3.330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Agria VS Dyrekassen Agria VS Dyrekassen

Jeg har vist egentlig bragt emnet op tidligere, men spørger nu igen, da det efterhånden ser ud til at økonomien nu kan rumme en forsikring *YAII* smiley

Jeg har siddet og sammenlignet priser på de 2 forsikringsselskaber, og Dyrekassen har godt nok en lavere selvriskiko, men er også dyrere på årsbasis, og kan kun betales hel-/halvårligt...

Hvor Agria derimod tilbyder månedlig betaling, og selvrisikoen er egentlig også kun 300 kr dyrere..

Jeg har kæle-/huskatte, neutraliserede hele bundtet, og kan faktisk slippe med 76 kr. om måneden pr. kat..

Jeg foretrækker helt klart månedlig betaling smiley

Det jeg så gerne vil have jeres hjælp til, er at fortælle mig, om der er nogle kringelkroge, eller noget jeg ellers skal være obs på?

Der skal laves en sundhedsattest, er der noget dybere i den eller er det bare et almindelig sundhedstjek dyrlægen skal foretage?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agria VS Dyrekassen
  • #1   15. nov 2012 Følger lige med her(:

• #2   15. nov 2012 Du skal være velkommen smiley

• #3   15. nov 2012 Mener at den ene er beregnet til kælekatte og den anden til udstilling - men kan ikke huske hvilken.. Så helt hjælpsom er jeg ikke smiley
    Men forstår godt den månedlige betaling - for så ved man at man har betalt (:

• #4   15. nov 2012 Mener der står at hvis katten er 5 år eller derover skal der forvises en sundhedsattest smiley

• #5   15. nov 2012 Ved Agria skal man krydse et felt af, hvor der står:

<b>"Ja, jeg har forstået at forsikringen ikke godkendes før Agria har modtaget og taget stilling til en dyrlægeattest, som ikke er ældre end 30 dage fra ansøgningstidspunktet. Hvis Agria ikke modtager en dyrlægeattest indenfor 30 dage, så fjernes ansøgningen. Bemærk: Vi sender den påkrævede dyrlægeattest til dig indenfor få dage."</b>

• #6   15. nov 2012 Jeg har de to gamle i dyrekassen og har været tilfreds, jeg syntes Agria er svær at gennem skue, vi kikkede på dem da min datter fik hund, men overvejer at kikke på dem igen nu hvor Røde skal forsikres, også det med månedes betaling smiley mine er alle kælekatte, jeg tror der er noget med at Agria er god for opdrættere?.?

• #7   15. nov 2012 <i>Mener at den ene er beregnet til kælekatte og den anden til udstilling - men kan ikke huske hvilken..</i>

Forkert.
    Agria har nogle fordele for opdrættere ja, men udstilling bliver det aldrig til. Til gengæld er vores kælekatte også vores udstillingskatte smiley
    Dog henvender Agria sig bedre til opdrættere eller ejere med nogle specifikke racer, hvorimod Dyrekassen henvender sig generelt bedst til kælekatteejere.

• #8   15. nov 2012 Lyder som et mærkeligt punkt at afkrydse.
    Hos Dyrekassen anmoder man om medlemskab og så tjekker de vel op på chip/tatovering osv osv - og et par dage senere får man et ja, hvis man opfylder kriterierne.

• #9   15. nov 2012 Katten må så ikke være over 4 år for så er det helbredsatest

• #10   15. nov 2012 Men mine "gamle" katte bliver først 4 år d. 26/1

• #12   15. nov 2012 Jeg kan ikke forstå hvordan du har fundet frem til at Dyrekassen er dyrere end Agria.
    Jeg betaler 1052 kr/år, erstatningsbeløb 25000 kr/år, selvrisiko 600 ved dyrekassen.
    Når jeg søger på Agria koster det 1066 kr/år, erstatningsbeløb 20000 kr/år, selvrisiko 900 kr (og det er vel og mærke for den billigste forsikring de tilbyder).

Derudover nedskriver Dyrekassen ikke erstatningsbeløbet, når katten bliver ældre, men det gør Agria derimod.

• #13   15. nov 2012 Cathrine...
    Ved nærmere eftertanke var Dyrekassen vist også en anelse billigere...
    Men jeg kan bare rigtig godt lide idéen med månedlig betaling..
    En ting man desværre ikke kan ved Dyrekassen..

Men jeg regner med uanset hvad at jeg skal have det hele læst meget grundigt inden jeg beslutter mig endeligt..

• #14   15. nov 2012 Husk at I får 10 % rabat ved begge hvis I er medlem af hovedklub.

Agria giver også 10 % hvis man har stamnavn og 10 % ved over 3 katte forsikret. Agria anbefaler vi til opdrættere, og dyrekassen til vores kælekattekøbere.

• #15   15. nov 2012 Er det egentlig ikke noget med at medlemsskab af Kattens Værn giver lidt rabat ved Dyrekassen???

• #16   15. nov 2012 Det lyder fornuftigt smiley jeg ender nok med dyrekassen igen, de. Har gjordt det godt ved mine 2 dyre katte, jeg tror ikke der har været et år hvor de ikke har betalt mig mere end jeg har betalt til dem smiley og falk er godt når man ikke har bil, det er også tjent ind igen og mere til.

