1.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Negleklipning og metal bidning ?? Negleklipning og metal bidning ??

Hej alle jer. Hvor tit er det 'normalt' at man klipper sin kats negle? Cheries bliver meget krogede og hun hænger fast i ALT smiley . Basse har altid klaret sine negle selv så aner ikk hvor ofte det ska gøres eller hvordan man kan se at det er tid? Har klippet dem en gang efter jeg fandt så hvor lange de var blevet, og det er omkring to uger siden, så tænker om det er tid igen?

Og så lige noget andet, er det normalt at katte bider i metal helt vildt? Alt fra nøgler til 'håndtag' på toiletspandfn og lågen til transportkasser (når de ikke er i dem) ?
De gør det nemlig begge to, og har altid bare tænkt at Basse var lidt sær ;D men nu når Cherie også gør det, kom jeg til at tænke på om nogen af jer kender til det og om det er normalt? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negleklipning og metal bidning ??
  • #1   21. nov 2012 Jeg klipper min kats klør, men jeg har ikke sådan et fast interval, når de bliver for lange så er det hun begynder at klikke når hun går over gulvet eller begynder at hænge fast i alt, så er det jeg klipper dem, så det er når jeg syntes der er behov for det..

Mht til at bide i metal, så er det ikke noget jeg har oplevet med mine katte, så jeg syntes ikke det lyder normalt, men jeg skal på ingen måde gøre mig klog på dette..

• #2   21. nov 2012 jeg klipper ca klør på kattene hver 3 mdr el efter behov.
    trixie har altid slikket på metal og det er gerne håndtagene på vores vinduer det går ud over

• #3   21. nov 2012 Jeg tænker bare at jeg gerne vil holde dem nede så de ikke begynder at være træls og hænge fast i ting smiley heh men det er nu nemmere med Bassen, hun hvæsser forpote kløerne i kradsetræet og bider dem
    På bagpoterne hehe, så er der styr på set smiley ....
    Håber da der er nogen der kender det med metal bidningdn då det ikke bare er mine små totter der er sære smiley

• #4   21. nov 2012 Johnny , har du et 'råd' til hvordan man kan se at det er tid? smiley

• #5   21. nov 2012 når jeg kan se at kattene hænger fast i tæpper eller jeg kan hører deres klær mod gulvet når de går hen over det, så er det tid.
    ellers så "slås" jeg tit med begge vores katte og sådan noget giver jo lidt rifter nu og da og jeg kan tydelig mærke på min hud når tiden er inde.
    men nu og da tjekker jeg osse visuelt deres klør og syntes jeg de ser meget lange og spidse ud bliver de klippet.
    det er meget meget vigtigt at bruge en ordentlig klosaks når kløerne skal klippes samt tage sig den nødvendige tid.

• #6   22. nov 2012 Ja okay, så det er sådan noget man lære med tiden smiley .. Da vi klippede hendes negle sidst brugte vi en klosaks først men de var så krumme så de ikke 'passede' ind i saksen og min kæreste kom til at klippe ind i neglen nede ved blodåren, så vi gik over til at bruge en alm 3-i-1 og det fungerede langt bedre, og der var ingen problemer med hende udover hun selvfølgelig pev og trak poten til sig da der blev klippet for langt nede smiley

• #7   22. nov 2012 Bare nøjes med at nip spidsen med en 3-i-1 smiley

Ha herhjemme har vi haft en del metal (og plastik/pose) gumlere..
    Min ene hunkat er af samme grund omdøbt til Metallica (kælenavn bla metal-missen)

• #9   22. nov 2012 Otto selv om man har klatre miljøer og kradsebrætter så slider kattene bare ikke klørene ligeså godt som udekatte som går på alt muligt forskelligt belægninger (grus, asfalt osv.) desværre, selvfølgelig hjælper det en hel del, men det er ikke helt nok, har jeg måttet erfare smiley

• #10   22. nov 2012 Hehe ja okay så er det ikke kun vores smiley .. Men jeg tænker at det da må være skadeligt for tænderne? smiley
    Otto, vores store pige klare det selv med kradsetræet, så troede jeg egentlig alle katte ku, men bettepigen kan ikke... Ihvertfald ikke endnu smiley

• #11   22. nov 2012 Cherie blev også taget for tidligt fra sin mor, ikke? Eller er jeg helt gal på den?
    Så er det "klart" at hun ikke bruger kradsebrættet - det fik hendes rigtige missemor ikke lært hende, at man skulle, fordi hun ikke var der mindst(!) 12 uger :).

Prøv at køb noget catnip og put det på kradsebrættet - krads med dine egne negle derpå, imens Cherie ser på det.

Det hjalp i hvert fald Usho, som jeg fik da han var 8 uger (og den nye lov ikke var kommet endnu) - han havde nemlig heller ikke lært det af sin missemor, så der måtte jeg træde ind og hjælpe ham (:

• #12   22. nov 2012 Om en kat kan bruge en kradsebræt har INTET med dens opvækst at gøre...
    Mine kattes mor havde altså ikke noget kradsebræt, men de kan altså godt finde ud af det smiley

Jeg klipper klør på mine ca. en gang i måneden, for at skåne møbler, mig selv og kattene fra hinanden (de slås meget når de leger)

• #13   22. nov 2012 Lotte og Rødderne: Min fejl så, jeg har bare set 2 missemødre lære deres små mislinger hvordan man gjorde, så jeg gik ud fra, at missemødre normal lære de små det smiley

• #14   22. nov 2012 Ikke nødvendigvis smiley
    Det ligger jo i deres natur at hvæsse klør, det er bare et spørgsmål om at få dem til at gøre det der hvor vi gerne vil have dem til at gøre det (kradsebrættet) frem for vores pæne møbler smiley

• #15   23. nov 2012 Hvad er en 3 i 1 klipper ? smiley

Jeg plejer bare at mærke efter om det kradser når han "masserer" mig i nakken når vi skal puttesove smiley
    Også klipper jeg kun lige i spidsen smiley

• #16   23. nov 2012 Dette er en 3-i-1 smiley

profilbillede
  • #17   23. nov 2012 nååeh .. i min verden hedder det bare en negleklipper smiley smiley

Men ja plejer bare at bruge sådan en til at tage spidserne af smiley

Klipper kun for at han ikke kradser hul i mig når han masserer om aftenen smiley
    ( han elsker mit hår )

• #18   23. nov 2012 Ja, jeg kalder det nu også bare en negleklipper smiley
    Og det er også sådan en jeg bruger til missernes klør.

Kommentér på:
Negleklipning og metal bidning ??

Annonce