at have en falsk profil, jeg er måske for godtroende

• #17   16. nov 2012 faktisk var nogle der havde afvist min optagelse blev jeg da faktisk ked af det.....synes det er en underlig måde at have et seriøst forum på.

Kan sagtens forstå dig,forstår ikke heller ikke selv smiley
    Og som du skriver skulle det gerne være et hygge forum m.m

• #18   16. nov 2012 Hmm nu er I to der skriver at I har fået afvist jeres katte? Hvordan kan man se, om nogen afviser? Jeg har stadig lidt svært ved at finde rundt herinde. smiley

Og ja, idéen med et sådant forum må da netop være at hygge, dele og lære, samt at lære fra sig, ikke at danne hierarki. Jeg har nu også kun fået søde og rare kommentarer indtil videre. smiley

Igen, mange tak for jeres svar, allesammen.

• #19   16. nov 2012 Min Kat blev ikke afvist smiley
    Jeg kopierede bare sætningen fra Lise for at lade folk vide,jeg har samme holdning smiley

• #20   16. nov 2012 Når en kat er ved at " blive godkendt" kan du, tror det er over billedet, se antal afvisning og godkendt poent, smiley

• #21   17. nov 2012 På hestegalleri hvor jeg også færdes er det med at oprette "fake-profiler" (som det kaldes derinde) meget mere almindeligt og var faktisk tidligere meget mere hyppigt.

Det er fordi der er en hel masse funktioner som man ikke har adgang til, hvis ikke man har en billede-profil oprettet. F.eks. at kommentere på andres katte (eller heste) og en del mere.. smiley

• #22   17. nov 2012 Jeg har da været på hunde forum, men var oprettet med et billede af min kat, men der skal man ikke optages, og grunden til, at min datter og jeg var der, var fordi den slags forum er de bedste steder at få oplysninger om raser og have netop det dyr, min datter har så en Løwchen/ hund smiley og jeg blev så klog, at jeg aldrig skal have hund smiley

• #23   17. nov 2012 Jette, haha så lærte du da bestemt også en vigtig lektie. smiley

Men ja, der bør da også være plads til dem, som måske er glade for katte, men af diverse grunde ikke selv kan have kat? Eller har jeg nu misforstået noget igen?

• #24   17. nov 2012 Det bør da være for alle som søger viden om katte, men jeg er ikke sikker på hvor langt der er til dem som kan tage beslutning om den slags, jeg tror faktisk ikke det er en nem proces, men vi kan jo prøve at skippe i den retning

• #25   18. nov 2012 Forum er for alle. Der er billede-profil mulighederne, der er begrænsede. Så derfor kan man søge al den viden her man vil, uden at have en profil med sine katte smiley

• #26   18. nov 2012 Ok smiley det er jo godt, det har jeg så ikke opdaget, for jeg oprettede mine katte før jeg gik i gang smiley

• #27   19. nov 2012 Ok! Godt nok, ellers virkede det også en anelse for diktatorisk og snobbet. smiley Det ville også være temmelig meningsløst med et forum om et emne, som folk har brug for at kunne sætte sig ind i FØR evt. anskaffelse af en kat. smiley

Takker igen for svar!

Kommentér på:
At stemme en kat ind... eller ud?

Annonce