Negleklipning og metal bidning ?? Negleklipning og metal bidning ??
Hej alle jer. Hvor tit er det 'normalt' at man klipper sin kats negle? Cheries bliver meget krogede og hun hænger fast i ALT . Basse har altid klaret sine negle selv så aner ikk hvor ofte det ska gøres eller hvordan man kan se at det er tid? Har klippet dem en gang efter jeg fandt så hvor lange de var blevet, og det er omkring to uger siden, så tænker om det er tid igen?
Og så lige noget andet, er det normalt at katte bider i metal helt vildt? Alt fra nøgler til 'håndtag' på toiletspandfn og lågen til transportkasser (når de ikke er i dem) ?
De gør det nemlig begge to, og har altid bare tænkt at Basse var lidt sær ;D men nu når Cherie også gør det, kom jeg til at tænke på om nogen af jer kender til det og om det er normalt?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mht til at bide i metal, så er det ikke noget jeg har oplevet med mine katte, så jeg syntes ikke det lyder normalt, men jeg skal på ingen måde gøre mig klog på dette..
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
trixie har altid slikket på metal og det er gerne håndtagene på vores vinduer det går ud over
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 25 Svar: 114
På bagpoterne hehe, så er der styr på set
Håber da der er nogen der kender det med metal bidningdn då det ikke bare er mine små totter der er sære
aug 2012
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
ellers så "slås" jeg tit med begge vores katte og sådan noget giver jo lidt rifter nu og da og jeg kan tydelig mærke på min hud når tiden er inde.
men nu og da tjekker jeg osse visuelt deres klør og syntes jeg de ser meget lange og spidse ud bliver de klippet.
det er meget meget vigtigt at bruge en ordentlig klosaks når kløerne skal klippes samt tage sig den nødvendige tid.
aug 2012
dec 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Katte: 13 Emner: 13 Svar: 201
Ha herhjemme har vi haft en del metal (og plastik/pose) gumlere..
Min ene hunkat er af samme grund omdøbt til Metallica (kælenavn bla metal-missen)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2012
Otto, vores store pige klare det selv med kradsetræet, så troede jeg egentlig alle katte ku, men bettepigen kan ikke... Ihvertfald ikke endnu
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 62
Så er det "klart" at hun ikke bruger kradsebrættet - det fik hendes rigtige missemor ikke lært hende, at man skulle, fordi hun ikke var der mindst(!) 12 uger :).
Prøv at køb noget catnip og put det på kradsebrættet - krads med dine egne negle derpå, imens Cherie ser på det.
Det hjalp i hvert fald Usho, som jeg fik da han var 8 uger (og den nye lov ikke var kommet endnu) - han havde nemlig heller ikke lært det af sin missemor, så der måtte jeg træde ind og hjælpe ham (:
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Mine kattes mor havde altså ikke noget kradsebræt, men de kan altså godt finde ud af det
Jeg klipper klør på mine ca. en gang i måneden, for at skåne møbler, mig selv og kattene fra hinanden (de slås meget når de leger)
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 62
okt 2007
Det ligger jo i deres natur at hvæsse klør, det er bare et spørgsmål om at få dem til at gøre det der hvor vi gerne vil have dem til at gøre det (kradsebrættet) frem for vores pæne møbler
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 113
Jeg plejer bare at mærke efter om det kradser når han "masserer" mig i nakken når vi skal puttesove
Også klipper jeg kun lige i spidsen
okt 2007
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 113
Men ja plejer bare at bruge sådan en til at tage spidserne af
Klipper kun for at han ikke kradser hul i mig når han masserer om aftenen
( han elsker mit hår )
okt 2007
Og det er også sådan en jeg bruger til missernes klør.
Negleklipning og metal bidning ??