• #17   15. nov 2012 Falck behøver jeg nok ikke..
    kæresten har bil, og ellers har jeg en sød nabo der er klar til at smide alt for at hjælpe mig, og en god veninde der bor 5 minutters kørsel fra mig smiley

Samt en dejlig familie der også altid står klar, når lokummet brænder smiley

• #18   15. nov 2012 Da jeg sammenlignede detaljeret disse 2 + TopDanmark 'vandt' Dyrekassen.

Bla på at erstatningsbeløb ikke nedsættes og så var der lidt med hvordan udregning laves fast selvrisiko først derefter betales 80%, eller omvendt, der var en lille fordel hos Dyrekassen, men det primære var at katten er lige meget værd erstatningsmæssigt om den er 2 eller 15 år

EDIT: Har også kun hørt godt om Dyrekassen
    smiley

• #19   15. nov 2012 Kan se at der er flere og flere som taler for Dyrekassen..
    Må altså lige have kigget det lidt nærmere igennem smiley

• #20   15. nov 2012 Jeg har Dyrekassen og er fuldt ud tilfreds. Jeg snakkede med Agria, da de kom frem, men vi var ikke rigtig enige omkring erstatning når det kom til nogle specifikke sygdomme, bla. PL som en af mine katte er opereret for. Det ville Agria ikke dække, så hvorfor skulle jeg flytte forsikring når jeg fik ringere vilkår?

Agria er sikkert fint, men har det også sådan, at jeg synes de er meget svære at gennemskue og der er alt for mange forbehold med hvad de vil dække. Dyrekassen har endnu ikke svigtet mig, har altid fået dækning så dem vil jeg anbefale smiley

Mener også det er den eneste forsikring som dækker hele kattens levetid..

• #21   15. nov 2012 Du kan jo bare sætte månedlig beløb af til det, hvis du godt kan lide at tage det månedsvis og ikke halv eller helårligt?

• #22   15. nov 2012 Jeg har mine forsikret i dyrekassen primært pga erstatnings beløbet og selvrisikoen

• #23   15. nov 2012 agria er den der har den længste skades periode. dvs hvis din kat blir undersøgt fler gange for det samme inden for 120 dage betaler man kun en selvrisiko.og agria nedskriver ikke forsikringssummen.

• #24   15. nov 2012 Jeg tror, at Lotte syntes det er mange penge når man starter med at betale for et år, så reder jo ingen opsparing,,,, jeg syntes da også det er meget, men bagefter ja så mærker man det jo ikke, bare den er på bugettet.

• #25   16. nov 2012 Chrstina:
    Agria skriver ellers selv i deres betingelser:
    "B.2 Forsikringssum
    Forsikringssummen, der er 20.000 eller 35.000 kroner, angives i
    policen og er det maksimale erstatningsbeløb, du kan få ud af
    forsikringen pr. forsikringsår. Forsikringssummen reduceres ved hver
    fornyelse fra og med det år katten bliver otte år. Beløbet reduceres
    med 3.000 kroner årligt, hvis du har valgt 20.000 kroner (til ikke
    mindre end 11.000 kroner) og med 5.000 kroner årligt, hvis du
    vælger 35.000 kroner (til ikke mindre end 20.000 kroner)."

• #26   16. nov 2012 Har spurgt i en anden tråd, men nu kan jeg ikke finde tråden, så ved ikke om nogen har svaret smiley

Men er det sådan med en forsikring, at man selv skal lægge pengene ud hos dyrlægen, og så først senere får pengene refunderet af forsikringen?

• #27   16. nov 2012 Jeg har ikke brugt min forsikring endnu, men kunne forestille mig at pengene skal lægges ud, og så sender du regningen til forsikringen, hvorefter de udbetaler pengene.

Jeg har i hvert fald en aftale med banken, at jeg må hæve 10.000 kr over, i tilfælde af sygdom ved kattene, men han ved så også at det er et spørgsmål om tid før jeg får penge fra forsikringen.

• #28   16. nov 2012 Stuen: Ja du betaler og får refunderet.

Prøv at læse betingelserne hos de forskellige selskaber (også den lange beskrivelse), der er alle detaljer

smiley

• #29   16. nov 2012 Betaler man egentlig forud eller bagud?
    For ellers skal jeg jo have skrabet penge sammen til det, inden jeg kan få dem forsikret

• #30   16. nov 2012 'Selvfølgelig' forud, ellers skulle der nok være dem der undlod at betale med mindre der var behov = skade.

Prøv at gå ind på de forskellige selskabers hjemmesider og læs betingelserne godt igennem (de detaljerede), der står det hele

smiley

• #31   16. nov 2012 Nemlig forud og der kan gå ca en måneder før pengene kommer igen, efter du har betalt regningen, tror de gør op en gang i måneden.
    Stuen jeg kender godt det med tråde som forsvinder smiley jeg har fundet ud af, at jeg bare kan gå på mit konto og finde tråde som jeg har svaret i smiley

• #32   16. nov 2012 Ja jeg vil også have læst det grundigt igennem inden jeg gør noget som helst..
    Men det var jo en rar ting lige at have in mente, inden jeg begynder på en helt masse smiley

• #33   28. nov 2012 Jeg sidder medsamme overvejeler - Agria eller Dyrekassen.. Jeg har endnu ikke besluttet mig.. smiley

Kommentér på:
Agria VS Dyrekassen

Annonce