1.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Deforme kløer? Deforme kløer?

Hej smiley

Min ene lille pige har på den ene klo på hver forpote (den indvendige tås klo) deforme klør - om de har været sådan siden fødslen eller grundet de ganske enkelt igennem alt for lang tid har været for lange vides ikke. Jeg fik hende først, da hun var 17 uger gammel og der gik yderligere en uges tid eller to før jeg første gang bemærkede problemet, da hun er langpelset og dertil lidt nervøst anlagt, så der bliv ikke på den måde pille-rode-raget på hende som det første - og så holdt pelsen problemet skjult.

Jeg har forsøgt at klippe neglene, men det har vist sig næsten umuligt grundet dels formen og dels at blodkarret åbenbart følger med meget langt ud, så jeg stort set intet KAN klippe af.

Jeg vil lige understrege, at jeg under alle omstændigheder tager hende til dyrlægen, jeg håbede bare lidt, at det måske kunne strækkes til der går penge ind igen, da vi har været lidt forfulgt af uheld og derfor allerede har en konto der lyser rødt bl.a. pga. de kære dyr. Derfor ville jeg høre jer, om det var et problem I kendte til og om I vidste, hvor akut det var - igen understreger jeg at jeg HAR tænkt mig at tage til dyrlægen smiley

Kløerne er helt flade og MEGET brede helt fra poten af og er så vokset lang, så den begynder at bue og kan genere hendes trædepuder - og kan som sagt kun lige komme til at klippe spidsen af og det resulterer i en flosset klo og en ked kat (over at blive holdt fast, vi arbejder stadig på (selv)tilliden) uden at få den store gevinst ud af det smiley
Resten af kløerne er helt fine og normale.

Julie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Deforme kløer?
  • #1   20. nov 2012 Når det er så hurtigt opstået vil jeg påstå at det er medfødt. Det kan være et stykke klo-skæl, der ikke er faldet af, det har jeg været ude for en enkelt gang. Men under alle omstændigheder, så vil jeg anbefale dig at få en dyrlæge til at kigge på det og klippe kløerne, da det er meget vigtigt at det ikke kommer til at gøre alt for ondt, for så vil det i fremtiden bliver meget svært at klippe hendes kløer, hvis det skulle vise sig at være medfødt og ikke klo-skæl.

• #2   20. nov 2012 Tak for dit svar smiley

Slog mit spørgsmål op på facebook også, da jeg har mange dyrevenner, og her blev jeg anbefalet at klippe lidt ad gangen, men ofte, uanset om det blødte - og evt. "lukke" karet med opvarmet søm. Men det har jeg nu meget svært ved at få mig selv til, når hun bliver så ked af det - vil jo netop gerne have en tillidsfuld kat, som man kan komme til uden hun skal stresse smiley Og det føles lidt som et overgreb på denne måde. Så dyrlægen skal hun nok komme til uanset!!

Vil du tro det kan vente til vi rammer december?

• #3   20. nov 2012 Med et opvarmet søm !!!! Jeg mangler lige en smiley, der taber hagen. Nej, det må du aldrig gøre. Ud over at det bløder gør det hamrende ondt, så jeg er glad for at du ikke brugte det råd.
    Det er svært for mig at sige om det kan vente, for det afhænger helt om hvor slemt det er og hvor påvirket hun er af det. Du kender hende bedst og kan vurdere dette.
    I forhold til hendes påvirkelighed, skulle du måske prøve med Feliway eller Zylkene, som er rigtig godt til nogle katte, andre reagerer ikke på det, blandt andet mine. zylkene er i tablet-form og kan gives op til fx dyrlægebesøg og andet hun måske har svært ved. Feliway fåes til stikkontakt og som spray på flaske. Du kan læse om begge dele masser af steder på nettet og her på Kattegalleri.

• #5   20. nov 2012 Uha et råd, dårligt råd du fik på face, ja ved hunde siger de, at hvis man klipper lidt (og uden at skade) trækker nerve og blodåre sig tilbage.
    Godt du er fornuftig, hvis du fulgte det råd du fik ville det ende som med min datters hund, den har traume omkring sine forben og har haft det siden han kom, dyrlægen mener netop han har fået klippet for meget af en klo som hvalp, vi har sikke et held en god dyrlæge, så han får klippet klør gratis ( det gør de også på katte )

• #6   20. nov 2012 Dejligt at jeg ikke forrådte min egen sunde fornuft!!!

Hun er ikke generet af det selv - hun går, løber, leger og spiser helt normalt og jeg har aldrig set hende ømme sig, vaske den pote eller på anden måde give udtryk for "av" - heller ikke når jeg rører smiley

Kender til zylkene fra hestene af, men tror jeg vil forsøge at undgå det i hvert fald første gang jeg har hende afsted, så kan jeg bedre vurdere om det vil være nødvendigt at forsøge fremover. Hun er allerede blevet meget mere kærlig, tillidsfuld og kontaktsøgende, så jeg er ikke så bekymret på den front - vil bare ikke risikere at sætte den udvikling tilbage eller helt i stå ved at håndtere det her forkert smiley

Vil I i øvrigt tro, at kloen får sin normale form igen, hvis den bliver klippet og tilset efter behov hos dyrlægen? Den skulle jo gerne være horisontal fra poten, men i stedet er den vertikal - hvilket giver den store, brede klo som let flosser smiley

• #7   20. nov 2012 "Med et opvarmet søm" GISP, det var dog bestialsk.
    Først gør det ondt, når man klipper i nerven - og bagefter holder et varmt søm på.
    Efter sådan en omgang kan man glemme alt om at klippe kløer fremover.

Dyrlæger bruger at brænde en blødende negl, men det sker altså under narkose.

Er der slet ingen lille spids på kløerne, du forsigtigt kan starte med?

• #8   21. nov 2012 Tænkte også, at det tip nok er inspireret af dyrlægens metode - som jeg netop godt kendte til smiley Åh hvor jeg glæder mig til jeg en dag selv er færdiguddannet (er lige startet på dyrlægestudiet i år) og kan bedøve osv. selv, så det hverken vil koste en formue eller en unødig ubehagelig oplevelse, når sådanne ting skal klares smiley

Jeg har taget 1-2 mm. af i begge sider i går, men mere kunne jeg absolut ikke få.. Og grundet kløernes helt flade form er det svært at komme til at klippe ordentligt, så derfor flosser de smiley Alt i alt svært at vide, hvad jeg skal stille op. Håber dyrlægen kan hjælpe og gøre mig klogere smiley

• #9   21. nov 2012 Jeg synes faktisk, at alle kattens kløer ser mere eller mindre flade ud, når man ser dem fra siden, og netop "tommeltottens" klo ses som regel fra siden.

Kommentér på:
Deforme kløer?

Annonce